Lille Lisa by DROPS Design

De set bestaat uit: gebreide muts en halswarmer met kleine kabels voor kinderen. Maten 3 - 12 jaar. De set wordt gebreid in DROPS Merino Extra Fine.

Trefwoorden: halswarmer, kabel, mutsen, set,

DROPS Design: Patroon nr. me-034-bn
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Voor de hele set is er genoeg met ongeveer 150-150-150 g DROPS Merino Extra Fine.
-----------------------------------------------------------

MUTS:
Maten: 3/5 - 6/9 - 10/12 jaar
Voor hoofdafmetingen: 50/52 - 52/54 - 54/56 cm
Materiaal:
DROPS MERINO EXTRA FINE van garnstudio (behoort tot garengroep B)
100-100-100 g kleur 33, roos

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie de link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 cm) MAAT 4 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken en 28 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.

DROPS RONDBREINAALD (40 cm) MAAT 3.5 MM voor boordsteek - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 22 steken en 30 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.
-----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Maten: 3/5 - 6/9 - 10/12 jaar
Materiaal:
DROPS MERINO EXTRA FINE van garnstudio (behoort tot garengroep B)
100-100-100 g kleur 33, roos

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie de link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 cm) MAAT 4 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken en 28 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.

DROPS RONDBREINAALD (40 cm) MAAT 3.5 MM voor boordsteek - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 22 steken en 30 naalden tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.

DROPS HAAKNAALD 3.5 MM – voor de rand.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (22)

100% wol
vanaf 3.00 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 3.00 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 3.00 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET PATROON:

RIBBEL/RIBBELSTEEK (gebreid in de rondte):

----------------------------------------------------------

MUTS:
Het werk wordt in de rondte gebreid met rondbreinaald, van onder naar boven. Ga verder met breinaalden zonder knop indien nodig. Zet 112-112-120 steken op met rondbreinaald 3.5 mm en Merino Extra Fine. Brei 4 cm boordsteek (= 2 recht / 2 averecht). Ga verder met rondbreinaald 4 mm en brei dan als volgt: * A.1 (= 2 steken), averecht 6 *, brei van *-* in totaal 14-14-15 keer. Ga verder in patroon op deze manier. Als A.1 een keer in de hoogte is gebreid, brei dan verder op dezelfde manier met A.2 over elke A.1 = 126-126-135 steken. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als het werk 16-17-18 cm meet, minder dan 1 steek aan het begin van elk averecht deel, door 2 steken averecht samen te breien = 112-112-120 steken. Ga verder met de minderingen iedere cm, maar minder afwisselend aan het einde en begin van het averechte deel in totaal 5 keer in de hoogte = 56-56-60 steken. Brei op de volgende naald, alle steken 2 aan 2 recht samen = 28-28-30 steken. Brei 1 naald recht, brei dan alle steken opnieuw 2 aan 2 recht samen = 14-14-15 steken.
Knip de draad af, haal het door de overgebleven steken, trek aan en hecht goed af. De muts meet ongeveer 21-22-23 cm in de hoogte.

POMPOM:
Maak een pompom van ongeveer 4-6 cm in diameter en hecht deze aan de bovenkant van de muts.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Het werk wordt in de rondte gebreid met rondbreinaald, van boven naar beneden. Zet 88-96-104 steken op met rondbreinaald 3.5 mm en Merino Extra Fine. Brei 11-12-13 cm boordsteek (= 2 recht / 2 averecht). Ga verder met rondbreinaald 4 mm en brei dan als volgt: * A.1 (= 2 steken), averecht 6 *, brei van *-* in totaal 11-12-13 keer. Als A.1 een keer in de hoogte is gebreid, ga dan verder op dezelfde manier met A.2 over elke A.1 = 99-108-117 steken. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als het werk 14-15-16 cm meet, meerder dan 1 steek aan het begin van elk averecht deel, meerder 1 steek door een omslag te maken, de omslag wordt gedraaid averecht gebreid op de volgende naald zodat u geen gaatje krijgt. Ga verder met de meerderingen iedere 3e naald, maar meerder afwisselend aan het einde en begin van het averechte deel in totaal 5 keer = 154-168-182 steken. Als het werk 20-22-24 cm meet, brei dan 2 RIBBELS over alle steken, kant dan af met recht.

GEHAAKTE RAND:
Haak een rand rondom de onderkant van de halswarmer met haaknaald 3.5 mm en Merino Extra Fine als volgt: Haak 1 vaste in de eerste steek, * 3 lossen, haak 1 stokje in de eerste gehaakte losse, sla ongeveer 1½ cm over, haak 1 vaste in de volgende steek *, haak van *-* tot het einde van de toer, eindig met 1 halve vaste in de eerste vaste.

Telpatroon

= recht
= 1 steek recht afhalen, 2 steken recht in de volgende steek, haal de afgehaalde steek over de 2 steken
= maak 1 omslag tussen 2 steken
= 1 steek recht afhalen, 2 recht, haal de afgehaalde steek over de 2 gebreide steken
= geen steek, sla dit vierkant over

Opmerkingen (22)

Plaats uw opmerking!

Silvia Damiani 04.11.2018 - 22:56:

Non mi è chiaro il primo passaggio del D1.Lavorare 2 maglie nella maglia successiva come viene fatto?Se prima delle 6 maglie a rovescio come fanno ad essere solo 2 le maglie coinvolte se 1 passata e 2 lavorate? Forse le prime due sono 1 passata + 1 lavorata e poi accavallare la prima?Grazie!

DROPS Design 04.11.2018 kl. 23:03:

Buonasera Silvia, non ci sono errori nella legenda, deve passare una maglia a diritto, lavorare 2 maglie in una maglia lavorando la maglia a diritto sia nel filo davanti che in quello dietro, poi accavallare la maglia passata sopra quella appena lavorata, e si ritroverà ancora con 2 maglie per il giro successivo. Buon lavoro!

Helena Kjellqvist 30.10.2018 - 17:55:

Hej!Hur gör man 2 maskor i en på A1? Tack!

DROPS Design 30.10.2018 kl. 18:03:

Hej, du stickar maskan först i den främre maskbågen och sedan i den bakre maskbågen (vridet).

Michelle 26.10.2018 - 22:30:

Står litt fast. A1- en løs av, strikk en rett og ta den løse over, den er god. På neste runde skal jeg øke med et kast, den er også god.. Men på første runde så feller jeg jo 11 masker, som jeg får tilbake på runde to i A1 med de kastene, derfor så blir det jo ikke en økning. Er det feil i oppskriften? Og skal A1 bare strikkes en gang igjennom hele halsen, eller blir det annenhver gang?

DROPS Design 06.11.2018 kl. 08:45:

Hei Michelle. Du feller ingen masker på 1 omgang A.1. Symbolforklaringen lyder som følger: "ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett, strikk 2 masker i neste maske, løft den løse masken over de 2 maskene." Det vil si at du feller 1 maske ved at du tar den løst av og trekker den over. MEN du øker også 1 maske ved å strikke 2 masker i neste maske = ingen masker felt. Kastet på omgangen etter blir derfor en øking i maskeantallet. God fornøyelse.

Hanne Bendtsen 24.10.2018 - 22:58:

Jeg har strikket A1 og derefter A2, Hvis jeg så skal strikke A1 igen er der en retmaske for meget, skal den strikkes vrang ?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 10:37:

Hej Hanne, Jeg kan ikke lige se hvor der står at du skal strikke A1 igen. Er det huen eller halsen du strikker?

Lis 24.10.2018 - 09:31:

Hvordan kan der være samme antal masker hele opskriften igennem til str. 3/5 og 6/9 når hovedmålet er forskelligt?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 09:55:

Hej Lis, den større størrelse er lidt højere end den mindre størrelse. God fornøjelse!

Sylvie 23.10.2018 - 19:33:

Thank you. I don't know why I did the increase and ended up with the same amount of stitches. I will have the child try it on before starting over. I have started over so many times by now. I love it though and will make it again

Sylvie St Germain 20.10.2018 - 23:36:

I don't understand how you get to increase the number of stitches. I am now at 11 cm and just realized that I was supposed to go from 112 stitches to 126 when going from A1 to A2. How did that happen? I still have 112 stitches!

DROPS Design 22.10.2018 kl. 08:24:

Dear Mrs St Germain, when working A.1 you increase 1 stitch on 2nd row in A.1 (= yarn over in the middle of the 2 K sts). There are now 3 sts in each A.1 = 1 stitch increased x 14 repeats = 112+14= 126 sts. Work then A.2 over each A.1. Happy knitting!

Marita 21.09.2018 - 15:44:

Skal det strikkes A1 og A2 annenhver gang, eller er det A1 en gang, så videre med bare A2?

DROPS Design 24.09.2018 kl. 08:01:

Hei Marita, A.1 skal strikkes bare en gang, deretter A.2 over A.1 videre. God fornøyelse!

Fre 04.09.2018 - 18:13:

Wa tis de bonenmaat van maat 1/12 jaar?

DROPS Design 05.09.2018 kl. 09:01:

Dag Fre, Bedoel je de bovenwijdte voor maat 12? Op basis van het aantal steken en de stekenverhouding kom ik op een wijdte aan de onderkant van de halswarmer van ongeveer 86 cm rondom voor de grootste maat. Aan de bovenkant is dat ongeveer 49 cm.

Fre 01.09.2018 - 22:42:

Is deze er in volwassen matenook? ik zoek dit patroon maar danb vor vrouw maat 36 en man L

DROPS Design 06.09.2018 kl. 11:14:

Dag Fre, Van specifiek dit patroon is geen versie voor volwassenen, maar als je zoekt op de zoektermen 'kabels', 'muts' en 'halswarmer' vind je misschien een vergelijkbaar patroon.

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 30-15