DROPS / 157 / 9

Silver Dream Set by DROPS Design

Gebreide DROPS muts, halswarmer en polswarmers met Noors patroon van ”Karisma”.

DROPS design: Model nr. u-731
Garengroep B
----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: één maat
Hoofdomtrek: ongeveer 56/58 cm
Materiaal:
DROPS KARISMA van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 72, licht parelgrijs
50 gr. kleur nr. 01, naturel

DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (40 cm) 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (40 cm) 3,5 mm – voor de boordsteek.

HALSWARMER:
Maat: S/M - L/XL
Omtrek: 69-74 cm
Hoogte: ongeveer 32 cm
Materiaal:
DROPS KARISMA van Garnstudio
150 gr voor beide maten in kleur nr. 72, licht parelgrijs
50 gr voor beide maten in kleur nr. 01, naturel

DROPS RONDBREINLD (60 cm) 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (60 en 80 cm) 3,5 mm - voor de boordsteek.

POLSWARMERS:
Maat: één maat
Omtrek: ongeveer 19 cm
Materiaal:
DROPS KARISMA van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 72, licht parelgrijs
50 gr. kleur nr. 01, naturel

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP 3,5 mm – voor de boordsteek
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 23.90€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen A.1, A.2 en A.3. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. Brei de patronen in tricotst in de rondte.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder met door omsl te maken. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid recht (dus brei achter in de steek in plaats van voor in de steek) om gaatjes te voorkomen.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, ga verder met breinld zonder knop indien nodig.
Zet 116 st op met licht parelgrijs en rondbreinld 3,5 mm. Brei boordsteek = 2 r/2 av tot het werk ongeveer 4 cm meet. Ga verder met rondbreinld 4 mm. Brei 1 nld recht met parelgrijs en minder TEGELIJKERTIJD 8 st gelijkmatig = 108 st. Brei dan in patroon volgens telpatroon A.1 (= 9 patroonherhalingen in de rondte). DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Ga als A.1 een keer in de hoogte is gebreid verder met licht parelgrijs en brei in tricotst. Brei 1 nld en plaats TEGELIJKERTIJD 9 markeerders in de muts met 12 st tussen elke markeerder. Minder in de volgende nld 1 st na elke markeerder door 2 r samen te breien (= 9 st geminderd). Herhaal dit minderen om de nld 10 keer in totaal = 18 st. Brei in de volgende nld alle st 2 aan 2 r samen = 9 st. Knip de draad af en haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast. De muts meet ongeveer 25 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, van boven naar beneden.
Zet 180-192 st op met licht parelgrijs en rondbreinld 3,5 mm. Brei boordsteek 2 r/2 av tot de boordsteek 5 cm meet. Ga verder met rondbreinld 4 mm en brei in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 36 st gelijkmatig = 144-156 st. Ga verder met licht parelgrijs en brei in tricotst tot het werk 7 cm meet. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei A.3 een keer in de hoogte. Brei 1 nld met licht parelgrijs. Meerder in de volgende nld meerder 36 st gelijkmatig met omsl = 180-192 st op de nld – LEES TIP VOOR HET MEERDEREN! Brei 1 nld in tricotst. Ga verder met rondbreinld 3,5 mm en brei boordsteek = 2 r/2 av tot de boordsteek 2 cm meet. Meerder dan 1 st in elk av deel door een omsl te maken na de av st = 225-240 st op de nld. Brei dan boordsteek = 2 r/3 av. Brei tot de boordsteek 4 cm meet. Meerder op dezelfde manier maar meerder nu voor de av st = 270-288 st op de nld. Brei dan boordsteek 2 r/4 av tot de boordsteek 6 cm meet. Meerder nogmaals op dezelfde manier maar meerder nu na de av st = 315-336 st op de nld. Brei dan boordsteek 2 r/5 av tot de boordsteek 8 cm meet. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht. De halswarmer meet ongeveer 32 cm.
----------------------------------------------------------

POLSWARMER:
Wordt in de rondte gebreid op breinld zonder knop.
Zet 52 st op met breinld zonder knop 3,5 mm en licht parelgrijs. Brei boordsteek 2 r/2 av tot het werk 3 cm meet. Ga verder met breinld zonder knop 4 mm, brei 1 nld recht en minder TEGELIJKERTIJD 12 st gelijkmatig = 40 st. DENK OM DE STEKENVERHOUDING Brei dan als volgt: Brei A.2 (= 4 st) 1 keer, A.3 (= 12 st) 3 keer. Brei telpatroon A.2 en A.3 een keer in de hoogte en brei dan 1 nld met licht parelgrijs en meerder TEGELIJKERTIJD 12 st gelijkmatig - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN! = 52 st. Brei dan boordsteek = 2 r/2 av tot de boordsteek 4 cm meet. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht. Het werk meet ongeveer 24 cm.
Brei nog een polswarmer op dezelfde manier.

Telpatroon

= naturel
= licht parelgrijs

Opmerkingen (8)

Plaats uw opmerking!

Gerlinde Rühl 05.04.2018 - 12:50:

Vielen Dank, dass Sie die falsch fomulierte Anleitung auf meinen Kommentar hin so schnell korrigiert haben. Der Kragenschal ist übrigens sehr schön geworden!

Gerlinde Rühl 04.04.2018 - 21:54:

Ich habe den Kragenschal nach Ihrer Anleitung gestrickt. Würde ich die Angaben einhalten, käme ich auf ca. 44 cm Höhe: Bündchen 7 cm, 17 cm Muster + 20 cm Rippenmuster = 44 cm. Ich habe nun einfach früher aufgehört. Die Anleitung müsste allerdings überprüft werden.

DROPS Design 05.04.2018 kl. 09:07:

Liebe Frau Rühl, Kragenschal endet mit nur 8 cm Rippenmuster, nicht 20, so bekommen Sie die 32 cm. Viel Spaß beim stricken!

Sh 21.09.2016 - 14:50:

So, I would knit a twisted YO in the yo round rather than going back to the yo in the next round? I did that twist the YO in the next round in the first yo increase, I didn't realize you could twist the YO as you go. Is this correct? Thanks again!

DROPS Design 21.09.2016 kl. 16:33:

Dear Sh, pattern says under "increase tip" to work YO twisted, but it's also a matter of taste, you can choose to work them either twisted or not - see example in stocking st below. Happy knitting!

Sh 21.09.2016 - 11:26:

Hello again and thank you for your help, I have another question and hopefully it will be the last one, I have added a yo after the purl stitches in the rib, do I now knit a round twisting the yo or do I just knit 2 purl 3?Thanks!

DROPS Design 21.09.2016 kl. 13:40:

Dear Sh, rather work the YO twisted to avoid holes. Happy knitting!

Sh 19.09.2016 - 23:28:

Thank you for your reply. Did you mean "inc" not "dec"?

DROPS Design 20.09.2016 kl. 09:51:

Dear Sh, oh yes sorry, you first work 1 round dec 36 sts, then work in stocking st until piece measure 7 cm, then work diagram A.3 in stocking st, 1 round stocking st, then 1 round inc 36 sts, 1 round stocking st and continue in rib with smaller needles. Happy knitting!

Sh 18.09.2016 - 14:29:

Hello! I am knitting the cowl without the pattern. Should I knit stokinette for 46 rounds? There are I believe 46 rows and 12 stitches in the pattern but if I am just knitting with one color would I knit for 46 rows after I reach 2 1/4 inch? Thanks

DROPS Design 19.09.2016 kl. 09:41:

Dear Sh, if you don't work the pattern, you have first to work 2 cm in stocking st, then work the next 46 rows in stocking st, then 1 more round + 1 dec round + 1 more round before switching to smaller needle - remember to check your tension in height to match the pattern. Happy knitting!

Mariken 17.02.2016 - 10:37:

In dit patroon staat dat de muts beschreven wordt. Het materiaal wordt wel genoemd. Niet het patroon. Ik ga hem breien :-) Hij staat wel bij de trui, alleen leek me handig om alleen de muts uit te printen, want de trui maak ik.

DROPS Design 17.02.2016 kl. 10:48:

Hoi Mariken. De beschrijving van de muts staat als eerste in dit patroon.

Minke 30.09.2014 - 15:24:

Ik heb een vraag over de halswarmer, met welke steek is deze opgezet? Op de foto is namelijk te zien dat deze bovenaan dikker is dan wanneer je hem met de gewone steek opzet, alsof de rand daar dubbel is. Ik vind dat er erg mooi uitzien maar ik kan de juiste video niet vinden. Alvast bedankt!

DROPS Design 30.09.2014 kl. 16:24:

Hoi Minke. Je begint en eindigt met boordsteek. Boven heb je 2 r/2 av en je eindigt met 2 r/5 av. Er is geen verschil in de dikte.

Laat een opmerking achter voor DROPS 157-9