DROPS / 156 / 32

Autumn Grace by DROPS Design

Strikket DROPS hals i ”Big Delight” med entrelacmønster.

Stikkord: entrelac, hals,

DROPS Design: Modell nr db-039
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One size
Mål: Omkrets: ca 70 cm. Høyde: ca 28 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g f.nr 14, bringebærkake

DROPS SETTP NR 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 15 m x
28 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 43.00 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 43.00 kr /100g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 86kr. Les mer.

Se diag A.1 for rader, ruter og strikkeretning. Diag viser 1.-4.rad av ruter, og 5 ruter i høyden.

STRIKKETIPS:
I stedet for å la m sitte på p når neste rute strikkes kan m settes på 1 tråd.
----------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes i RILLER – se forkl over. Start nederst i hjørnet med Rute 1 - se diag A.1.

RUTE 1:
Legg opp 11 m på settp 6 med Big Delight. Strikk frem og tilbake til arb måler ca 7 cm (siste p strikkes fra retten). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! La m sitte på p.

RUTE 2:
Legg opp 11 nye m på slutten av p fra Rute 1 på 1 ny settp. Strikk frem og tilbake over disse 11 m – SAMTIDIG på slutten av hver p fra vrangen strikkes 1 m fra forrige rute tilbake på p, og på beg av hver p fra retten strikkes de 2 første m rett sammen. Fortsett videre til alle m fra Rute 1 er strikket – NB! Siste 2 m fra Rute 1 strikkes 2 r sm = 11 m på p (siste p strikkes fra vrangen). La m sitte på p.

RUTE 3:
Strikk opp 11 m på 1 ny settp langs kanten på Rute 1 fra retten. Strikk frem og tilbake over disse m i ca 7 cm (siste p strikkes fra vrangen). La m sitte på p.

RUTE 4:
Legg opp 11 nye m på 1 ny settp på slutten av Rute 3. Strikk frem og tilbake over disse 11 m – SAMTIDIG på slutten av hver p fra retten strikkes 1 m fra Rute 3 tilbake på p, og på beg av hver p fra vrangen strikkes de 2 første m rett sammen. Fortsett videre til alle m fra Rute 3 er strikket – NB! Siste 2 m fra Rute 3 strikkes 2 r sm = 11 m på p (siste p strikkes fra retten). La m sitte på p.

RUTE 5:
Strikk opp 11 m på 1 ny settp langs kanten på Rute 3 fra retten, strikk frem og tilbake over disse 11 m - SAMTIDIG på slutten av hver p fra retten strikkes 1 m fra Rute 2 tilbake på p, og på beg av hver p fra vrangen strikkes de 2 første m rett sammen. Fortsett videre til alle m fra Rute 2 er strikket – NB! Siste 2 m fra Rute 2 strikkes 2 r sm = 11 m på p (siste p strikkes fra retten). La m sitte på p.

RUTE 6:
Strikk opp 11 m på 1 ny settp langs kanten på Rute 2 fra retten. Strikk frem og tilbake over disse 11 m i ca 7 cm (siste p strikkes fra retten). La m sitte på p.

RUTE 7:
Strikk som Rute 2 (legg opp m på slutten av p fra Rute 6, strikk med 1 og 1 m fra Rute 6)

RUTE 8:
Strikk opp 11 m på 1 ny settp langs kanten på Rute 6 fra vrangen. Strikk frem og tilbake over disse 11 m - SAMTIDIG på slutten av hver p fra vrangen strikkes 1 m fra Rute 5 tilbake på p, og på beg av hver p fra retten strikkes de 2 første m rett sammen. Fortsett videre til alle m fra Rute 5 er strikket – NB! Siste 2 m fra Rute 5 strikkes 2 r sm = 11 m på p (siste p strikkes fra vrangen). La m sitte på p.

RUTE 9:
Strikk som Rute 8 (strikk opp m fra Rute 5, strikk med 1 og 1 m fra Rute 4). LES STRIKKETIPS!

RUTE 10:
Strikk som Rute 3 (strikk opp m fra Rute 4), men fell av m på siste p fra vrangen og fortsett på Rute 11.

RUTE 11:
Strikk som Rute 5 (strikk opp m fra Rute 10, strikk med 1 og 1 m fra Rute 9).

RUTE 12:
Strikk som Rute 5 (strikk opp m fra Rute 9, strikk med 1 og 1 m fra Rute 8).

RUTE 13:
Strikk som Rute 5 (strikk opp m fra Rute 8, strikk med 1 og 1 m fra Rute 7).

RUTE 14:
Strikk som Rute 6 (strikk opp 11 m fra Rute 7).

Fortsett dette mønsteret med 4 ruter i bredden – fell av 11 m på siste rute i bredden i stedet for å legge opp nye m, og fortsett mønsteret som før. Når det er strikket 10 ruter i høyden felles de første 11 m av fra vrangen i stedet for å la m sitte på p. Strikk videre til halsen har 4 x 10 ruter.

MONTERING:
Sy kortendene sammen i ytterste ledd av ytterste m slik at sømmen blir flat.

Diagram

= strikkeretning og rutens nr på raden
= m sitter på pinne
= m strikkes 2 r sm
= rad og radens nr
= her fortsettes RAD 6-10 i høyden

WITTMANN 22.11.2016 - 17:01:

Bonjour ! je ne comprends pas du tout la phrase du CARRE N°2 : Monter 11 m à la fin de rang du carré 1, sur une nouvelle aiguille double pointe Ce n'est pas clair : nouvelle aiguille ou à la suite du carré 1 sur la même aiguille ? Merci, Gen

DROPS Design 23.11.2016 kl. 09:15:

Bonjour Mme Wittmann, à la fin du carré 1 on garde les mailles sur l'aiguille double pointe, mais on va monter les mailles du carré 2 avec une nouvelle aiguille, c'est-à-dire séparément des mailles du carré 1. Vous pouvez également mettre les mailles en attente sur un fil/arrêt de mailles (cf astuce tricot). Bon tricot!

Astrid 25.06.2014 - 16:18:

Sehr schön... sicher auch für hochwertige Reste geeignet in allen Farben. Ich warte auf die Anleitung:)

Sissi 19.06.2014 - 10:01:

Väldigt fina färger.

Annie 19.06.2014 - 09:31:

J'aime beaucoup ce snood aux couleurs de l'automne tout simple mais élégant dans sa simplicité

Kommentér oppskrift DROPS 156-32