DROPS / 167 / 29

Candyfloss by DROPS Design

Gebreide DROPS poncho in ribbelst met waaierrand van ”Kid-Silk”. Maat S - XXXL.

Trefwoorden: ponchos, waaierpatroon,
DROPS design: Model nr. ks-108
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS KID-SILK van Garnstudio
75-75-75-100-100-100 gr. kleur nr. 03, lichtroze

DROPS RONDBREINLD (60 en 80 cm) 3,5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 23 st x 45 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 3.99 € /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 3.99 € /25g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 3.99 € /25g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 11.97€ krijgen. Lees meer.

Om te berekenen hoe vaak u moet minderen, deelt u het totale aantal st op de nld (bijv. 299 st) door het aantal te minderen st (bijv. 11) = 27,2. Dus in dit voorbeeld breit u ongeveer elke 26e en 27e st r samen.

TIP VOOR HET BREIEN:
Als u liever ribbelsteek heen en weer breit op de rondbreinaald na A.1, splits dan het werk bij het begin van de nld en brei ribbels heen en weer, dus brei r aan de goede kant en r aan de verkeerde kant. Naai dan aan het eind de zijkant weer dicht, met 1 st in elke st.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, van onderen naar boven.

Zet LOSJES 276-299-322-345-368-391 st op met rondbreinld 3,5 mm en Kid-Silk. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Brei 1 nld recht. Brei dan in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1 (= 12-13-14-15-16-17 patroonherhalingen van 23 st). Als A.1 twee keer in de hoogte is gebreid, meet het werk ongeveer 10 cm. Ga verder in ribbelst - LEES TIP VOOR HET BREIEN EN DENK OM DE STEKENVERHOUDING.

Minder bij een hoogte van 16-17-18-19-20-21 cm 12-11-10-25-8-11 st gelijkmatig verdeeld - LEES TIP VOOR HET MINDEREN (minder op een rondte met rechte st) = 264-288-312-320-360-380 st op de nld.

Minder als het werk 20-21-22-24-25-27 cm meet 22-24-26-32-36-38 st gelijkmatig verdeeld (brei voor Maat S en M en L elke 11e en 12e st r samen en brei voor Maat XL en XXL en XXXL elke 9e en 10e st r samen) = 242-264-286-288-324-342 st. Herhaal dit minder elke 4 cm in totaal 3 keer - LET OP: brei elke nld met minderingen 1 st minder voordat u 2 st r samen breit = 198-216-234-224-252-266 st.

Minder bij een hoogte van 30-31-32-34-35-37 cm 32-42-52-36-56-64 st gelijkmatig verdeeld - LEES TIP VOOR HET MINDEREN = 166-174-182-188-196-202 st. Ga verder in ribbelst tot het werk 46-48-50-52-54-56 cm meet en kant losjes alle st af.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 14.08.2019
Nieuwe hoeveelheid garen in maat S en XL. DROPS KID-SILK van Garnstudio 75-75-75-100-100-100 gr kleurnr 03, lichtroze

= 2 omsl tussen 2 st, laat op de volgende nld een omsl van de nld glijden en brei de andere omsl av
= 2 av samen

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 167-29) voor de afmetingen en de berekiningen.

Marleen Coemans 18.08.2019 - 15:37:

Vraag over het minderen patroon DROPS 167-29. Er staat vermeld “brei elke naald met minderingen 1 steek minder voordat u 2 steken recht samen breit”. Die 1 steek minder breien, bedoelen ze daar mee dat je die steek zonder te breien op de rechternaald zet en dan twee steken samen breit?

DROPS Design 08.09.2019 kl. 18:16:

Dag Marleen,

Nee er wordt mee bedoelt dat het aantal steken wat je breit voordat je 2 steken samen breit, telkens 1 minder is.

Ola 08.08.2019 - 19:43:

I made it in S size and 2 balls of the yarn are definitely not enough. I used almost whole 3. And the measures needed were correct, as in the pattern.

DROPS Design 07.06.2020 kl. 22:16:

Witaj Olu! W 3 pierwszych rozmiarach potrzebujesz 75 g włóczki, Kid-Silk jest sprzedawana w motkach po 25 g, potrzeba ich więc 3. Jeśli będziesz w przyszłości miała pytania, proszę zaznacz w formularzu PYTANIE, a nie KOMENTARZ, wtedy odpowiemy w przeciągu 2-3 dni. A propos, czy już zagłosowałaś na nową kolekcję DROPS Jesień/Zima, zapraszamy serdecznie!

Frau Bender 21.03.2019 - 12:56:

I made this pattern in size small and 2 balls of kid silk is definitely not enough. You will need 3. I made sure my tension was correct. Please in future patterns post yarn requirements more conservatively. It looks like there were others who posted that the yarn requirement stated was not enough. It really is unfortunate when you follow a pattern and in the end you do not have enough yarn to complete it.

Jaana 03.08.2017 - 17:57:

En fråga angående mönstret A1. Om man stickar ihop två maskor (varv 3) avigt och sedan på varv 4 skall det stickas två över dem igen, måste jag då inte lägga upp en maska (jag har ju precis stickat ihop två på föregående varv) över dem igen? Det syns tyvärr inte på videon, i alla fall hinner jag inte se... tacksam för svar. Jaana

DROPS Design 08.08.2017 kl. 13:42:

Du ökar maskor (med omslag) på samma varv som du gör minskningarna, så då förblir maskantalet hela tiden detsamma. Bara sticka enligt diagrammet så blir det riktigt.

Danielle 14.02.2017 - 17:52:

Bonjour, je réalise ce modèle en taille XL avec 75 gr de laine comme indiqué et je n'aurai pas assez. J'arrive au bout de ma dernière pelote et je dois encore tricoter environ 15 cm. Cela fait déjà la 2ème fois que cela m'arrive en suivant vos explications. C'est très regrettable !

DROPS Design 15.02.2017 kl. 09:44:

Bonjour Danielle, aviez-vous bien l'échantillon indiqué de 23 m x 45 rangs point mousse = 10 x 10 cm en Kid-Silk, et avez-vous bien gardé cette même tension pendant la réalisation de votre ouvrage? Si vous utilisez une autre laine que Kid-Silk, avez-vous bien calculé le métrage nécessaire?

Claudia Carolina 16.12.2016 - 18:49:

Spett.le Drops, grazie mille per i favolosi modelli. Ricevo in dono per Natale 250 gr. di Flora; sono sufficienti per fare questo modello? Non è che il Kid Silk rende tantissimo di più per essere più sottile? Grazie infinite. Claudia

DROPS Design 16.12.2016 kl. 20:26:

Buonasera Claudia Carolina. Dovrebbero essere sufficienti. 250 Gr di Flora corrispondono a 210 m × 5 gomitoli= 1050 m di filato. Per il poncho vengono richiesti nella taglia più grande 200 m × 4 gomitoli = 800 m. Il capo risulterà però più pesante. Buon lavoro!

Charlene Melihercik 21.08.2016 - 02:51:

Please explain the instructions for the decreases. "For every round with dec work 1 st less before working 2 sts tog " I have just knit 2 tog for every decrease.. Thank you.

DROPS Design 22.08.2016 kl. 09:17:

Dear Mrs Melihercik, First dec is worked in Size S + M + L K every 11th and 12th st tog and in Size XL + XXL + XXXL K every 9th and 10th st tog - on next dec in size S + M + L K every 10th and 11th st tog and in size XL + XXL + XXXL K every 8th and 9th st tog, ie you will work 1 st less between each K2 tog. Happy knitting!

Charlene Melihercik 21.06.2016 - 02:04:

Would love to read the comments re. this pattern.. Any possibility of posting in English??? thank you

DROPS Design 21.06.2016 kl. 08:41:

Dear Mrs Melihercik, you can use any online translator to have an idea on what has been earlier said/asked. Happy knitting!

Vlasta 24.04.2016 - 17:44:

Dobrý den, v návodu jsem nenašla schéma. Děkuji za pomoc. Vlasta

DROPS Design 25.04.2016 kl. 06:59:

Dobrý den, Vlasto, díky za upozornění - schéma doplněno. Hodně zdaru! Hana

Rita 24.04.2016 - 13:50:

"ad ogni giro con diminuzioni lavorare 1 m in meno prima di lavorare 2 m insieme a dir" . Vorrei capire meglio cosa vuol dire LAVORARE 1 maglia in meno....

DROPS Design 24.04.2016 kl. 14:20:

Buongiorno Rita. Se al primo giro con diminuzioni lavora p.es 10 m tra una diminuzione e l'altra, al secondo giro con diminuzioni ne lavorerà 9, al terzo 8. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 167-29