Berry Kiss by DROPS Design

Gebreide bolero met verkorte toeren, picotranden en ribbelsteek in DROPS Cotton Merino. Maten kinderen 3 - 12 jaar.

DROPS Design: Patroon nr. cm-013-bn
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Maten: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 jaar
Maten in cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiaal:
DROPS COTTON MERINO van Garnstudio (behoort tot garengroep B)
150-150-150-150-200 g kleur 14, roze

DROPS RONDBREINAALD (60 cm) 4 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken x 42 naalden ribbelsteek is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

PICOTRAND (heen en weer gebreid op de naald):
RECHTERKANT:
NAALD 1 (= goede kant): Recht.
NAALD 2 (= verkeerde kant): Brei recht tot er 4 steken over zijn, deze worden als volgt gebreid: 2 recht samen, 1 omslag, in elk van de 2 laatste steken 2 steken recht = 2 nieuwe steken op de naald.
NAALD 3 (= goede kant): 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over, 1 recht en haal de achterste steek op de rechter naald over de voorste, er zijn 2 steken geminderd – brei dan de rest van de naald recht.
NAALD 4 (= verkeerde kant): Brei recht.
Herhaal naalden 1 tot 4.

LINKERKANT:
NAALD 1 (= goede kant): Brei recht tot er 4 steken over zijn, deze worden als volgt gebreid: 2 recht samen, 1 omslag, in elk van de 2 laatste steken 2 steken recht = 2 nieuwe steken op de naald.
NAALD 2 (= verkeerde kant): 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over, 1 recht en haal de achterste steek op de rechter naald over de voorste, er zijn 2 steken geminderd – brei dan de rest van de naald recht.
NAALD 3 (= goede kant): Brei recht.
NAALD 4 (= verkeerde kant): Brei recht.
Herhaal naalden 1 tot 4.

VERKORTE TOEREN:
Brei 6 naalden over alle steken, * brei 24-25-26-27-28 steken (tot de eerste markeerdraad), keer het werk, trek de draad aan en brei tot het einde van de naald. Brei 1 naald over alle steken, keer het werk, brei 24-25-26-27-28 steken (tot de eerste markeerdraad), keer het werk, trek de draad aan en brei tot het einde van de naald. Brei 5 naalden over alle steken *, herhaal van *-*. Dat wil zeggen, in elke herhaling breit u 6 naalden ribbelsteek (= 3 ribbels) over de middelste 66-70-72-80-86 steken en 8 naalden ribbelsteek (4 ribbels) over de steken aan elke kant.
--------------------------------------------------------

BOLERO:
Het werk wordt overdwars gebreid en heen en weer met de rondbreinaald van armsgat tot armsgat. Daarna wordt de bolero dubbel gevouwen en worden de zijnaden dicht genaaid.

Zet 76-80-84-88-92 steken op met Cotton Merino en rondbreinaald 4 mm. Voeg 1 markeerdraad in het werk 24-25-26-27-28 steken vanaf elke zijkant (= 28-30-32-34-36 steken tussen de markeerdraden). Brei dan als volgt – aan de goede kant: PICOTRAND RECHTERKANT, RIBBELSTEEK – zie beschrijving hierboven, over de volgende 68-72-76-80-84 steken, PICOTRAND LINKERKANT over de volgende 4 steken. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Ga verder met ribbelsteek en de picotrand over de buitenste 4 steken aan elke kant, Brei TEGELIJKERTIJD VERKORTE TOEREN – zie uitleg hierboven! Als het werk ongeveer 36-41-46-51-56 cm meet (gemeten op de kortste punt) kant dan losjes af.

AFWERKING:
Vouw de bolero dubbel – de tekening laat het werk zien als het gevouwen is. Naai de onderkant 6-6-7-7-8 cm samen, rand tot rand aan elk kant (= 12-13-13-14-14 cm armsgat).

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 28-7.