DROPS / 210 / 28

College Days by DROPS Design

Kamizelka na drutach z włóczki DROPS Air, z okrągłym dekoltem. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr ai-246
Grupa włóczek C lub A + A
-------------------------------------------------------

150-200-200-200-250-250 g kolor 10, mgła

PRÓBKA:
17 oczek na szerokość i 22 rzędy na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 5 - 60 lub 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4,5 - 40 i 60 lub 80 cm, na ściągacze.

od 22.50 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 22.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 22.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 67.50zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ZAMYKANIE OCZEK-1 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 156 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 8) = 19,5.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczka będziemy przerabiać razem na prawo na przemian każde 18-te i 19-te oczko i każde 19-te i 20-te oczko.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

KAMIZELKA – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiana od dołu do góry, na okrągło na drutach z żyłką, do podkrojów rękawów. Kończyć tył i przód oddzielnie, w tę i z powrotem. Wykończenie dekoltu i obszycia rękawów są przerabiane na okrągło na drutach z żyłką.

TYŁ & PRZÓD:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 156-172-184-200-220-240 oczek włóczką Air i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe, 2 oczka lewe) przez 3 cm.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 5 dżersejem, równomiernie zamykając 8 oczek w pierwszym okrążeniu = 148-164-176-192-212-232 oczka – patrz ZAMYKANIE OCZEK powyżej.
Umieścić 1 marker na początku okrążenia i kolejny marker za 74-82-88-96-106-116 następnymi oczkami. Przesuwać markery w miarę postępu robótki, wskazują miejsca gdzie będą znajdować się podkroje rękawów.
Przerabiać dżersejem, aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 28-29-30-33-34-35 cm.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
W następnym okrążeniu zamykać na podkroje rękawów następująco, zaczynając 3-3-3-4-4-4 oczka przed pierwszym markerem, zamknąć 6-6-6-8-8-8 oczek (marker znajduje się na środku tych oczek), przerabiać jak wcześniej, aż zostaje 3-3-3-4-4-4 oczka przed następnym markerem, zamknąć 6-6-6-8-8-8 następnych oczek (marker znajduje się na środku tych oczek) i przerabiać do końca okrążenia. Kończyć tył i przód oddzielnie, w tę i z powrotem.

PRZÓD:
= 68-76-82-88-98-108 oczek.
Przerabiać dżersejem i zamykać na podkroje rękawów z każdej strony na początku każdego rzędu następująco: 1 raz 2 oczka i 1-3-4-6-9-12 razy 1 oczko = 62-66-70-72-76-80 oczek.
Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 38-40-40-44-44-46 cm (zostaje ok. 10-10-12-12-14-14 cm do końca).
W następnym rzędzie na prawej stronie robótki zamykać na dekolt następująco: przerobić 25-27-28-29-30-32 pierwsze oczka, zamknąć 12-12-14-14-16-16 następnych oczek i przerobić 25-27-28-29-30-32 ostatnie oczka. Kończyć ramiona oddzielnie; nie odcinać nitki – teraz przerobić prawe ramię, zaczynając na lewej stronie robótki.

PRAWE RAMIĘ, PRZÓD:
= 25-27-28-29-30-32 oczka.
Przerabiać dżersejem, zaczynając na lewej stronie robótki, zamykając na dekolt na początku każdego rzędu na prawej stronie robótki: 2 razy 2 oczka i 4 razy 1 oczko = 17-19-20-21-22-24 oczka.
Przerabiać aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 48-50-52-56-58-60 cm. Zamknąć i odciąć nitkę.

LEWE RAMIĘ, PRZÓD:
= 25-27-28-29-30-32 oczka.
Przerabiać dżersejem, zaczynając na prawej stronie robótki i zamykać na dekolt na początku każdego rzędu na lewej stronie robótki: 2 razy 2 oczka i 4 razy 1 oczko = 17-19-20-21-22-24 oczka.
Przerabiać aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 48-50-52-56-58-60 cm (dopasować do prawego ramienia). Zamknąć i odciąć nitkę.

TYŁ:
= 68-76-82-88-98-108 oczek.
Przerabiać dżersejem, zamykając na podkroje rękawów z każdej strony na początku każdego rzędu: 1 raz 2 oczka i 1-3-4-6-9-12 razy 1 oczko = 62-66-70-72-76-80 oczek. Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 44-46-48-52-54-56 cm (zostaje ok. 4 cm do końca).
W następnym rzędzie na prawej stronie robótki zamykać na dekolt następująco: przerobić 18-20-21-22-23-25 pierwszych oczek, zamknąć 26-26-28-28-30-30 następnych oczek i przerobić 18-20-21-22-23-25 ostatnich oczek. Ramiona są kończone oddzielnie; nie odcinać nitki – przerabiać lewe ramię, zaczynając na lewej stronie robótki.

LEWE RAMIĘ, TYŁ:
= 18-20-21-22-23-25 oczek.
Przerabiać dżersejem, zaczynając na lewej stronie robótki i zamykając 1 oczko na początku następnego rzędu na prawej stronie robótki = 17-19-20-21-22-24 oczka. Przerabiać aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 48-50-52-56-58-60 cm; dopasować sur przód. Zamknąć i odciąć nitkę.

PRAWE RAMIĘ, TYŁ:
= 18-20-21-22-23-25 oczek.
Przerabiać dżersejem, zaczynając na prawej stronie robótki, i zamykając 1 oczko na początku następnego rzędu na lewej stronie robótki = 17-19-20-21-22-24 oczka. Przerabiać aż długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 48-50-52-56-58-60 cm; dopasować do przodu. Zamknąć i odciąć nitkę.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Zaczynając na prawej stronie robótki, od szwu jednego z ramion, na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać ok. 76 - 92 oczka wokół dekoltu (liczba oczek powinna być podzielna przez 4). Przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe, 2 oczka lewe) na okrągło przez 2 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu.

OBSZYCIA PODKROJÓW RĘKAWÓW
Zaczynając na prawej stronie robótki, od podziału robótki, na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać ok. 84 -124 oczka wokół podkroju rękawa (liczba oczek powinna być podzielna przez 4). Przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe, 2 oczka lewe) przez 2 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu.

Obszycie drugiego podkroju rękawa wykonać tak samo.

Schemat

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 210-28) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (56)

Tina List 02.08.2020 - 00:21:

Liebes Team, Ich versteh nicht ganz wie die Armausschnitte abgekettet werden? ...Anfang jeder Reihe, wie folgt abketten: 2 Maschen 1 x, 1 Masche 1-3-4-6-9-12 x = 62-66-70-72-76-80 Maschen... Was genau heißt 2 Maschen 1x? 2 Maschen Abketten? und dann 1 Masche 1-3-4-6-9-12x (in meinem Fall 4)? Freue mich auf euer Feedback. Danke Tina

DROPS Design 03.08.2020 kl. 07:58:

Liebe Frau List, in die 3. Größe ketten Sie 2 Maschen am Anfang beide nächsten Reihe (= 2 M am Anfang der Hinreihe + am anfang der Rückreihe = 1 Mal beidseitig), dann ketten Sie 1 Masche am Anfang der nächsten 4 Reihe ab (= 1 M am Anfang der nächsten Hinreihe, 1 M am Anfang der nächsten Rückreihe = diese beide Reihe noch 3 Mal wiederholen = 4 Maschen werden beidseitig abgkettet). Viel Spaß beim stricken!

Ellen 20.07.2020 - 17:16:

Jeg har 3 nøster drops silk mohair, kan dette brukes og strikke med dobbel trå?

DROPS Design 28.07.2020 kl. 12:05:

Hej Elle, ja prøv vores garnomregner. Vælg Air, antal gram i din størrelse og 1 tråd, så får du garnforbruget i de alternativer du kan vælge imellem. God fornøjelse!

Anniken Ausen 09.06.2020 - 17:13:

Hei! Denne vest 210-28, strikkes den med enkel tråd?

DROPS Design 10.06.2020 kl. 08:58:

Hej Anniken. Ja den stickas med enkel tråd DROPS Air. Mvh DROPS Design

Elsebeth 07.06.2020 - 21:13:

Hej 😉 Mit barnebarn vil gerne have denne vest, hvordan får jeg den ned regnet til xs.

DROPS Design 09.06.2020 kl. 11:27:

Hei Elsebeth. Denne har vi dessverre bare i voksen str og design avd har ikke anledning til å omregne den til mindre størrelse enn den som allerede er skrevet. Men det er store muligheter for at det kommer en "barnekatalog" til høsten og der er det et par vester. mvh DROPS design

Irene Eikanger 30.05.2020 - 15:21:

Kan jeg brune drops sky? Kjøpte feil

Irene Eikanger 30.05.2020 - 15:20:

Hei dere! Jeg rotet sammen to oppskrifter og kjøpte drops sky. Kan jeg bruke det til denne oppskriften? College days virket lettere enn rose blush

DROPS Design 03.06.2020 kl. 08:13:

Hei Irene. Vesten i DROPS 210-28 / College Days er strikket i DROPS Air, som er et tykkere garn enn DROPS Sky som er brukt i DROPS 212-44 Rose Blush. Så da vil ikke strikkefastheten/målene/garnmengden stemme. DROPS Sky er også et meget lett garn, men tynnere og lengre løpelengde enn DROPS Air. mvh DROPS design

Gunna 17.05.2020 - 22:10:

Har strikket denne fine vest i str. S svarende til de længder som er opgivet i opskriften. Men den er mega lille og svarer til en str. 10.

Amanda 14.05.2020 - 17:54:

Hej Jeg er nået lige så lang som Anne og kan ikke komme videre. En nybegynder, så jeg forstår ikke ret meget hvad der står i opskriften. Håber du har en video, som jeg kan lære at forstå. Håber du kan hjælpe mig videre.

DROPS Design 15.05.2020 kl. 09:44:

Hej Amanda, Ja nu sætter du halvdelen af maskerne (rygstykket) over på en tråd eller en anden pind, og så strikker du maskerne fra forstykket frem og tilbage

How to knit stockinette stitch back and forth on a circular needle from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Laura Dybdahl Andersen 08.05.2020 - 10:28:

Hej! Jeg har strikket en vest i garnet Drops Air samt en Drops Alpaca Boucle. Desværre er den blevet for stor både i vidde og bredde. Er der nogen mulighed for at vaske/fixe den, så den bliver mindre og passer bedre til min lilleoverkrop??? Jeg håber meget, I vil svare, så jeg kan få vesten i brug. Kh Laura

Patt 06.05.2020 - 02:13:

Hola mi pregunta es si debo hacer el tejido cerrado (en círculo) o es abierto y se cierra al final? Muchas gracias

Dodaj komentarz do modelu DROPS 210-28