DROPS / 156 / 32

Autumn Grace by DROPS Design

Gebreide DROPS halswarmer met entrelacpatroon van ”Big Delight”.

Trefwoorden: entrelac, halswarmer,

DROPS design: Model nr. db-039
Garengroep C of A en A
-----------------------------------------------------------
Maat: één maat
Maten:
Omtrek: ongeveer 70 cm
Hoogte: ongeveer 28 cm
Materiaal:
DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 14, frambozentaart

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 6 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 15 st x 28 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.52€ krijgen. Lees meer.

Zie A.1 voor de rijen, de vierkantjes en de breirichting. Het telpatroon toont de 1e-4e rij van vierkantjes en 5 vierkantjes in de hoogte.

TIP VOOR HET BREIEN:
In plaats van de st op de nld te laten staan als u het volgende vierkant breit, zet u ze op 1 hulpdraad.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Brei in RIBBELST - zie uitleg boven. Begin aan de onderkant in de hoek met Vierkant 1 – zie telpatroon A.1.

VIERKANT 1:
Zet 11 st op met breinld zonder knop 6 mm en Big Delight. Brei heen en weer tot het werk ongeveer 7 cm meet (de laatste nld wordt aan de goede kant gebreid). DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 2:
Zet 11 nieuwe st op aan het einde van de nld van Vierkant 1 met 1 nieuwe breinld zonder knop nld. Brei heen en weer over deze 11 st – brei TEGELIJKERTIJD aan het einde van elke nld aan de verkeerde kant 1 st van het vorige vierkant terug op de nld en brei aan het begin van elke nld aan de goede kant de eerste 2 st r samen. Ga verder tot alle st van Vierkant 1 meegebreid zijn - LET OP: brei de laatste 2 st van Vierkant 1 r samen = 11 st op de nld (brei de laatste nld aan de verkeerde kant). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 3:
Neem 11 st op met 1 nieuwe breinld zonder knop langs de zijkant van Vierkant 1 aan de goede kant. Brei ongeveer 7 cm heen en weer over deze st (laatste nld wordt aan de verkeerde kant gemaakt). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 4:
Zet 11 nieuwe st op met 1 nieuwe breinld zonder knop aan het einde van Vierkant 3. Brei heen en weer over deze 11 st – brei TEGELIJKERTIJD aan het einde van elke nld aan de goede kant 1 st van Vierkant 3 terug op de nld en brei aan het begin van elke nld aan de verkeerde kant de eerste 2 st r samen. Ga verder tot alle st van Vierkant 3 meegebreid zijn - LET OP: brei de laatste 2 st van Vierkant 3 r samen = 11 st op de nld (brei de laatste nld aan de goede kant). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 5:
Neem 11 st op met 1 nieuwe breinld zonder knop langs de zijkant van Vierkant 3 aan de goede kant, brei heen en weer over deze 11 st – brei TEGELIJKERTIJD aan het einde van elke nld aan de goede kant 1 st van Vierkant 2 terug op de nld en brei aan het begin van elke nld aan de verkeerde de eerste 2 st r samen. Ga verder tot alle st van Vierkant 2 meegebreid zijn- LET OP: brei de laatste 2 st van Vierkant 2 r samen = 11 st op de nld (brei de laatste nld aan de goede kant). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 6:
Neem 11 st met 1 nieuwe breinld zonder knop de kant van Vierkant 2 aan de goede kant. Brei ongeveer 7 cm heen en weer over deze 11 st (laatste nld is aan de goede kant). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 7:
Brei als Vierkant 2 (zet st op aan het einde van nld van Vierkant 6, brei samen met Vierkant 6).

VIERKANT 8:
Neem 11 st op met 1 nieuwe breinld zonder knop langs de zijkant van Vierkant 6 aan de verkeerde kant. Brei heen en weer over deze 11 st – brei TEGELIJKERTIJD aan het einde van elke nld aan de verkeerde kant 1 st van Vierkant 5 terug op de nld, en brei aan het begin van elke nld aan de goede kant de eerste 2 st r samen. Ga verder tot alle st van Vierkant 5 meegebreid zijn - LET OP: brei de laatste 2 st van Vierkant 5 r samen = 11 st op de nld (brei de laatste nld aan de verkeerde kant). Laat de st op de nld staan.

VIERKANT 9:
Brei als Vierkant 8 (neem st op van Vierkant 5, brei st voor st samen met Vierkant 4). LEES TIP VOOR HET BREIEN!

VIERKANT 10:
Brei als Vierkant 3 (neem st op van Vierkant 4) maar kant st af op de laatste nld aan de verkeerde kant en ga verder op Vierkant 11.

VIERKANT 11:
Brei als Vierkant 5 (neem st op van Vierkant 10, brei st voor st samen met Vierkant 9).

VIERKANT 12:
Brei als Vierkant 5 (neem st op van Vierkant 9, brei st voor st samen met Vierkant 8).

VIERKANT 13:
Brei als Vierkant 5 (neem st op van Vierkant 8, brei st voor st samen met Vierkant 7).

VIERKANT 14:
Brei als Vierkant 6 (neem 11 st op van Vierkant 7).

Ga zo verder in patroon met 4 vierkantjes in de breedte – kant 11 st af op het laatste vierkant in de breedte in plaats van nieuwe st op te zetten en ga verder in patroon als hiervoor. Als 10 vierkantjes zijn gebreid in de hoogte, kant dan de eerste 11 st af aan de verkeerde kant in plaats van de st op de nld te laten staan. Brei tot de halswarmer 4 bij 10 vierkantjes meet.

AFWERKING:
Naai de korte zijkanten samen in de buitenste lusjes van de kant st om een dikke naad te voorkomen.

Telpatroon

= breirichting en nummer van vierkantjes op de rij
= deze st staan op de nld
= 2 r samen
= rij en nummer van de rij
= ga hier verder met rij 6-10 in de hoogte

WITTMANN 22.11.2016 - 17:01:

Bonjour ! je ne comprends pas du tout la phrase du CARRE N°2 : Monter 11 m à la fin de rang du carré 1, sur une nouvelle aiguille double pointe Ce n'est pas clair : nouvelle aiguille ou à la suite du carré 1 sur la même aiguille ? Merci, Gen

DROPS Design 23.11.2016 kl. 09:15:

Bonjour Mme Wittmann, à la fin du carré 1 on garde les mailles sur l'aiguille double pointe, mais on va monter les mailles du carré 2 avec une nouvelle aiguille, c'est-à-dire séparément des mailles du carré 1. Vous pouvez également mettre les mailles en attente sur un fil/arrêt de mailles (cf astuce tricot). Bon tricot!

Astrid 25.06.2014 - 16:18:

Sehr schön... sicher auch für hochwertige Reste geeignet in allen Farben. Ich warte auf die Anleitung:)

Sissi 19.06.2014 - 10:01:

Väldigt fina färger.

Annie 19.06.2014 - 09:31:

J'aime beaucoup ce snood aux couleurs de l'automne tout simple mais élégant dans sa simplicité

Laat een opmerking achter voor DROPS 156-32