DROPS / 195 / 30

Pyramids by DROPS Design

Gebreide trui met ronde pas in DROPS Nepal of Alaska. Het werk wordt gebreid van boven naar beneden in ribbelsteek en Scandinavisch patroon. Maat: S - XXXL

DROPS design: Patroon ne-276
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------

400-450-500-550-600-650 g kleur 0100, naturel
200-200-200-250-250-300 g kleur 0500, lichtgrijs
Of gebruik:
DROPS ALASKA van garnstudio (behoort tot garengroep C)
450-500-550-600-650-700 g kleur 02, naturel
200-200-250-250-250-300 g kleur 03, lichtgrijs

----------------------------------------------------------
BENODIGDHEDEN VOOR HET WERK:

STEKENVERHOUDING:
16 steken in de breedte en 20 naalden in de hoogte in tricotsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 5.5 mm
DROPS RONDBREINAALD 5.5 mm, lengte 40 en 80 cm voor tricotsteek.
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 4.5 mm
DROPS RONDBREINAALD 4.5 mm, lengte 40 en 80 cm voor randen.

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 1.95 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 22.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

Zie telpatroon A.1. Kies het telpatroon voor uw maat. Als er meer dan 6 steken zijn tussen het wisselen van kleur in het patroon, draai de draden dan samen, om lange lussen op de verkeerde kant te voorkomen.

TIP VOOR HET MEERDEREN-1 (verdeeld):
Zo berekent u hoe vaak er gemeerderd moet worden, neem het totaal aantal steken op de naald (dus 70 steken) en deel deze door het aantal te maken meerderingen (dus 5) = 14.
In dit voorbeeld meerdert u door 1 omslag te maken na iedere 14e steek. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid om een gaatje te voorkomen.

TIP VOOR HET MEERDEREN-2 (geldt voor de zijkanten van het lijf):
Brei tot er 2 steken over zijn voor de markeerdraad, 1 omslag, 4 recht (markeerdraad is in het midden van deze steken), 1 omslag. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid om gaatjes te voorkomen. Brei dan de nieuwe steken in tricotsteek.

TIP VOOR HET MINDEREN (geldt voor de mouwen):
Minder 1 steek aan elke kant van de markeerdraad als volgt: Brei tot er 3 steken over zijn voor de markeerdraad en brei 2 recht samen, 2 recht (de markeerdraad zit tussen deze steken), 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek.

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

TRUI - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Brei de pas in de rondte, van boven naar beneden. Verdeel het werk voor de mouwen en het lijf. Brei dan het lijf in de rondte op de rondbreinaald. Brei de mouwen in de rondte op breinaalden zonder knop.

PAS:
Zet 70-74-76-83-86-90 steken op rondbreinaald 4.5 mm met lichtgrijs. Brei 2 ribbels in RIBBELSTEEK - lees uitleg hierboven. Ga verder met rondbreinaald 5.5 mm. Brei 1 naald recht en meerder 5-11-4-2-4-10 steken verdeeld - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-1 = 75-85-80-85-90-100 steken.
Brei 1 naald averecht.
Brei dan A.1a (= 5 steken) over alle steken (= 15-17-16-17-18-20 keer in totaal in de breedte).
Ga zo verder in patroon. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Als A.1a een keer in de hoogte is gebreid, brei dan A.1b over A.1a.
Als A.1b een keer in de hoogte is gebreid, zijn er 210-238-256-272-288-320 steken op de naald.
Het werk meet ongeveer 21-21-24-24-26-26 cm vanaf de opzetrand. Brei nu met naturel en tricotsteek. Bij een hoogte van 22-24-25-27-29-31 cm vanaf de opzetrand, verdeelt u het werk voor de mouwen en het lijf als volgt:
Brei 30-32-35-38-41-47 steken in tricotsteek (= helft van het achterpand), zet de volgende 44-52-56-58-60-64 steken op een hulpdraad voor de mouw en zet 8-8-10-12-12-12 nieuwe steken op onder de mouw, brei 62-68-73-79-85-97 steken in tricotsteek (= voorpand), zet de volgende 44-52-56-58-60-64 steken op een hulpdraad voor de mouw en zet 8-8-10-12-12-12 nieuwe steken op onder de mouw en brei 30-34-36-39-42-48 steken in tricotsteek (= helft van het achterpand) = 138-150-164-180-192-216 steken.

LIJF:
Voeg 1 markeerdraad in, in het midden van de 8-8-10-12-12-12 nieuwe steken aan elke kant van het werk (= 70-76-83-91-97-109 steken op het voorpand). Brei in tricotsteek. Bij een hoogte van 2 cm vanaf waar het lijf is gescheiden van de mouwen, meerdert u 1 steek aan elke kant van iedere markeerdraad (= 4 steken gemeerderd) - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-2.
Meerder zo iedere 3 cm 7-7-7-8-9-7 keer in totaal = 166-178-192-212-228-244 steken. Bij een hoogte van 29-29-30-30-30-30 cm vanaf waar het lijf is gescheiden van de mouwen, gaat u verder met rondbreinaald 4.5 mm en brei in ribbelsteek over alle steken tot het lijf 31-31-32-32-32-32 cm meet, vanaf waar het is gescheiden van de mouwen. Kant dan losjes af met recht. Het werk meet ongeveer 56-58-60-62-64-66 cm in totaal vanaf de schouder naar beneden.

MOUW:
Zet de 44-52-56-58-60-64 steken van de hulpdraad aan een kant van het werk op breinaalden zonder knop maat 5.5 mm en neem 1 steek op in elk van de 8-8-10-12-12-12 steken onder de mouw met naturel = 52-60-66-70-72-76 steken. Voeg 1 markeerdraad in, in het midden van de 8-8-10-12-12-12 steken onder de mouw. Brei in tricotsteek in de rondte met naturel. Als de mouw 3 cm meet vanaf waar het gescheiden is van het lijf, minder dan 1 steek aan elke kant van de markeerdraad (= 2 steken geminderd) - lees TIP VOOR HET MINDEREN.
Minder zo iedere 6-2½-2-1½-1½-1½ cm 4-8-10-12-12-13 keer in totaal = 44-44-46-46-48-50 steken. Als de mouw 38-36-36-34-32-31 cm meet vanaf waar het gescheiden is van het lijf, meerder dan 0-0-2-2-0-2 steken verdeeld = 44-44-48-48-48-52 steken. Brei dan verder met breinaalden zonder knop maat 4.5 mm en * 1 recht, 3 steken in ribbelsteek *, brei van *-* over alle steken. Kant af met recht als de mouw 43-41-41-39-37-36 cm meet vanaf waar het gescheiden is van het lijf.
Brei de andere mouw op dezelfde wijze.

Telpatroon

= recht met lichtgrijs
= averecht met lichtgrijs
= recht met naturel
= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei de omslag gedraaid op de volgende naald; zodat er geen gaatje ontstaat
= breirichting

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 195-30) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (9)

Solveig Andersson 22.01.2019 - 18:15:

När man börjar sticka A. 1a står det att man börjar sticka 5 maskor, vilket syns på diagrammet, min fråga, är den ljusa punkten ett omslag ? nästa ljusa punkt syns på varv 5. TACK SÅ MYCKET PÅ FÖRHAND

DROPS Design 24.01.2019 kl. 15:13:

Hei Solveig. Ja det stemmer, den hvite ovalen er et kast. God fornøyelse

Jana 27.07.2018 - 23:13:

Můj absolutní favorit této kolekce. Nemohu se dočkat návodu :-) Dávám 1***

Regine Wiegmann 23.07.2018 - 12:14:

Kann es kaum erwarten, bis die Anleitung online ist. Ist mein absoluter Favorit aus dieser Kollektion.

Ute 14.06.2018 - 19:10:

Mein absoluter Favorit dieser tollen Kollektion!

Marianne Stahl 14.06.2018 - 18:54:

Flot med lidt edderkoppespind på bærestykket, men skulle være højere i halsen - lidt ligesom ærmerne.

Lelletta 07.06.2018 - 01:22:

Che dire! bello e...da fare presto!!! :)

Ľudmila Hoffmanová 06.06.2018 - 21:44:

The pullover is beautiful, please in Czech :-).

Britt 06.06.2018 - 12:02:

Sød, men den skulle bare havde været lidt højre i halsen.

Mihók Blanka 05.06.2018 - 19:05:

Ez a minta annyira tetszik ,hog szeretném megkotni

Laat een opmerking achter voor DROPS 195-30