DROPS Extra / 0-900

Cottage Trip by DROPS Design

Gevilte DROPS heren sloffen van ”Big Delight”. Maat 35 - 44.

Trefwoorden: sloffen, vilten,

DROPS design: Model nr. db-016
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maat: 35/37 - 38/39 - 40/42 - 43/44
Sloflengte: ongeveer 25-27-29-31 cm
Materiaal: DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio
100-100-200-200 gr. kleur nr. 13, grijs

DROPS RECHTE BREINLD 5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van:
Voor het vilten: 17 st x 22 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
Na het vilten: 23 st x 34 nld = 10 x 10 cm
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (11)

100% wol
vanaf 5.99 € /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 5.99 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.30€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

SLOF:
De slof wordt in een stuk gebreid en dan samen genaaid middenvoor en middenachter, begin aan de bovenkant bij de instap.

Zet 4-5-4-6 st op met nld 5 mm en Big Delight. Brei in tricotst. Meerder aan elke kant door nieuwe st op te zetten aan het einde van elke nld als volgt:
Rechterkant gezien aan de goede kant (richting de hiel): 3 keer 3 st, 3 keer 4 st en 1 keer 10-12-14-16 st.
Linkerkant gezien aan de goede kant (richting de teen): 7-7-8-9 keer 3 st en 2-3-3-2 keer 1 st.
Als alle meerderen gedaan is, staan er 58-62-66-72 st op de nld. Ga verder in tricotst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Plaats bij een hoogte van 18-19-19-20 cm een markeerder in het werk = midden onderkant voet.
Brei nu de andere kant van de slof en minder in plaats van te meerderen. Begin met minderen als er evenveel cm zijn gebreid vanaf de markeerder als er cm zijn gebreid vanaf de laatste meerdering tot aan de markeerder. Let op: het minderen aan de rechterkant begint pas als er 2-3-4-4 keer geminderd is aan de linkerkant (dus brei spiegelbeeld van de eerste helft van de slof). Minder aan het begin van elke nld als volgt:
Linkerkant gezien aan goede kant (richting de teen): 2-3-3-2 keer 1 st en 7-7-8-9 keer 3 st.
Rechterkant gezien aan goede kant (richting de hiel): 1 keer 10-12-14-16 st, 3 keer 4 st, 3 keer 3 st = 4-5-4-6 st over.
Kant alle st af.

AFWERKING:
Vouw de slof dubbel midden onder de voet en naai de naad midden boven op de voet samen (incl. de opzetrand en de afkantrand).
Neem ongeveer 55 tot 60 st op langs de opening aan de bovenkant met nld 5 mm (zorg dat u genoeg steken opneemt zodat deze rand niet te strak wordt). Brei 2 nld recht. Kant alle st af. Naai naad middenachter samen in de buitenste lusjes van de buitenste st. Brei nog een slof.

VILTEN:
Plaats de sloffen in de wasmachine met een wasmiddel zonder enzymen of optische bleekmiddelen. Was een normaal programma op 40 graden zonder voorwas. Vorm de sloffen tot de juiste maat als ze nog nat zijn. Was de sloffen in het vervolg op een wolwasprogramma.

Opmerkingen (11)

Plaats uw opmerking!

Ana 27.05.2017 - 22:43:

Hola, no consigo a entender que tengo que medir desde el marcapuntos y como hacer las disminuciones. podría hacer un video tutorial mostrándo eso? Muchas gracias

DROPS Design 04.06.2017 kl. 16:11:

Hola Ana. El marcapuntos lo colocamos después de terminar la primera parte de la zapatilla (ver el patrón) en el centro de la planta del pie. A partir de aquí trabajamos en forma simétrica la 2ª parte, es decir, en lugar de aumentos, trabajamos los disminuciones. Si tienes dificultades para hacer el patrón, puedes acudir a la tienda Drops más cercana.

Tuuli Mäenpää 02.05.2017 - 17:17:

Hei! Yritin tehdä tällä ohjeella kuvan kaltaisia tossuja, mutta sain aikaan suippokärkiset kippuratohvelit. Voisitteko laittaa ohjeeseen kuvan siitä, miltä neuletyön pitäisi näyttää ja myös siitä, miten saan neulotun kappaleen taiteltua tossuksi? Kiitos ja aurinkoista kevättä!

DROPS Design 17.05.2017 kl. 16:31:

Hei! Olen lähettänyt kysymyksesi eteenpäin suunnittelijoillemme.

Sophie 03.01.2017 - 20:07:

Bonjour, Lorsque j'ai cousu le dessus du chausson, que dois je faire en arrivant à la lisière au tout devant du pied ? Dois-je continuer la couture le long de la maille lisière (comme pour le talon), ou bien deuxième option : j'applatie le "tube" du chausson que je suis en train de coudre au dessus du milieu du chausson (marqueur), et je couds le devant du pied pour faire une couture horizontale (un peu comme une palme !)

DROPS Design 04.01.2017 kl. 09:28:

Bonjour Sophie, continuez la couture dans les mailles lisières (sans aplatir). Bon tricot!

Kim Dakin 01.12.2015 - 21:10:

Hi, please help, as I am casting on at the end of the 1st row, this makes this side of the work the right side of the slipper? as it says right side seen from rs (towards heel). So does this also mean I am knitting towards the heel? Do I then purl the row to keep in pattern but not increase stiches on the row? Therefore knitting all Right side increases first. When I finish these increases do I then purl the row but then how do I start the Left side increases?

DROPS Design 02.12.2015 kl. 09:36:

Dear Mrs Dakin, inc are done on both sides at the same time, ie at the end of row from RS you inc towards the left of piece (seen from RS) = towards toe - at the end of row from WS you inc towards the right of piece (seen from RS) = towards heel. Happy knitting!

Lesley Josey 10.08.2015 - 15:19:

I find the pattern quite confusing, and would like to see a picture of the shape of the open piece I should end up with. I cannot get the right amount of stitches, if I follow the pattern for the largest size. I think it is lost in translation somewhere.

DROPS Design 10.08.2015 kl. 19:05:

Dear Mrs Josey, cast on edge is on mid upper foot, then cast on on the right side (towards heel = from RS) 3 sts 3 times + 4 sts 3 times + 16 st 1 time (= 37 sts inc on the right side) + cast on on the left side (towards toe = from RS): 3 sts 9 times + 1 st 2 times (= 29 sts inc on the left side): 6 + 37 + 29 = 72 sts. Happy knitting!

Carolien 07.12.2014 - 10:42:

Als ik bij de afwerking steken moet opnemen na het in elkaar naaien, dan moet ik toch die laatste twee pennen rondbreien? Dan heb ik toch een rondbreinaald of 4 pennen nodig? Of begrijp ik het verkeerd?

DROPS Design 09.12.2014 kl. 16:53:

Hoi Carolien. Ja, ik ben met je eens. Je kan de rand breien met een kleine rondbreinaald of naalden zonder knoop. Wij zullen zsm zorgen voor een aanpassing van het patroon.

Alla 30.11.2013 - 13:02:

Buongiorno. Ho finito di fare a maglia una pantofola ma non riesco capire come devo cucirla giusto. Ho cucito parte sopra prima del boro, ma non so come cucire parte delle dita. Devo cucire questa parte in modo orizzontale o verticale?

DROPS Design 01.12.2013 kl. 21:19:

Buonasera Alla, per confezionare la pantofola deve piegarla a metà al centro sotto, cucire la parte superiore, riprendere le m nell'apertura in cima, lavorare 2 f dir e intrecciare. Poi deve cucire al centro dietro. Buon lavoro!!

Alla 30.11.2013 - 12:58:

Buongiorno. Ho finito di fare a maglia una pantofola ma non riesco capire come devo cucirla giusto. Ho cucito parte sopra prima del boro, ma non so come cucire parte delle dita. Devo cucire questa parte in modo orizzontale o verticale?

DROPS Design 01.12.2013 kl. 21:19:

Buonasera Alla, per confezionare la pantofola deve piegarla a metà al centro sotto, cucire la parte superiore, riprendere le m nell'apertura in cima, lavorare 2 f dir e intrecciare. Poi deve cucire al centro dietro. Buon lavoro!!

Violette B. 24.11.2013 - 19:33:

Bonjour, J'aimerais tricoter des chaussons à mettre dans les bottes en caoutchouc, des chaussons solides et chauds. Pouvez-vous mes conseiller un modèle, à feutrer ou autre... ? Merci pour vos conseils.

DROPS Design 25.11.2013 kl. 09:14:

Bonjour Violette, vous avez un grand choix de chaussons ou même de chaussettes pour vous aider à trouver le modèle qui vous plaît et vous convient. Votre magasin Drops peut vous orienter si nécessaire, n'hésitez pas à le contacter. Bon tricot!

Monika Pitz 07.04.2013 - 16:44:

Stricke gerade diese Hausschuhe muss ich 20 cm ab Anschlag oder ab Aufnahmeende und wie nähe ich die Schuhe zusammen ich stehe irgendwie auf dem Schlauch Gruß Monika

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-900