DROPS Extra / 0-890

Francis by DROPS Design

Gehaakt DROPS lieveheersbeestje van "Cotton Light".

Trefwoorden: cirkel, dieren, speelgoed,

DROPS design: Model nr. cl-001-bn
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maten: ongeveer diameter 14 cm.
Materiaal: DROPS COTTON LIGHT van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 32, rood
50 gr. kleur nr. 20, zwart
Een restje naturel garen voor de ogen.

DROPS HAAKNLD 3.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 22 v = 10 cm breed.
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (11)

50% katoen, 50% polyester
vanaf 0.79 € /50g
DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 0.79 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 1.60€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

MAGISCHE CIRKEL:
Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): hou het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Hou de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door lus, haak 1 l, haak dan v langs de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de achterkant van het werk. Ga verder en haak in de rondte in een cirkel.

HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). Let op: plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

TIP VOOR HET MINDEREN:
* steek de haak in de volgende st, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.

WISSELEN VAN KLEUR - V:
Haak voor een mooie kleurovergang de laatste v op de toer als volgt: steek de haak in de laatste st, haal de draad door, maak een omsl met de nieuwe kleur en haal deze door alle st op de haak. Ga verder tot de volgende toer met de nieuwe kleur.

TIP VOOR HET HAKEN: Begin elke toer met 1 l in plaats van 1 v.
--------------------------------------------------------

BOVENKANT VAN LIEVEHEERSBEESTJE:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel vanaf in het midden boven van bovenste deel van lijf met rood en haaknld 3.5 mm. Maak eerst een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven.
TOER 1: haak 8 v in de magische cirkel - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL - plaats 1 markeerder aan het begin van toer en neem deze gaandeweg mee naar boven.
TOER 2: haak 2 v in elke st = 16 v.
TOER 3: * 1 v in volgende v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 4: * 1 v in elke van volgende 2 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 32 v.
TOER 5: * 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 40 v.
TOER 6: haak 1 v in elke v.
TOER 7: * 1 v in elke van volgende 4 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 48 v.
TOER 8: haak 1 v in elke v.
TOER 9: * 1 v in elke van volgende 5 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 56 v.
TOER 10: haak 1 v in elke v.
TOER 11: * 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v.
** Haak 2 v in volgende st, 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st **, 1 v in elke van volgende 7 v, herhaal van **-** nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v, herhaal van **-** nog een keer, 1 v in elke van de laatste 4 v op toer = 64 st (= 8 st gemeerderd).
TOER 12: haak 1 v in elke v.
TOER 13: 1 v in elke van de eerste 4 v, haak 2 v in volgende st, 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st, haak 1 v in elke van volgende 15 v,
* haak 2 v in volgende st, 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st *, 1 v in elke van volgende 7 v, herhaal van *-* nog 1 keer, haak 1 v in elke van volgende 15 v, herhaal van *-* nog een keer, 1 v in elke van de laatste 3 v op toer = 72 st (= 8 st gemeerderd).
TOER 14-18: haak 1 v in elke v. Laat het werk rusten - knip garen niet af.

STIPPEN OP LIEVEHEERSBEESTJE:
Haak 6 kleine stippen (stop na 2e toer) en 4 grote stippen (stop na 3e toer) met zwart als volgt:
Haak 5 l en vorm een ring met 1 hv in eerste l. LEES TIP VOOR HET HAKEN 1!
TOER 1: 8 v in l-ring, eindig met 1 hv in 1e v van begin van toer.
TOER 2: 2 v in elke v = 16 v, eindig met 1 hv in 1e v van begin van toer.
TOER 3 (voor grote stippen): * 1 v in volgende v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
Hecht af. Naai stippen op bovenkant. Haak een ketting van l van 24-28 cm met zwart. Bevestig de ketting op bovenkant in de lengte in het midden.

ONDERKANT VAN LIEVEHEERSBEESTJE:
Haak als bovenkant maar met zwart tot en met 13e toer, hecht af. Leg nu onderkant en bovenkant op elkaar en haak ze samen met een v toer in rood door beide lagen en vul TEGELIJKERTIJD lieveheersbeestje met kussenvulling. Hecht af.

POTEN:
Haak 16 l met zwart. Keer het werk en haak de teruggaande toer als volgt: Begin in 2e st vanaf haak en haak 1 v in elke van volgende 6 l, haak dan 2 l, haak 1 v in elke van volgende 9 l. Knip de draad af – deze wordt gebruikt om poot mee aan onderkant van lijf te naaien. Haak 6 poten in totaal en zet ze gelijkmatig verdeeld vast aan elke kant.

VOELSPRIETEN:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Haak 4 l met zwart, vorm een ring met 1 hv in eerste l, dan 1 v in elke l = 4 v. Haak dan 1 v in elke v tot het werk ongeveer 4 cm meet, ga verder met rood - LEES WISSELEN VAN KLEUR. Haak dan 2 v in elke van volgende 4 v = 8 v. Haak 1 v in elke van volgende 8 v, haak dan alle v op toer 2 aan 2 samen = 4 v, Hecht af. Haal draadeinde in lengte door voelspriet totdat deze buigt.

OOG:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Maak eerst een magische cirkel met naturel. Haak 6 v in de magische cirkel, trek de draad aan en zet vast.

KOP:
Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - met zwart.
TOER 1: haak 6 v in de magische cirkel - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL - plaats 1 markeerder aan het begin van toer en neem deze gaandeweg mee naar boven.
TOER 2: haak 2 v in elke st = 12 v.
TOER 3: * 1 v in volgende v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 18 v.
TOER 4: * 1 v in elke van volgende 2 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 5-9: haak 1 v in elke v. Hecht af.
Naai 1 antenna vast aan elke kant van kop, naai ogen op en vul kop dan met wat vulling. Zet kop vast aan lijf.

Opmerkingen (11)

Plaats uw opmerking!

Hanka 17.10.2016 - 09:33:

Chci se zeptat proč jsou v potřebách 2 kancelářské sponky na vyztužení křídel, ale v návodu jsem nenašla kdy a kam je zakomponovat? děkuji Hanka

DROPS Design 17.10.2016 kl. 18:19:

Dobrý den, Hanko, díky za upozornění - berušce se krovky nevyztužují, sponky se nám do návodu zatoulaly z křídel netopýra. Omlouvám se a návod opravuji. Hodně štěstí s beruškou! Hana

Kirsten Johanson 14.10.2016 - 13:56:

Pletterne er forkerte i opsk.de kan ikke være så store på billedet er de også mindre dvs. 1 rk. og 2 rk. kirsten

Dinade Man 06.07.2016 - 13:06:

Ik ben deze lieveheersbeestje aan het haken ik heb een vraag over toer11 ik bergrijp het niet zo kunt u mij helpen

DROPS Design 06.07.2016 kl. 14:21:

Hoi Dina. Wat begrijp je niet precies in toer 11?

Emma 14.08.2015 - 13:42:

Ik vind het lieveheersbeestje heel leuk. en de andere figuurtjes ook natuurlijk. maar komen er nog figuurtjes bij? ik heb er al veel gemaakt, en ik weet niet wat ik nu zou maken. komen er dus nog figuurtjes bij? ik zou het graag hebben

DROPS Design 18.08.2015 kl. 17:08:

Hoi Emma. Dat weet ik niet, het kan zijn dat er later wel meer bij komen.

Janneke 21.04.2014 - 19:02:

Ben bezig maar zit vast bij toer 11,die begrijp ik niet goed, er staat 11 vasten en wat moet ik dan

DROPS Design 22.04.2014 kl. 16:43:

Hoi Janneke. Je hebt na toer 10 56 v op de toer, dan moet je haken: 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v. ** Haak 2 v in volgende st, 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st **, 1 v in elke van volgende 7 v, herhaal van **-** nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v, herhaal van **-** nog een keer, 1 v in elke van de laatste 4 v op toer = 64 st (= 8 st gemeerderd).

Heidi 17.01.2014 - 18:41:

Ein richtig süsser Marienkäfer. Einfach zu häkeln, allerdings habe ich fürs zusammen nähen fast genauso lange gebraucht.

Lisa 12.10.2013 - 09:02:

Jeg det står der, men der står også at man ikke skal tage jævnt ud, og når man følger de anvisninger, hænger det ikke sammen mere.... SÅ er det bare at jeg gerne vil vide om jeg skal tage de maske jævnt ud eller om det skal tages bestemt ud for at få en form på mariehønen?? :)

DROPS Design 14.10.2013 kl. 12:06:

Nej du behøver ikke tænke på formen, du tager dem bare ud så "jævnt" du kan. God fornøjelse!

Lisa 09.10.2013 - 20:55:

Hej Jeg er igang med mariehønen og jeg kan bare ikke få det til at passe med masker ved omgang 11.. Jeg har lavet det om flere gange og hvis jeg følger anvisningen kommer jeg op på 118 fm og så kan jeg ikke blive indenfor omgangen... ??

DROPS Design 10.10.2013 kl. 07:57:

Efter 11.omgang skal du have 64 m hvilket betyder at du skal tage 8 m ud i løbet af omgangen. God fornøjelse!

An Meylemans 05.03.2013 - 19:16:

Ik zou een poef willen maken voor in de kleuterklas. Zou ik dit beestje met het zpagetti garen van Hoooked kunnen doen? Krijg ik dan een soort poef? Hoeveel garen zou ik dan nodig hebben?

DROPS Design 07.03.2013 kl. 16:32:

Het beestje is ca 14 cm in diameter. Wil je hem groter maken, kan je een dikker garen/naald kiezen zoals de Eskimo. Test de stekenverhouding om te zien hoe groot die dan wordt. Kies je een alternatief product zoals Hooked Zpagetti, dan kan je beter contact opnemen met hun of met een winkel die dit product verkopen.

Julia 21.02.2013 - 11:58:

This ladybug looks really lovely! I think it could be a nice present for little kids and for our loved ones as well.

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-890