DROPS / 192 / 3

Loxley by DROPS Design

Gebreide halswarmer capuchon in DROPS Nepal. Het werk wordt gebreid van boven naar beneden in ribbelsteek. Maat: S - XXXL

DROPS design: Patroon ne-296
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------

Maat: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Materiaal:
DROPS NEPAL van garnstudio (behoort tot garengroep C)
300-300-350 g kleur 4434, zachtblauw/paars/violet

----------------------------------------------------------
BENODIGDHEDEN VOOR HET WERK:

STEKENVERHOUDING:
17 steken in de breedte en 22 naalden in de hoogte in tricotsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS RONDBREINAALD 5 mm, lengte 60 en 80 cm voor het kledingstuk.

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.52 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.34€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

Maak 1 omslag aan elke kant van de middelste 30 steken op de voorkant van de capuchon (= 28 steken in ribbelsteek + 1 recht aan elke kant van deze steken). Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen. Brei dan de nieuwe steken in tricotsteek.

TIP VOOR HET MEERDEREN-2:
Meerder 1 steek aan elke kant van iedere markeerdraad (= 16 steken gemeerderd op de naald) als volgt: Brei tot er 1 steek over is voor de eerste markeerdraad, 1 omslag, 2 recht (markeerdraad is in het midden van deze steken), 1 omslag. Herhaal op elk van de overgebleven markeerdraden. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

HALSWARMER MET CAPUCHON - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Van boven naar beneden gebreid op de rondbreinaald. Brei eerst heen en weer, zet dan steken op voor de halswarmer midden voor en ga verder in de rondte.

HALSWARMER MET CAPUCHON:
Zet 92 steken op rondbreinaald 5 mm met Nepal in alle maten Brei 1 ribbel in RIBBELSTEEK heen en weer gebreid – lees uitleg hierboven. Brei nu in tricotsteek met 6 steken in ribbelsteek aan elke kant tot het werk 28 cm meet, pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant wordt gebreid. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Knip het garen af. Voeg een markeerdraad in midden achter. Om te voorkomen dat het begin van de naald in het midden van de ribbels op de voorkant is, begint u de naald vanaf hier. Brei dan als volgt: Brei recht tot er 1 steek over is voor de eerste 6 steken in ribbelsteek, maak 1 omslag, 1 recht, brei 6 steken in ribbelsteek, zet 16 nieuwe steken op de naald (= midden voor), brei de 6 steken in ribbelsteek op de andere kant van het werk, 1 recht, maak 1 omslag, recht over de overgebleven steken op de naald. Er zijn 2 steken gemeerderd op de naald - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-1. Ga zo verder in de rondte en brei in ribbelsteek over de nieuw opgezette steken midden voor (= 28 steken in ribbelsteek midden voor), ga TEGELIJKERTIJD verder meerderen aan elke kant van ribbels iedere andere naald 5 keer (= 6 steken gemeerderd in totaal aan elke kant van de steken in ribbelsteek) = 120 steken. Als er 6 ribbels zijn gebreid over de steken midden voor en de meerderingen klaar zijn, ga dan verder in de rondte in tricotsteek. Voeg bij een hoogte van 3-4-2 cm vanaf de laatst gebreide ribbel midden voor, 8 markeerdraden in werk als volgt: Voeg een markeerdraad in op het begin van de naald (= midden achter), voeg dan 7 markeerdraden in, 15 steken uit elkaar. Begin op de eerste naald met meerderen - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-2. Meerder zo ongeveer iedere 5-4-4 cm 4-5-6 keer in totaal = 184-200-216 steken. Na de laatste meerdering meet het werk ongeveer 51-53-55 cm. Brei voor 5 cm ribbelsteek. Kant af. Als de afkantrand te strak is, maak dan 1 omslag na ongeveer iedere 5e steek. Kant de omslag als een normale steek af. Het werk meet ongeveer 56-58-60 cm van boven naar beneden.

AFWERKING:
Naai de capuchon samen aan de binnenkant van de opzetrand - zorg ervoor dat de naad niet strak is.

Cathy 23.08.2019 - 12:38:

I love the look! It's been a while since I've knitted, looking forward to It!

DE OLIVEIRA COSTA 17.04.2019 - 16:28:

Bonjour, Puis-je avoir un croquis de ce modèle? Merci. Sinon, je ne comprends pas vraiment cette phrase : "Placer un fil marqueur au milieu dos. Pour éviter de commencer le tour au milieu des côtes mousse du devant, on commence maintenant les tours ici.".

DROPS Design 23.04.2019 kl. 11:21:

Bonjour Mme Costa, nous n'avons pas de croquis pour ce modèle, suivez simplement les explications à la lettre. L'ouvrage se tricote en commençant par la capuche, on tricote d'abord en allers et retours, puis on va mettre un marqueur au milieu dos, couper le fil, glissez la première moitié des mailles sans les tricoter pour commencer au fil marqueur, tricotez à l'endroit jusqu'à ce qu'il reste 7 mailles, faites 1 jeté, tricotez les 7 m suivantes, montez 16 m (milieu devant = sous le menton), tricotez les 7 m suivantes (celles glissées sans les tricoter), 1 jeté et tricotez les mailles restantes = on tricote maintenant en rond. Bon tricot!

Adriana Rubinstein 21.12.2018 - 16:46:

Cuello con capucha

Angela 08.06.2018 - 12:34:

Molto carino

Rosy 05.06.2018 - 13:20:

Un capuche bien chaude, très jolie.

Laat een opmerking achter voor DROPS 192-3