DROPS / 182 / 4

Eiken by DROPS Design

Strikket hue med rib. Arbejdet er strikket i DROPS Karisma

Tags: huer,

DROPS Design: Model u-831
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One-Size
Passer hovedmål: ca 54-58 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100 g farve 50, grøn

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE (40 cm) nr 3,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 29.9kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes rundt på lille rundpind, nedenfra og op. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.
Slå 128 masker op på lille rundpind 3,5 med Karisma. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) til arbejdet måler 20 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Næste omgang strikkes således: * A.1 (= 30 masker), 2 vrang *, gentag fra *-* totalt 4 gange. Fortsæt ribben og tag ind som vist i A.1 – SAMTIDIG på sidste omgang i A.1 strikkes de 2 vrangmasker mellem hver A.1 vrang sammen = 20 masker tilbage på pindene. Strik 1 omgang ret hvor alle masker strikkes ret sammen 2 og 2 = 10 masker. Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt. Huen måler ca 29 cm fra toppen og ned. Buk en kant op på ca 5-7 cm nederst på huen.

= 2 drejet vrang sammen
= 2 ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket

Maren 10.03.2019 - 15:07:

Hei! I starten av fellingen skal det være 30 masker, men hvordan får jeg disse 30 maskene? Som oppskriften sa, har jeg strikket med 128 masker opp til luen måler 20 cm. Hvordan kommer jeg fra 128 maker til 30 for å starte fellingen?

DROPS Design 11.03.2019 kl. 08:05:

Hei Maren, Fellingen av masker er en del av diagram A.1 som gjentas 4 ganger i bredden rundt hele luen med 2 vrang imellom hver gjentagelse. Når du er ferdig med A.1, har du 20 masker igjen på pinnen. God fornøyelse!

Cecilie 07.03.2019 - 22:42:

Hej Drops Hvordan forbinder man de to 'ender' på rundpindene? Gør man det til allersidst? Jeg har fundet en anden strikkevideo herinde (hue), hvor jeg kan se, man ikke strikker hele vejen rundt på maskerne - altså man når på et tidspunkt til et 'hul', hvor man har strikket igennem alle masker. Så - hvornår forbinder man på rundpind?

DROPS Design 11.03.2019 kl. 11:19:

Hei Cecilie. Du strikker rundt helt fra starten av. Altså du legger opp maskene, og når du så begynner å strikke starter du med den første masken som ble lagt opp, slik at arbeidet blir en sirkel. Her er en video som viser hvordan dette gjøres: . God fornøyelse

Laura 25.01.2019 - 23:15:

Buongiorno, Vorrei fare questo modello per due bambini di 10 e 8 anni. Mi date indicazioni su numero di maglie e diagramma per riduzioni? Grazie!!

DROPS Design 26.01.2019 kl. 06:32:

Buongiorno Laura. Può prendere come riferimento questo modello . Per ogni ulteriore aiuto personalizzato, può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Marina Setti 22.01.2019 - 15:41:

Salve! Io non ho capito come proseguire a 20 cm .... in questo punto..... A.1 (= 30 maglie), 2 maglie rovescio *, ripetere *-* per un totale di 4 volte. Continuare a coste in questo modo e diminuire come indicato in A.1

DROPS Design 22.01.2019 kl. 16:35:

Buongiorno Marina. Quano arriva a 20 cm, prosegue così: lavora le prime 30 maglie come indicato nel diagramma A1 (partendo dal basso e da destra verso sinistra), poi lavora 2 m rovescio; ripete poi il diagramma A1 sulle 30 maglie successive, 2 m rovescio e così su tutte le maglie. Continua seguendo A1. Nel diagramma sono indicate le diminuzioni: la prima al giro 5, la seconda al giro 9 e così via. Buon lavoro!

Fiorella Libra 22.01.2019 - 13:34:

Siete un gruppo bellissimo,semplicemente pronto a far capire!!

Karen Bøgh Lundgaard 06.11.2018 - 09:35:

Jeg kan ikke lige forstå opskriften, hvordan man kommer fra 4*32=128 masker til 4*30 =130 masker

DROPS Design 07.11.2018 kl. 11:15:

Hej Karen, jeg kan ikke lige finde hvor der står at du skal have 130 masker.... men husker du at strikke de 2 vrang imellem hver gang du strikker A.1. Dem fortsætter du med samtidig so du tager ind ifølge diagrammet A.1. God fornøjelse!

Veronica 12.03.2018 - 20:42:

Hej! Jag undrar om varje rad i A1 ska upprepas 4 gånger? den första raden är ju upprepad 4 gånger redan i diagrammet, så jag förstår inte om det är det som menas eller om man ska sticka 1a raden 4*4 gånger och sen övriga rader 4 gånger med.

DROPS Design 14.03.2018 kl. 14:17:

Hej, nej du ska sticka varven som de visas i diagrammet. Det som menas i beskrivningen är att man upprepar *-* 4 gånger på varje varv.

Asma 16.01.2018 - 11:28:

Bonjour, j'ai diminué 2 m dans chaque 30 m du rang 5, mais je me retrouve en fin de rang avec 2m end, 1m env, 2 m end, 2 m env, ce qui ne correspond pas à vos explications, je sais qu'il y a 2 m env , entre chaque 30 m de A1. peut être pourriez vous essayé de m'expliquer... merci d'avance.

DROPS Design 16.01.2018 kl. 14:16:

Bonjour Asma, tricotez le 5ème tour ainsi: [A.1 = 2 m end, 2 m ens torse à l'envers, (2 m end, 2 m env), répétez 5 fois de (à), 2 m end, 2 m ens à l'env, 2 m end], 2 m env (= il reste 28 m dans A.1). Au 6ème rang, tricotez ainsi: *A.1 = 2 m end, 2 m env, 1 m end, (2 m env, 2 m end), répétez de (à) 4 fois au total, 2 m env, 1 m end, 2 m env, 2 m end, puis tricotez les 2 m env* et répétez de *à* tout le tour. Bon tricot!

Asma 15.01.2018 - 11:54:

Bonjour , pardon mais votre réponse ne m'aide pas, vous dites 2m diminuées dans A1, je vous demande sur les 128 m du cinquième rang de A1? je sais que le diagramme se tricote de la droite vers la gauche, merci.

DROPS Design 15.01.2018 kl. 13:22:

Bonjour Asma, vous tricotez 4 fois A.1 au total en largeur et diminuez 2 m dans chaque A.1, après le rang 5, il reste 128 - (2 m x 4 = 8) = 120 m. Au 6ème rang, tricotez les mailles comme indiqué au rang 6 de A.1, soit: 2 m end, 2 m env, 1 m end, (2 m env, 2 m end...) et terminez par 2 m env, 1 m end, 2 m env, 2 m end (= il reste 28 m dans chaque A.1). Bon tricot!

Asma 14.01.2018 - 20:11:

Bonsoir, je suis perdu avec le diagramme, parce que après les premières diminution de A1, les côte ne sont plus régulières, combien y a t il de diminutions dans la rangée 5? et dans les suivantes. pouvez vous m'expliquer, merci.

DROPS Design 15.01.2018 kl. 09:56:

Bonjour Asma, après les diminutions du rang 5 (= 2 m diminuées dans A.1), tricotez les mailles comme elles se présentent dans le diagramme (= rappel: 1 case du diagramme = 1 maille x 1 tour). Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 182-4