DROPS / 160 / 5

Perly May by DROPS Design

Gebreide DROPS trui in ribbelst, tricotst en met splitten van "Bomull-Lin" of "Paris". Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. l-132
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS BOMULL-LIN van Garnstudio
400-450-450-500-550-600 gr. kleur nr. 03, lichtbeige
Of gebruik:
DROPS PARIS van Garnstudio
450-500-550-600-650-750 gr. kleur nr. 26, donkerbeige

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 9 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 10,5 st x 18 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 3.10 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 3.10 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 24.80€ krijgen. Lees meer.

Minder 1 st aan het begin van de nld als volgt: 1 kant st, 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
Minder 1 st aan het einde van de nld als volgt: brei tot er 3 st over zijn op de nld, brei de volgende 2 st r samen, 1 kant st.

TIP VOOR HET METEN:
Meet vanwege de ribbels en het gewicht van het garen alle maten terwijl u het werk omhoog houdt; anders wordt de trui de lang tijdens het dragen.
----------------------------------------------------------

ACHTERPAND:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet LOSJES 54-58-64-70-76-82 st op met rondbreinld 9 mm en 2 draden Bomull-Lin of Paris. Brei dan ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven, maar brei verder met maar 1 draad. DENK OM DE STEKENVERHOUDING Plaats bij een hoogte van 18 cm - LEES TIP VOOR HET METEN - 1 markeerder aan elke kant van het werk (split begint hier).
Minder bij een hoogte van 26 cm 1 st aan elke kant van het werk - LEES TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen aan elke kant elke 9 cm nog 1-1-2-2-2-2 keer = 50-54-58-64-70-76 st. Kant bij een hoogte van 46-47-48-49-50-51 cm af voor de armsgaten aan elke kant van het werk als volgt: 2 st aan het begin van de volgende 2 nld = 46-50-54-60-66-72 st. Kant bij een hoogte van 62-64-66-68-70-72 cm - DENK OM TIP VOOR HET METEN - de middelste 16-16-16-18-18-18 st af voor de hals en eindig elke schouder apart (= 15-17-19-21-24-27 st over op elke schouder). Minder 1 st in de volgende nld aan de goede kant langs de hals = 14-16-18-20-23-26 st. Kant losjes af bij een hoogte van 66-68-70-72-74-76 cm.

VOORPAND:
Zet op en brei als het achterpand. Kant bij een hoogte van 56-58-59-61-62-64 cm de middelste 14-14-14-16-16-16 st af voor de hals en eindig elke schouder apart (= 16-18-20-22-25-28 st op elke schouder). Minder dan aan het begin van elke nld langs de hals als volgt: 2 keer 1 st = 14-16-18-20-23-26 st. Kant losjes af bij een hoogte van 66-68-70-72-74-76 cm.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen.

MOUW:
De mouw wordt van boven naar beneden gebreid.
Neem 44-46-48-50-52-54 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 9 mm en Bomull-Lin of Paris - LET OP: begin en eindig naast de 2 st afgekante st voor de armsgaten aan elke kant en neem st op naast de kant st. Brei in tricotst heen en weer op de rondbreinld. Plaats bij een hoogte van 2 cm 1 markeerder aan elke kant - voor de afwerking van de mouw.
Minder bij een hoogte van 5-4-5-4-5-3 cm 1 st aan elke kant van het werk naast de kant st. Herhaal dit minderen elke 3 cm nog 8-8-7-7-6-6 keer = 26-28-32-34-38-40 st. Kant losjes af als de mouw 38-37-36-34-32-30 cm meet (minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders).

AFWERKING:
Naai de mouwnaden samen naast de kant st - LET OP: de 2 cm die heen en weer zijn gebreid voor de markeerder aan de bovenkant van de mouw komen tegen de afgekante st voor de armsgaten. Naai de zijnaad dicht, vanaf het armsgat tot de markeerders voor de split - naai in de buitenste lusjes van de kant st.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 160-5) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (42)

Sonia PC 08.10.2019 - 23:49:

Hola, No entiendo si al levantar los puntos para la manga tengo que coger los puntos de orillo y la duda. Sí es así, para qué sirve el marcapuntos de los 2 cm??? La manga es punto jersey y el cuerpo punto musgo? Gracias

DROPS Design 14.10.2019 kl. 21:10:

Hola Sonia. Al insertar el marcapuntos marcamos la parte de la manga que se cose al cuerpo en la parte de la sisa bajo la manga, 2 cm a cada lado. Sí, la manga se trabaja en punto jersey y el cuerpo en punto musgo.

Maryse Davreux 07.05.2019 - 05:20:

Bonjour, Pourquoi faut-il avoir 2 fils pour monter les mailles et par la suite n’en prendre qu’un seul?

DROPS Design 07.05.2019 kl. 09:26:

Bonjour Mme Davreux, on utilise 2 fils pour le rang de montage pour qu'il soit plus souple, mais on continue ensuite avec 1 seul fil. Bon tricot!

Evq 10.01.2019 - 20:16:

Varför rundstickor till detta mönster? Fram- och bakstycke stickas ju för sig....förstår inte detta riktigt.

DROPS Design 15.01.2019 kl. 14:00:

Hej, du kan sticka modellen på antingen rundsticka eller parstickor.

Nghiem 17.08.2018 - 10:03:

Modèle très confortable

Marialouise 27.06.2018 - 22:09:

Waarom worden hierbij rondbreinaalden gebruikt? Kan het ook met "gewone" breinaalden?

DROPS Design 01.07.2018 kl. 21:01:

Dag Marialouise, Ja, deze kan je inderdaad prima met rechte naalden breien.

Yvonne Thomsen 05.06.2018 - 23:11:

Hej, jeg forstår ikke rigtigt, at man skal slå op med 2 tråde? Kan det passe at man så skal sidde med to tråde til hver side, når man slår op??

DROPS Design 06.06.2018 kl. 15:17:

Hej Yvonne, nej du lægger bare tråden dobbelt og slår op som du plejer, når du så strikker første pind, strikker du kun med én tråd. Du slår op med 2 tråd for at kanten ikke skal blive for stram. God fornøjelse!

Agata 27.03.2018 - 22:38:

Hi! Just wanted to ask before I start - for this pattern I need needle nr 9 that is 5,5mm or needle 9mm that is size 12 in Drops set?

DROPS Design 28.03.2018 kl. 15:31:

Dear Agata, this pattern is worked with needle size 9 mm or US size 13. Happy knitting!

Agata 27.03.2018 - 22:37:

I'm beginner at knitting so excuse me if it's silly question - what's happening with second thread that we are starting with?

DROPS Design 28.03.2018 kl. 15:30:

Dear Agata, just cut one of the threads and continue with only one thread. You will then just have to weave the cut yarn. Happy knitting!

Agata 27.03.2018 - 22:36:

Hi! Just wanted to ask before I start - for this pattern I need needle nr 9 that is 5,5mm or needle 9mm that is size 12 in Drops set?

Elin 13.02.2018 - 14:57:

Skal forstykke strikkes helt likt som bakstykke? Med tanke på fellinger.

DROPS Design 14.02.2018 kl. 06:23:

Hei Elin, Ja, forstykke og bakstykke er strikket likt from til du skal felle til hals. God fornøyelse!

Laat een opmerking achter voor DROPS 160-5