DROPS Children / 9 / 21

DROPS Children 9-21 by DROPS Design

DROPS Trui met randen van “Karisma Superwash”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: jaar: 2-3/4-5/6 (7/8-9/10)
Vergeleken in cm: 86/92- 98/104- 110/116 (122/128- 134/140).
Materialen: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
150-150-200 (200-200) gr nr. 48, donkerrood
100-100-100 (150-150) gr nr. 21, grijs
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 38, pruim
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 22, denimblauw
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 36, groen
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 45, licht olijfgroen
DROPS Rond- en sokkenbreinld nr. 2,5 en 3,5.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: scandinavisch, truien,

22 st x 30 nld met breinld nr. 3,5 in tricotst = 10 x 10 cm.
Gebruik indien nodig grotere of kleinere nld om de juiste steekvrhouding te krijgen. Brei een proeflapje!
Motief: zie de teltekening. Het hele motief in tricotst breien.

Boordsteek: * 1 r, 1 av *, herhaal steeds *-*.

Tips breien: het motief op het bovenstuk is hetzelfde voor alle maten, daarom wordt het donkerrode gedeelte groter bij de opvolgende maten. De trui op de foto is in maat 2 jaar gebreid.

Panden: lees Tips breien! Zet met rondbreinld nr. 2,5 en grijs 160-176-184 (200-216) st op en brei rond 4-4-5 (5-5) cm boordsteek. Wissel naar rondbreinld nr. 3,5 en brei teltekening M.1. Brei na M.1 door met donkerrood. Brei vanaf een hoogte van 19-22-25 (29-31) cm teltekening M.2. Brei tegelijkertijd bij een hoogte van 24-25-27 (29-30) cm de volgende nld op deze manier: kant 3 st af voor het armsgat, 74-82-86 (94-102) st voorpand, kant 6 st af voor het armsgat, 74-82-86 (94-102) st rugpand en kant de laatste 3 st af voor het armsgat. Het rug- en voorpand worden afzonderlijk verder gebreid.

Voorpand: = 74-82-86 (94-102) st. Kant vervolgens af voor de armsgaten aan beide kanten in elke 2e nld: 0-0-0 (1-1) x 3 st, 3-4-3 (3-4) x 2 st, 2-2-2 (2-3) x 1 st = 58-62-70 (72-74) st. Kant als er nog 13 nld van M.2 gebreid moeten worden de middelste 14-16-16 (18-18) st af voor de hals. Kant daarbij af aan de halszijden in elke 2e nld: 2 x 2 st en 2 x 1 st. Kant de overige st af bij een totale hoogte van 37-40-43 (47-49) cm.

Rugpand: = 74-82-86 (94-102) st. Kant vervolgens af voor de armsgaten zoals op het voorpand = 58-62-70 (72-74) st. Kant als er nog 5 nld van de teltekening M.2 gebreid moeten worden de middelste 22-24-24 (26-26) st af voor de hals. Kant hierna aan de halskanten nog 2 st af in de volgende nld. Kant de overige st af bij een totale hoogte van 37-40-43 (47-49) cm.

Mouw: zet met sokkenbreinld nr. 2,5 en grijs 44-44-48 (48-52) st op en brei rond 4-4-5 (5-5) cm boordsteek. Wissel naar sokkenbreinld nr. 3,5 en brei de teltekening M.1, en brei vervolgens door met donkerrood. Tegelijkertijd na de boordsteek 4-9-9-(13-14) X 2 st meerderen in het midden van de ondermouw: in elke 16.-8.-9. (7.-7.) tr = 52-62-66 (74-80) st. Brei vanaf een hoogte van 21-26-31 (37-41) cm door volgens teltekening M.2. ( de rest van de mouw volgens M.2 breien – er wordt een gedeelte van het motief gebreid. Kant tegelijkertijd bij een hoogte van 26-29-33 (37-40) cm af voor het armsgat als volgt: kant 6 st in het midden van de ondermouw af en brei de rest van het werk heen en weer. Kant hierna af voor de mouwkop aan beide kanten in elke 2e nld: 0-1-1 (1-1) x 3 st, 2-2-2 (3-3) x 2 st, 4-5-2 (0-3) x 1 st, 2-2-2 (3-3) x 2 st, 1-1-2 (2-2) x 3 st. Kant de overige st af. De mouw heeft een totale lengte van ca 33-37-40 (45-49) cm.

Afwerken: sluit de schoudernaden. Neem met sokkenbreinld nr. 2,5 en pruim ca 76-90 st (het aantal moet deelbaar zijn door 2 ) op rondom de hals en brei 2-3-3 (4-4) cm boordsteek. Wissel naar donkerrood, brei 1 nld boordsteek en kant af. Als u een dubbele boord wenst, wissel dan na de 1 nld met donkerrood weer naar pruim en brei nog 2-3-3 (4-4) cm boordsteek. Kant de st af. De boord naar binnen omvouwen en vastnaaien. Naai de mouwen aan.

Telpatroon

= wijnrood
= grijs
= licht olijfgroen
= denimblauw
= flesgroen
= pruim

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 9-21.