DROPS / 182 / 4

Eiken by DROPS Design

Gebreide muts met boordsteek. Het werk wordt gebreid in DROPS Karisma.

Trefwoorden: hoofddeksels, mutsen,
DROPS Design: Patroon nr. u-831
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maat: Een-Maat
Voor hoofdmaat: ongeveer 54-58 cm
Materiaal:
DROPS KARISMA van garnstudio (behoort tot garengroep B)
100 g kleur 50, groen

Het werk kan tevens gebreid worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie de link hieronder.

DROPS NAALDEN ZONDER KNOP EN RONDBREINAALD (40 cm) MAAT 3.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 22 steken en 30 naalden in tricotsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 2.65 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 2.65 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 5.30€ krijgen. Lees meer.

----------------------------------------------------------

MUTS:
Het werk wordt in de rondte gebreid met een korte rondbreinaald, van onder naar boven. Ga verder met breinaalden zonder knop indien nodig.
Zet 128 steken op met korte rondbreinaald 3.5 mm en Karisma. Brei boordsteek (= 2 recht / 2 averecht) tot het werk 20 cm meet. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei de volgende naald als volgt: * A.1 (= 30 steken), 2 averecht *, herhaal van *-* in totaal 4 keer. Ga verder in boordsteek op deze manier en minder zoals te zien is in A.1 – brei TEGELIJKERTIJD op de laatste naald in A.1 2 steken averecht samen tussen elke A.1 = 20 steken over op de naald. Brei 1 naald recht terwijl alle steken 2 aan 2 samen worden gebreid = 10 steken. Knip de draad af, haal het door de overgebleven steken, trek strak aan en hecht goed af. De muts meet ongeveer 29 cm van boven naar beneden. Keer het werk met een rand van ongeveer 5-7 cm op de onderkant van de muts.

= 2 averecht gedraaid samen

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 182-4) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (32)

Josefine Fjordvald Lund 21.01.2020 - 15:29:

Kan man stadig følge diagrammet på A1 for indtagninger hvis man har 64 masker, altså det halve? Og hvis man har riv (1 ret, 1 vrang)? :-)

Moa Holmberg 20.01.2020 - 09:52:

Förstår inte vad ni menar med ”a.1 (=30 maskor), 2 avigmaskor*, upprepa *-* totalt 4ggr, vad exakt menar ni med?

Carole 18.12.2019 - 22:20:

Après 20 cm de côtes, je ne comprends pas le tour suivant...=30 mailles, que dois-je répéter 4 fois. Est-ce que je suis le diagramme dès ce tour ?? Merci beaucoup

DROPS Design 19.12.2019 kl. 07:57:

Bonjour Carole, vous tricotez maintenant le diagramme A.1 pour diminuer en haut du bonnet, tricotez ainsi *A.1 (= les 30 mailles du diagramme en commençant en bas à droite et en lisant vers la gauche tous les tours), 2 mailles envers*, répétez ces 32 mailles 4 fois au total (=4x32 = 128). A.1 montre comment diminuer (les diminutions commencent au 5ème tour). Bon tricot!

Ewa 04.12.2019 - 20:53:

Hej! Jag förstår inte hur jag ska göra intagningarna. Har maskorna jämt fördelade på strumpstickor, dvs 32 m per sticka.

DROPS Design 05.12.2019 kl. 08:13:

Hej Ewa, når arbejdet måler 20 cm strikker du ifølge A.1, indtagningerne er tegnet ind på varv 5,9,13,osv i A.1. God fornøjelse!

Manon Bourassa 18.11.2019 - 22:07:

I also have trouble with the first 4 rows of decreasing. On the second row, the pattern stars with one knit stitch than 2 purl stitches. When do you start counting the 30 stitches in order to decrease and purl 2 stitches together 4 times. A row by row explanation and count would be greatly appreciated.

DROPS Design 19.11.2019 kl. 09:09:

Dear Mrs Bourassa, start reading diagram from the bottom corner on the right side towards the left on every round = 30 sts starting and ending with K2. You will start to decrease on round 5 in A.1: K2, P2 twisted tog, work K over K and P over P and end each repeat with P2 tog, K2. See how to read knitting diagrams here. Happy knitting!

Irina 01.11.2019 - 23:39:

Hi, I dont understand your decreasing in U-831. In raw 6 in A.1 diagram you have 1 knit instead of 1 purl as it should be after decreasing 2P in raw 5.Your pattern shows as you knit 2 together not purl 2 together. Please help. Where the second knit stitch gone in raw 6??

DROPS Design 02.11.2019 kl. 21:31:

Hello Irina! On next row, after the decrease, you shift pattern by knitting 2 purl stitches and 1 knit stitch. DROPS Design patterns are only for inspiration, you can always do it differently! Happy knitting!

Asma 07.10.2019 - 19:23:

Bonjour, je ne suis pas sûre de bien comprendre, dois-je utiliser des aiguilles plus grosses? merci!

DROPS Design 08.10.2019 kl. 09:56:

Bonjour Asma, chacune tricote différemment et vous devez adapter la taille de vos aiguilles si besoin pour obtenir l'échantillon - plus d'infos sur l'échantillon ici. Bon tricot!

Asma 06.10.2019 - 19:01:

Bonjour, j'ai retrouvé 2 pelottes "drops lima" et j'ai commencé á tricoter le bonnet avec la petite aiguille circulaire 3,5, j'ai á peine tricoté 10 cm avec une seule pelotte... j'en déduis que les 2 pelottes me suffiront pour les 20 premiers centimètres du bonnet. pourtant karisma et lima on exactement la même quantité, ne vous êtes vous pas trompé dans la quantité? pouvez-vous m'expliquer, merci!

DROPS Design 07.10.2019 kl. 09:53:

Bonjour Asma, avez-vous bien le bon échantillon? soit 22 m x 30 rangs jersey ou 32 m x 30 rangs côtes = 10 x 10 cm? Ce bonnet a déjà été réalisé de nombreuses fois en Karisma ou en Lima, et 100 g suffisaient à chaque fois. Bon tricot!

Sandie Almond 01.10.2019 - 15:51:

Thank you for a very quick response. Just to clarify, I purl 2 together only on the fourth set of A1 within the round?

DROPS Design 01.10.2019 kl. 17:22:

Dear Mrs Almond, you P2 tog only when you work the last round in A.1 (when 4 sts are left after having worked this round) and these P2 together are worked between each A.1, ie on last round in A.1 work: *A.1 (= 6 sts decreased to 4), P2 tog*, repeat from *-* a total of 4 times in the round (= over all stitches). Happy knitting!

Sandie Almond 01.10.2019 - 15:07:

I don’t understand what the “round” is. Is it, 30 stitches plus purl 2 or, is a round 30 stitches , purl 2 times 4? I am at the stage where the hat is decreasing and the instructions say “at the same time” and reference purl 2 stitches together between each A1. Please can you help

DROPS Design 01.10.2019 kl. 15:36:

Dear Mrs Almond, on the first round in A.1 there are 128 stitches on the needle, you work these 128 sts as follows: *A.1 (= 30 sts), P2*, repeat these 32 sts a total of 4 times (4x32=128 sts). You will decrease in each A.1 in the round as shown in the diagram. When you work last round in A.1, decrease with P2 tog the P2 between each A.1. Happy knintting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 182-4