DROPS / 156 / 32

Autumn Grace by DROPS Design

Strikket DROPS hals i ”Big Delight” med entrelacmønster.

DROPS Design: Model nr db-039
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: One size
Mål: Omkreds: ca 70 cm. Højde: ca 28 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g f.nr 14, hindbærkage

DROPS STRØMPEP nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 15 m x 28 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 36.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 36.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 73.9kr. Læs mere.

Se diag A.1 for rækker, ruder og strikkeretning. Diag viser 1.-4.række af ruder, og 5 ruder i højden.

STRIKKETIPS:
I stedet for at lade m sidde på p når næste rude strikkes kan m sættes på 1 tråd.
----------------------------------------------------------

HALS:
Halsen strikkes i RETSTRIK – se forkl over. Start nederst i hjørnet med Rude 1 - se diag A.1.

RUDE 1:
Slå 11 m op på strømpep 6 med Big Delight. Strik frem og tilbage til arb måler ca 7 cm (sidste p strikkes fra retsiden). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Lad m sidde på p.

RUDE 2:
Slå 11 nye m op i slutningen af p fra Rude 1 på 1 ny strømpep. Strik frem og tilbage over disse 11 m – SAMTIDIG i slutningen af hver p fra vrangen strikkes 1 m fra forrige rude tilbage på p, og i beg af hver p fra retsiden strikkes de 2 første m ret sammen. Fortsæt til alle m fra Rude 1 er strikket – OBS! Sidste 2 m fra Rude 1 strikkes r sm = 11 m på p (sidste p strikkes fra vrangen). Lad m sidde på p.

RUDE 3:
Strik 11 m op på 1 ny strømpep langs kanten på Rude 1 fra retsiden. Strik frem og tilbage over disse m i ca 7 cm (sidste p strikkes fra vrangen). Lad m sidde på p.

RUDE 4:
Slå 11 nye m op på 1 ny strømpep i slutningen af Rude 3. Strik frem og tilbage over disse 11 m – SAMTIDIG i slutningen af hver p fra retsiden strikkes 1 m fra Rude 3 tilbage på p, og i beg af hver p fra vrangen strikkes de 2 første m ret sammen. Fortsæt til alle m fra Rude 3 er strikket – OBS! Sidste 2 m fra Rude 3 strikkes r sm = 11 m på p (sidste p strikkes fra retsiden). Lad m sidde på p.

RUDE 5:
Strik 11 m op på 1 ny strømpep langs kanten på Rude 3 fra retsiden, strik frem og tilbage over disse 11 m - SAMTIDIG i slutningen af hver p fra retsiden strikkes 1 m fra Rude 2 tilbage på p, og i beg af hver p fra vrangen strikkes de 2 første m ret sammen. Fortsæt til alle m fra Rude 2 er strikket – OBS! Sidste 2 m fra Rude 2 strikkes r sm = 11 m på p (sidste p strikkes fra retsiden). Lad m sidde på p.

RUDE 6:
Strik 11 m op på 1 ny strømpep langs kanten på Rude 2 fra retsiden. Strik frem og tilbage over disse 11 m i ca 7 cm (sidste p strikkes fra retsiden). Lad m sidde på p.

RUDE 7:
Strik som Rude 2 (slå m op i slutningen af p fra Rude 6, strik m med 1 og 1 fra Rude 6)

RUDE 8:
Strik 11 m op på 1 ny strømpep langs kanten på Rude 6 fra vrangen. Strik frem og tilbage over disse 11 m - SAMTIDIG i slutningen af hver p fra vrangen strikkes 1 m fra Rude 5 tilbage på p, og i beg af hver p fra retsiden strikkes de 2 første m ret sammen. Fortsæt til alle m fra Rude 5 er strikket – OBS! Sidste 2 m fra Rude 5 strikkes r sm = 11 m på p (sidste p strikkes fra vrangen). Lad m sidde på p.

RUDE 9:
Strik som Rude 8 (strik m op fra Rude 5, strik m med 1 og 1 fra Rude 4). læs STRIKKETIPS!

RUDE 10:
Strik som Rude 3 (strik m op fra Rude 4), men luk m af på sidste p fra vrangen og fortsæt på Rude 11.

RUDE 11:
Strik som Rude 5 (strik m op fra Rude 10, strik m med 1 og 1 fra Rude 9).

RUDE 12:
Strik som Rude 5 (strik m op fra Rude 9, strik m med 1 og 1 fra Rude 8).

RUDE 13:
Strik som Rude 5 (strik m op fra Rude 8, strik m med 1 og 1 fra Rude 7).

RUDE 14:
Strik som Rude 6 (strik 11 m op fra Rude 7).

Fortsæt dette mønster med 4 ruder i bredden – luk 11 m af på sidste rude i bredden i stedet for at slå nye m op, og fortsæt mønsteret som før. Når der er strikket 10 ruder i højden lukkes de første 11 m af fra vrangen i stedet for at lade m sidde på p. Strik videre til halsen har 4 x 10 ruder.

MONTERING:
Sy kortenderne sammen i yderste led af yderste m så sømmen bliver flad.

Diagram

= strikkeretning og rudens nr på rækken
= m sidder på pinde
= m strikkes r sm 2 og 2
= række og rækkens nummer
= her fortsættes RÆKKE 6-10 i højden

Kommentarer (4)

WITTMANN 22.11.2016 - 17:01:

Bonjour ! je ne comprends pas du tout la phrase du CARRE N°2 : Monter 11 m à la fin de rang du carré 1, sur une nouvelle aiguille double pointe Ce n'est pas clair : nouvelle aiguille ou à la suite du carré 1 sur la même aiguille ? Merci, Gen

DROPS Design 23.11.2016 kl. 09:15:

Bonjour Mme Wittmann, à la fin du carré 1 on garde les mailles sur l'aiguille double pointe, mais on va monter les mailles du carré 2 avec une nouvelle aiguille, c'est-à-dire séparément des mailles du carré 1. Vous pouvez également mettre les mailles en attente sur un fil/arrêt de mailles (cf astuce tricot). Bon tricot!

Astrid 25.06.2014 - 16:18:

Sehr schön... sicher auch für hochwertige Reste geeignet in allen Farben. Ich warte auf die Anleitung:)

Sissi 19.06.2014 - 10:01:

Väldigt fina färger.

Annie 19.06.2014 - 09:31:

J'aime beaucoup ce snood aux couleurs de l'automne tout simple mais élégant dans sa simplicité

Kommentere opskrift DROPS 156-32