DROPS / 147 / 27

Happy by DROPS Design

Gebreid DROPS gastendoekje met kantpatroon van ”Paris”.

DROPS design: Model nr. w-487
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
EEN GROOT GASTENDOEKJE:
Maten: ongeveer 25 cm x 26 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 05, lichtpaars
Of: 100 gr. kleur nr. 29, licht ijsblauw
Of: 100 gr. kleur nr. 30, denimblauw
Of: 100 gr. kleur nr. 31, paars
Of: 100 gr. kleur nr. 58, pastelroze

DROPS RECHTE BREINLD 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 19 st x 38 nld in ribbelst = 10 x 10 cm. 17 nld in ribbelst en 1 nld in kantpatroon = ongeveer 5 cm.
----------------------------------------------------------
EEN KLEIN GASTENDOEKJE:
Maten: ongeveer 20 cm x 21 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 05, lichtpaars
Of: 50 gr. kleur nr. 29, licht ijsblauw
Of: 50 gr. kleur nr. 30, denimblauw
Of: 50 gr. kleur nr. 31, paars
Of: 50 gr. kleur nr. 58, pastelroze

DROPS RECHTE BREINLD 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 19 st x 38 nld in ribbelst = 10 x 10 cm. 17 nld in ribbelst en 1 nld in kantpatroon = ongeveer 5 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: doekjes, shape: ruit/vierkant, technique: kantpatroon, thema: keuken,

Nld 1-17: r aan goede kant, r aan verkeerde kant
Nld 18 (= verkeerde kant): * 2 st r samen, 1 omsl *, herhaal van *-*, eindig met 1 st r.
Herhaal steeds deze 18 nld.
--------------------------------------------------------

GROOT GASTENDOEKJE:
Zet 49 st op met nld 4 mm en Paris. Brei in PATROON – zie uitleg boven - tot het werk ongeveer 20 cm meet, pas zo aan dat het na een hele herhaling van patroon is. Brei de eerste 16 nld van patroon nogmaals en kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 25 cm.
--------------------------------------------------------

KLEIN GASTENDOEKJE:
Zet 39 st op met nld 4 mm en Paris. Brei in PATROON – zie uitleg boven - tot het werk ongeveer 15 cm meet, pas zo aan dat het na een hele herhaling van het patroon is. Brei de eerste 16 nld van patroon nogmaals en kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 20 cm.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 147-27.