DROPS / 164 / 28

Winter Poppies by DROPS Design

De set bevat: gebreide DROPS trui met ronde pas en Noors patroon en muts met Noors patroon en pompon van "Andes". Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. an-029
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
DROPS ANDES van Garnstudio
600-600-700-700-800-900 gr. kleur nr. 9020, lichtgrijs
100 gr voor alle maten van de volgende kleuren:
kleur nr. 3740, koraal
kleur nr. 3755, cerise
kleur nr. 5310, lichtbruin
Kleur nr. 7120, licht grijsgroen

DROPS BREINLD ZONDER KNOP EN RONDBREINLD (40 en 80 cm) 8 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (40 en 80 cm) 7 mm - voor de boordsteek.

MUTS:
Maat: S/M - L/XL
Hoofdomtrek: ongeveer 54/56 - 58/60 cm
Materiaal:
DROPS ANDES van Garnstudio
100 gr voor beide maten van de volgende kleuren:
kleur nr. 9020, lichtgrijs (45-50 gr)
kleur nr. 3755, cerise (32-35 gr)
kleur nr. 3740, koraal (19-21 gr)
kleur nr. 7120, licht grijsgroen (18-20 gr)
kleur nr. 5310, lichtbruin (16-18 gr)

De getallen tussen (-) geven aan hoeveel gram u nodig hebt als u restjes garen wilt gebruiken.

DROPS BREINLD ZONDER KNOP EN RONDBREINLD (40 cm) 7 mm (maat S/M) of MAAT 8 mm (maat L/XL) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 12 st x 16 nld in tricotst (maat S/M) of 11 st x 15 nld in tricotst (maat L/XL) = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (40 cm) 6 mm (maat S/M) of 7 mm (maat L/XL) - voor de boordsteek.
----------------------------------------------------------

vanaf 5.30 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 5.30 € /100g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 5.60 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 79.50€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatronen A.1 en A.2. Kies het telpatroon voor de juiste maat. Brei het hele patroon in tricotst.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Brei tot er 1 st over is voor de markeerder: Maak 1 omsl, 2 st r (markeerder staat in midden tussen deze twee st), maak 1 omsl (= 2 st gemeerderd). Brei in de volgende nld de omsl gedraaid recht (dus brei achter in de steek in plaats van voor in de steek) om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET BREIEN:
Om te voorkomen dat het werk te strak wordt als u in patroon breit, is het belangrijk om de draden aan de achterkant van het werk losjes mee te nemen. Als uw breiwerk in patroon dan toch nog te strak wordt, brei dit deel dan met een grotere maat breinaalden.

----------------------------------------------------------

LIJF:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld.
Zet 110-124-138-154-168-182 st op met rondbreinld 7 mm en lichtgrijs. Brei 1 nld recht. Brei dan 5 cm boordsteek = 1 r/1 av. Ga verder met rondbreinld 8 mm, brei 1 nld recht en minder 20-22-24-28-30-32 st gelijkmatig = 90-102-114-126-138-150 st. Brei dan in tricotst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei bij een hoogte van 12-13-11-12-11-12 cm in patroon volgens telpatroon A.1. Brei tot een hoogte van ongeveer 32-33-34-35-36-37 cm - pas zo aan dat u 1 nld met lichtgrijs hebt gebreid na een nld met stippen – en brei dan de volgende nld als volgt: kant 2-3-3-4-4-4 st af voor het armsgat, brei 41-45-51-55-61-67 st (= voorpand), kant 4-6-6-8-8-8 st af voor het armsgat, brei 41-45-51-55-61-67 st (= achterpand) en kant de overgebleven 2-3-3-4-4-4 st af voor het armsgat. Laat het werk rusten en brei de mouwen.

MOUW:
Wordt in de rondte gebreid op breinld zonder knop. Zet 24-26-28-28-30-30 st op met breinld zonder knop 7 mm en lichtgrijs. Brei 1 nld recht. Brei dan 5 cm boordsteek = 1 r/1 av. Ga verder met breinld zonder knop 8 mm en brei 1 nld recht en minder 1 st op de nld = 23-25-27-27-29-29 st. Brei dan in tricotst. Meerder bij een hoogte van 10 cm 2 st midden onder de mouw - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN. Herhaal dit meerderen elke 4-3½-3½-3-3-3 cm in totaal 9-10-10-11-11-11 keer = 41-45-47-49-51-51 st. Brei TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van ongeveer 32-32-31-31-30-30 cm in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1 - LET OP: de st met pijl in het telpatroon is de middelste st op de mouw – tel vanaf hier naar het begin van de nld (bij de markeerder), zodat u weet hoe u het patroon moet beginnen. Brei tot een hoogte van 44-44-43-43-42-42 cm (LET OP: minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders) - pas zo aan dat u 1 nld met lichtgrijs hebt gebreid na 1 nld met stippen – en brei de volgende nld als volgt: kant de eerste 2-3-3-4-4-4 st af, brei 37-39-41-41-43-43 st en kant de overgebleven 2-3-3-4-4-4 st af. Laat het werk rusten en brei nog een mouw.

PAS:
Zet de mouwen op dezelfde rondbreinld als het lijf waar afgekant is voor de armsgaten (zonder de st eerst te breien) = 156-168-184-192-208-220 st op de nld.
Brei 1 nld recht met lichtgrijs en minder 6-8-4-2-8-0 st gelijkmatig = 150-160-180-190-200-220 st op de nld. Brei 0-2-2-2-0-2 nld recht met lichtgrijs.
Brei dan in patroon volgens telpatroon A.2 (kies het telpatroon voor de juiste maat) en LEES TIP VOOR HET BREIEN (= 15-16-18-19-20-22 patroonherhalingen op de nld). Ga zo verder in patroon en minder volgens het telpatroon.
Als A.2 klaar is (eindig na de nld gemarkeerd met een pijl voor de juiste maat), staan er nog 60-64-72-76-80-88 st op de nld en meet het werk ongeveer 51-53-55-57-59-61 cm tot de schouder.

RONDING VOOR DE HALS:
Brei voor een beter pasvorm een ronding op het achterpand zodat de hals voor lager is. Plaats 1 markeerder middenachter en brei heen en weer op de rondbreinld met lichtgrijs als volgt: 10-10-12-12-13-14 r voorbij de markeerder, keer het werk, trek de draad aan en 20-20-24-24-26-28 av terug. Keer het werk, trek de draad aan en 30-30-36-36-39-42 r, keer het werk, trek de draad aan en 40-40-48-48-52-56 av terug. Keer het werk, trek de draad aan en brei r tot middenachter.
Brei 1 nld recht over alle st met lichtgrijs en minder 14-18-22-26-26-34 st gelijkmatig = 46-46-50-50-54-54 st op de nld.

HALSRAND:
Ga verder met een korte rondbreinld 7 mm en licht grijsgroen, brei 5 nld in tricotst en kant dan LOSJES af met rechte st. De trui meet ongeveer 54-56-58-60-62-64 cm tot de schouder.

AFWERKING:
Naai de openingen onder de mouwen dicht.
----------------------------------------------------------

MUTS:

PATROON:
Zie telpatronen A.3 en A.4. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Brei het hele patroon in tricotst in de rondte.

TIP VOOR HET MINDEREN:
1 r afh, 1 r met lichtgrijs, afgeh st overh.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Brei maat S/M op rondbreinld/breinld zonder knop 6 en 7 mm.
Brei maat L/XL op rondbreinld/breinld zonder knop 7 en 8 mm.
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, ga verder met breinld zonder knop indien nodig.
Zet 54 st op met rondbreinld 6-7 mm en licht grijsgroen. Brei 4-5 cm boordsteek = 1 r/1 av. Ga verder met breinld zonder knop 7-8 mm en brei in patroon in de rondte volgens telpatroon A.3 (= 9 patroonherhalingen op de nld). DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei na A.3 (het werk meet ongeveer 15-16 cm) in patroon volgens telpatroon A.4. Plaats bij een hoogte van 20-21 cm 6 markeerders in het werk met 9 st ertussen. Ga verder in A.4 en minder 1 st na elke markeerder - LEES TIP VOOR HET MINDEREN. Herhaal dit minderen om de nld 3 keer in totaal, dan elke nld 2 keer in totaal = 24 st over op de nld (brei de st die niet in het patroon passen na het minderen met lichtgrijs). Brei in de volgende nld alle st recht 2 aan 2 gedraaid recht samen met lichtgrijs = 12 st over op de nld. Knip de draad af en haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast.

POMPON:
Maak een pompon met cerise, met een diameter van 10 cm en naai hem aan de bovenkant van de muts.

Telpatroon

= lichtgrijs
= cerise
= licht grijsgroen
= koraal
= lichtbruin
= 2 r samen met de patroonkleur in telpatroon
= 1 r afh, 1 r met de patroonkleur in telpatroon, afgeh st overh

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 164-28) voor de afmetingen en de berekiningen.

Kniterella 03.01.2020 - 15:53:

I have nearly finished the body of jumper, just cast off for sleeves. I’m casting on 2 sleeves at the same time on circular needles, I can’t find a mustard yellow Andes yarn ball, is this yarn discontinued?

DROPS Design 03.01.2020 kl. 18:10:

Dear Kniterella, Andes is not discontinued, but it has never mustard yellow colour. All available colours you can find here. Happy knitting!

Orysia Zwiryk 04.09.2018 - 22:22:

I am knitting up Winter Poppies jumper, but have used other colours. I need some advice on contract colours. I have lt olive skun colour, chestnut red hair. The colours are MC Lt Beige mix 0206 Christmas red Lt Brown Turqupise and Grey Green Are these colours Ok?

DROPS Design 06.09.2018 kl. 11:34:

Deat Orysia. With a MC as light beige your combo sounds great! Do share photos on our Facebook Group when you will have your Winter Poppies jumper done. Happy Knitting!

Covadonga 14.11.2016 - 13:08:

Buenos días, Estoy tejiendo en agujas circulares este jersey. Acabo de empezar el diagrama A1 y me surgen dos dudas. ¿el punto en color magenta se teje en una vuelta o en dos? como en redondo no hay lado del derecho y del revés...Y otra pregunta tengo que arrastra el color magenta en las vueltas que son gris solamente o lo dejo en espera y lo retomo en la vuelta que hay que volver a tejer un puto en magenta? Espero haberme explicado bien con mis dudas. Gracias por anticipado. Covadonga

DROPS Design 19.11.2016 kl. 18:14:

Hola Covadonga. Los puntos color magenta se trabajan solo en una vta. Es mejor ir subiendo el hilo de color magenta para que en el lado revés no queden hilos colgados.

Andrea 05.10.2016 - 18:31:

Ich habe zwei Fragen. 1.In der Anleitung für die Ärmel heißt es, dass man 10xdie Zunahmen machen soll. Soll man bei einer Gesamtlänge von 32cm mit dem Läusemuster beginnen? Ich habe bis dahin erst 7 Zunahmen gemacht. Verändert sich durch die Zunahme nicht die Position des Läusemusters? 2. Wo genau beginne ich mit dem Läusemuster? Erst ab der mittleren Masche der Runde oder muss ich das Muster rückwärts bis zum Rundenanfang rechnen? Vielen Dank für die Hilfe.

DROPS Design 06.10.2016 kl. 09:07:

Liebe Andrea, A.1 müssen Sie stricken wenn die Ärmel 32 cm misst (1. + 2. Grösse), die Masche mit dem Pfeil in A.1 muss die mittlere Masche der Rand übereinstimmen, die Zunahmen sollen Sie im A.1 stricken, aber passen Sie mal auf, dass die Muster in der Höhe immer anpasst. Hier können Sie lesen, wie man ein Muster in der Mitte plaziert. Hier müssen Sie diese Masche mit dem Pfeil zentrieren.

Elvira 15.09.2016 - 11:33:

Tak for svaret, jeg forstår dog stadig ikke helt det med ærmegabet. Jeg strikker i str. m, og der står at jeg skal lukke 3 af til ærme, strikke forstykket, lukke 6 af, strikke bagstykke, og så lukke de sidste 3 af til ærmet. Så ender jeg da mist i ærmegabet..? Eller har jeg misforstået det fuldstændig?

DROPS Design 15.09.2016 kl. 11:59:

Hej Elvira. Jeg kan se min kollegas svar og jeg er ikke enig med hende. Saa vidt jeg kan se ender du midt i andet aermegab fordi du skal have 6 m i alt til hvert aermegab (3 paa hver side af siden). Men jeg ville evt saa starte med at strikke forstk (uden at lukke af), lukke 6 m af til aermegab, strikke rygstk til 3 för start af omg, lukke 6 m af og saa er du i start af forstk igen med 6 aflukkede m i hver side. Gör som du selv synes er paenest.

Elvira 11.08.2016 - 22:49:

Jeg er relativt ny, så måske er det ligetil. Jeg har to spørgsmål: 1. Nårjeg skal lukke den sidste maske af på rundpinden i ærmegabet, skal jeg så lukke helt af - altså trække tråden igennem som når man afslutter helt? Ellers ender jeg vel med en enkelt maske midt i ærmegabet? 2. Når der står at man skal føre ærmerne over på rundpinden uden at strikke masker, skal man så bare trække dem over, eller skal man strikke dem over? På forhånd tak.

DROPS Design 12.08.2016 kl. 10:50:

Hej. Du behöver inte trekke tråden genom den sista m i ærmegabet, den sista m hamnar vid sidan av ærmegabet, ikke midt i. Du ska ikke strikke m bare trække dem over. Lycka till!

Annabel Kennedy 20.08.2015 - 23:21:

Just re-read the pattern more closely - the measurements are very clear. Apologies.

Annabel Kennedy 20.08.2015 - 23:10:

Are there any measurements available for the finished jumper ? I am a size ten and am knitting this size 'M' but it looks small on the needle after completeing the 5cm rib. I prefer a loose fit and would rather start again than complete a jumper I can't wear. Has anyone finished this that could tell me? Thank you.

Annabel Kennedy 20.08.2015 kl. 23:19:

Sorry for above question, answered it myself after looking more carefully at the very clear measurement diagram at the bottom of the page. Apologies :)

Susanne 09.07.2015 - 14:40:

Chic pattern, nice colours. I love it.

Carol 04.07.2015 - 03:06:

Ilove this and I hope it makes it.

Laat een opmerking achter voor DROPS 164-28