DROPS / 198 / 4

Asta by DROPS Design

Horgolt takaró, DROPS Safran fonalból. A darabot csipkemintával készítjük, négyzetekből.

  • Asta / DROPS 198-4 - Horgolt takaró, DROPS Safran fonalból. A darabot csipkemintával készítjük, négyzetekből.
  • Asta / DROPS 198-4 - Horgolt takaró, DROPS Safran fonalból. A darabot csipkemintával készítjük, négyzetekből.
  • Asta / DROPS 198-4 - Horgolt takaró, DROPS Safran fonalból. A darabot csipkemintával készítjük, négyzetekből.
  • Asta / DROPS 198-4 - Horgolt takaró, DROPS Safran fonalból. A darabot csipkemintával készítjük, négyzetekből.
DROPS design: e-288 jelű minta
A fonalcsoport
-------------------------------------------------------

MÉRET
Szélessége (a szegéllyel együtt) kb 165 cm. Hossza (a szegéllyel együtt):kb 208 cm. Szegély: kb 18 cm.

Alapanyagok:
DROPS SAFRAN fonal (az A fonalcsoporthoz tartozik)
1400 gramm a 17 sz. fehér színből

HORGOLÁSPRÓBA:
22 erp egymás mellett és 12 sor egymás fölött = kb 10 x 10 cm.
1 horgolt négyzetnek 21,5 x 21,5 cm-esnek kell lennie.

HORGOLÓTŰ:
DROPS HORGOLÓTŰ, 3,5 mm vastag - vagy olyan méret, amellyel a minta 1 négyzete = 21,5 x 21,5 cm-es mintát tudunk elérni.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a horgolótű mérete csak ajánlás. Ellenőrizzük a horgoláspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb horgolótűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb horgolótűre.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% pamut
minimum 550.00 Ft /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 550.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 15400Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

-------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

-------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.8-as diagramokat

TANÁCS A HORGOLÁSHOZ (a szegélyhez):
A szegély horgolásakor az első kört az első rp-ba öltött ksz-mel zárjuk, majd ksz-mekkel haladunk a sarokban lévő első lsz-ívig.
Az A.4 jelű minta többi körének elején 3 lsz-t horgolunk (az első erp-t helyettesíti), és a kört a 3. lsz-beöltött 1 ksz-mel fejezzük be, majd ksz-kel haladunk a sarokban az 1. lsz-ívig.,

-------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------

TAKARÓ: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
48 horgolt négyzetet készítünk, majd varrunk össze. Befejezésként, a teljes takaró körül horgoljunk szegélyt.

HORGOLT NÉGYZET
A kezdéshez készítsünk 5 lsz hosszú lsz-sort, a 3,5 mm vastag horgolótűvel a Safran fonallal majd az 1. lsz-be öltött kúszószemmel zárjuk a kört. Ezután körben folytatjuk a minta kötését a következő módon: Aaz A.1a jelű ábra azt mutatja hogyan kezdődnek és végződnek a körök). Készítsük az *A.2, és A.3 * jelű mintákat. Ism a *-* közötti részt a körben 3 alkalommal, és az A.2 jelű mintával fejezzük be. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor az A.1 -A.3 jelű mintát minden sorát elkészítettük egymás fölött, a négyzetünk kb 21,5 x 21,5 cm-es. Készítsünk összesen 48 négyzetet.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a négyzeteket, egymás mellett 6 négyzetet és egymás alatt 8 sorban. A szélső szemek külső ívébe öltve varrjuk össze a négyzeteket - először egymás mellett, majd egymás alatt.

SZEGÉLY:
A takaró egyik sarkában lévő lsz-ívben kezdünk, és a szegélyt a következő módon horgoljuk - OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A HORGOLÁSHOZ. Horgoljuk az * A.4 jelű mintát a sarokban lévő lsz-ívben, az A.5 jelű mintát a következő sarokig, de a négyzetek közötti átmenetben az A.6 jelű diagramon mutatottak szerint horgoljunk a két négyzet között 1-1 rp-t (figyeljük meg a fekete csillagot). Horgoljuk az A.7 jelű mintát. * Ismételjük a *-* közötti részt összesen 4 alkalommal a körben. Amikor a diagramok minden sorát elkészítettük, ismételjük meg a minta sorait a fehér csillagos nyíltól még egy alkalommal, amíg 1 sor marad a diagramokból. Az utolsó kört (a diagramok utolsó előtti köre), a kör elején, a 3. lsz-be öltött kúszószemmel zárunk. Vágjuk el a fonalat.
Ezután a következő módon szegélyt készítünk:
Az egyik sarok utáni első lsz-ívben kezdjünk, horgoljuk az A.8a jelű mintát e körül a lsz-ív körül. * Az A.8b jelű minta a következő sarokig, Az A.8c jelű minta a sarokban. * Ismételjük meg a *-- közötti részt összesen 4 alkalommal, majd az körben az 1. rp-ba öltött ksz-mel zárjuk a kört. Vágjuk el a fonalat, és dolgozzuk el a szálat. Miután elkészült, a szegélynek kb 18 cm-esnek kell lennie.

Diagram

symbols =
Itt kezdünk, ezt a lsz-gyűrűt a szövegben magyaráztuk el (= 5 lsz + 1 ksz az 1. szembe). Folytassuk a kör fölötti pontnál található szimbólummal, és balra haladjunk
symbols = 1 lsz
symbols = 4 lsz
symbols = 3 lsz
symbols = 5 lsz
symbols = a kört 3 lsz-mel kezdjük, és a kör elején az 3. lsz-be öltött ksz-mel fejezzük be a kört. Majd ksz-ekkel haladunk az 1. lsz-ívig.

symbols = 1 egyráhajtásos pálca (erp) lsz /lsz-ív köré
symbols = 1 egyráhajtásos pálca (erp) szembe
symbols = 1 rp a lsz-ív köré
symbols = rövidpálca (rp) a szembe
symbols = Y = a szemek száma a lsz-ívben
symbols = Itt kezdünk.
symbols = Amikor a szegély sorait egymás fölött ismételjük, ennél a körnél kezdünk.
symbols = 1 rp a 2 négyzet közötti varrásba.
symbols = 6 lsz
symbols = Horgoljunk 1 rp-t az előző lsz-gyűrűbe.
symbols = 1 ksz a horgolótűtől a 4. lsz-be (MEGJEGYZÉS: ugyanabba a lsz-be öltünk még 2 alkalommal), 2 erp ugyanabba a szembe.)
symbols = 1 ksz az utolsó rp utáni 1. lsz-be, így a lsz-gyűrűnk szebb lesz.

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 198-4) .

Megjegyzések / Kérdések (13)

country flag El Achkar 10.04.2021 - 09:28:

Hallo Dropsteam,könnten Sie mir sagen wieviel Garn ich für eine Tagesdecke in den Massen 180cm×200 plus Rand 25cm brauche. Lg.

user icon DROPS Design 12.04.2021 kl. 07:45:

Liebr Frau El Achkar, leider können wir jeder Anleitung nach jedem individuellen Frage anpassen und einzelne Modelle auf individuellen Wunsch hin umrechnen. Wenn sie Hilfe damit brauchen, wenden Sie sich bitte an Ihrem DROPS Laden - auch telefonisch oder per E-Mail, dort hilft man Ihnen gerne weiter. Viel Spaß beim häkeln!

country flag Randi Lauridsen 24.10.2020 - 16:02:

Er i gang med at hækle tæppet til et diamant bryllup. Har I et forslag til hvordan jeg hækle eller på anden måde inddrage diamanter på tæppet

user icon DROPS Design 26.10.2020 kl. 09:00:

Hei Randi. Du kan f.eks før du begynner ditt arbeid, trer du så mange perler inn på garnet som du vil bruke med hjelp av en synål. Skyv perlene inn på tråden og hekle luftmasker som vanlig. Hekle til du vil begynne å sette perler inn i arbeidet. Se evnt video: "Hvordan hekle perler inn i arbeidet" mvh DROPS design

country flag Gabi Reinhold 29.08.2020 - 19:53:

Hallo, kann ich die Anleitung auf meine e_mail Adresse gesendet bekommen? Vielen Dank und liebe grüße von Gabi

user icon DROPS Design 31.08.2020 kl. 09:29:

Liebe Frau Reihnhold, unsere Anleitungen können nur gedruckt werden, wenn Sie aber mit einer virtuellen Drucker wählen, dann können Sie die Anleitung als .PDF speichern. Viel Spaß beim häkeln!

country flag Maureen 17.01.2020 - 13:28:

Hello. I have just opened a Faebook page for The Cape Guild of Weavers Crocheters to encourage members to make something amazing for our Guild's 70th anniversary in September. Are you alright with me putting a link to your website for them to get inspiration?

user icon DROPS Design 17.01.2020 kl. 14:32:

Dear Maureen, you are welcome to link our website and/or our patterns - should you need any further informations about the copyright, you'll find them at the bottom of the page. Thank you, enjoy!

country flag Aase 15.11.2019 - 11:15:

Hjælp - Jeg kan ikke finde ud af skabelonen til denne opskrift. A1 viser, hvordan omgangen starter - men den starter også med 3 stangmasker - og så kommer A2 -stangmaskerne i ringen (24 stk) - hvorefter den slutter med 6 stangmasker - A3. Det er vildt ærgerligt, den er så svær, for det er et virkeligt flot tæppe.

user icon DROPS Design 21.11.2019 kl. 15:38:

Hej, du starter med 24 st (den første af de 24 = 3lm) med 3 lm efter hver 3.st. På næste omgang hækler du 3st-3lm-3st i hvert af de 4 "lm-hjørner". Prøv om du kan få hjælp hos din DROPS forhandler, har du først hæklet en rude, så er det enkelt :)

country flag Cecile 15.07.2019 - 12:21:

Ik loop bij derde toer al vast bij patroon 198-4. Bij A1 moeten de stokjes in de lossenlus, maar dat lukt niet, als ik de drie losse heb gemaakt moet ik twee stokjes overslaan alvorens ik bij de lossenlus ben, hierdoor wordt er een extra gaatje gecreëerd, dit is dan bij alle volgende toeren zo. Ik heb het inmiddels al meerdere malen uitgehaald en op andere manier geprobeerd, maar ik blijf er steeds tegenaan lopen. Wat doe ik verkeerd?

user icon DROPS Design 15.07.2019 kl. 13:49:

Dag Cecile,

Heb je ook halve vasten gehaakt tot de eerste lossenlus voordat je de 3 lossen (welke het eerste stokje vervangt) haakt? Zie ook laatste zin bij 'INFORMATIE VOOR HET HAKEN'

country flag Aase 28.04.2019 - 18:31:

Synes jeres design er flotte. Men det er godt nok ikke let med opskrifterne. Fx 198-4. Det er sørme svært at overskue.

country flag Heidi 11.02.2019 - 11:36:

Wat is de omgekeerde v tussen de stokjes in A1 en A3?

user icon DROPS Design 13.02.2019 kl. 11:22:

Dag Heidi,

Dit zijn drie lossen. Dit staat ook aangegeven in de lijst met symbolen.

country flag Kristina 07.02.2019 - 10:21:

Hej. Er det muligt, at få denne opskrift i skreven form, da jeg ikke kan hækle ud fra et diagram. I har så mange fede opskrifter, det er bare super ærgerligt, at man kun kun kan hækle dem, hvis man kan læse diagrammer. Kh Kristina

user icon DROPS Design 11.02.2019 kl. 11:12:

Hei Kristina. Nei, vi har dessverre ikke mulighet til å skrive om oppskriften. Det brukes diagram nettopp fordi det er veldig uoversiktleig å forklare alt med ord. Det kommer snart en leksjon på våre hjemmesider med detaljert informasjon om hvordan man leser heklediagrammer. Du begynner med sirkelen nederst (eller ved pilen) og leser hvert symbol fra høyre mot venstre, rad for rad, nedenfra og opp. Symbolene hekles i akkurat den rekkefølgen de står, i den masken som er rett under (forrige rad). Om det er noe spesielt du lurer på må du gjerne spørre så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

country flag Nicole Schmeitz 24.01.2019 - 12:34:

I like this! 1. Is there a Dutch translation available? 2. Can a order the yarn from the Netherlands? What is the price of shipment?

user icon DROPS Design 24.01.2019 kl. 12:39:

Dear Mrs Schmeitz, edit language under the photo choosing "Nederlands" - you'll then get the list of DROPS retailer in your country in our dutch pages. Happy crocheting!

Post a comment to pattern DROPS 198-4

Asta

Annika, Estonia