DROPS Children / 9 / 23

DROPS Children 9-23 by DROPS Design

DROPS Poncho van ‘Puddel’ en met hals van en DROPS beenwarmers van ’Karisma Superwash’.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Poncho:
Maat: jaar: 2- 3/4- 5/6 (7/8- 9/10- 11/12).
Vergeleken in cm: 86/92-98/104-110/116 (122/128-134/140-146/152).
Materialen: DROPS Puddel van Garnstudio
200-250-250 (300-300-350) gr nr. 7, grijs
En gebruik: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
50-50-50 (50-50-50) gr nr. 21, grijs
DROPS Breinld nr. 8 en mouwenbreinld nr. 2,5.

Benwarmers:
Maat: jaar: 2/4- 6/8- 10/12.
Lengte van de beenwarmer: 20-25-30 cm.
Materialen: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
100-100-150 gr nr. 53, donkergrijs
DROPS Sokkenbreinld 2,5 mm

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: beenwarmers, hoge kraag, ponchos,

Stekenverhouding: LET OP! De breinld nr. is een advies!
9 st x 12 nld op breinld nr. 8 met Puddel in tricotst = 10 x 10 cm.

Rib: *1 r, 1 av*, herhaal steeds *-*.

Tips breien: de poncho wordt in 2 delen gebreid en samen genaaid aan de zijkanten. Elke deel wordt van de hals naar beneden gebreid. Als er wordt st aan elke zijde van de middenst vermeerderd, vormt er zich automatisch een puntje.

Voorpand: lees tips breien! Zet met breinld nr. 8 en Puddel 25-27-29 (31-33-35) st op (incl. 1 kantst aan de weersz) en zet een merkdraad in de middelste st. Brei tricotst – en tegelijkertijd 1 st meerderen aan elke zijde van de middenst op elke 2e nld totdat het werk helemaal af is. Kant bij 16-18-20 (22-24-26) cm 1 st af aan de weersz: 3-4-4 (5-5-4) keer bij elke 8.-6,5.-7. (6.-6.-7,5.) cm. Ga als het afkanten voltooid is door met het meerderen tot een totale hoogte van 41-45-48 (53-55-57) cm. Er zijn nu ca 67-73-79 (85-89-95) st op de nld. Kant de st af met 2 draden.

Rugpand: als het voorpand.

Afwerken: sluit de zijnaden. Neem met mouwenbreinld en Karisma ca 76-90 st op rondom de halsopening, en brei vervolgens 4-4-4 (5-5-5) cm Rib, Kant de st af met Puddel.

BEENWARMERS:

Stekenverhouding: LET OP! De breinld nr. is een advies!
24 st x 34 nld op breinld 2,5 mm in tricotst = 10 x10 cm.

Rib: *2 r, 2 av*, herhaal steeds *-*.

Beenwarmers: zet met sokkenbreinld 2,5 mm en Karisma 52-68-80 st op. Brei 20-25-30 cm Rib rond op de nld, en kant vervolgens af met r op r en av op av.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 9-23.