DROPS Extra / 0-890

Francis by DROPS Design

Virkattu DROPS leppäkerttu ”Cotton Light” -langasta.

Tagit: eläimet, lelut, ympyrä,

DROPS Design: Malli nro cl-001-bn
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Mitat: Halkaisija n. 14 cm.
Langanmenekki: Garnstudion DROPS COTTON LIGHT:
50 g nro 32, punainen
50 g nro 20, musta
Luonnonvalkoista jäännöslankaa silmiin.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 22 ks koukulla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua leppäkertun täyttämiseen.

Kommentit (12)

50% Puuvillaa, 50% Polyesteria
alkaen 1.50 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 3.00€. Lue lisää.
ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs-renkaan sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.

Kavenna 1 s virkkaamalla 2 s yhteen seuraavasti: *Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.

VIRKKAUSVINKKI: Jokaisen ks-kerroksen aluksi virkataan 1 kjs (korvaa ensimmäisen ks:n).
--------------------------------------------------------

LEPPÄKERTUN YLÄOSA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä (vartalon yläosan keskeltä alkaen) punaisella langalla ja koukulla nro 3,5. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä).
1.KRS: Virkkaa 8 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS). Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen s:aan = 16 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 ks.
8.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
9.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 56 ks.
10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* vielä kerran, virkkaa 1 ks jokaiseen 11 seuraavaan ks:aan.
**Virkkaa 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan**, 1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, toista **-** vielä kerran, virkkaa 1 ks jokaiseen 11 seuraavaan ks:aan, toista **-** vielä kerran, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan = 64 s (työhön lisättiin 8 s).
12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
13.KRS: 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan, virkkaa 1 ks jokaiseen 15 seuraavaan ks:aan,
*virkkaa 2 ks seuraavaan s:aan, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, 1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, toista *-* vielä kerran, virkkaa 1 ks jokaiseen 15 seuraavaan ks:aan, toista *-* vielä kerran, 1 ks jokaiseen 3 viimeiseen ks:aan = 72 s (työhön lisättiin 8 s).
14.-18.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan. Jätä työ odottamaan, älä katkaise lankaa.

LEPPÄKERTUN PILKUT:
Virkkaa 6 pientä pilkkua (lopeta virkkaaminen 2. krs:n jälkeen) ja 4 isoa pilkkua (lopeta virkkaaminen 3. krs:n jälkeen) mustalla langalla seuraavasti:
Virkkaa 5 kjs, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. LUE VIRKKAUSVINKKI.
1.krs: 8 ks renkaaseen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
2.krs: 2 ks jokaiseen ks:aan = 16 s, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan.
3.krs (isot pilkut) *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Kiinnitä pilkut vartalon yläosaan. Virkkaa mustalla langalla 24-28 cm:n pituinen kjs-ketju. Kiinnitä ketju pitkin yläosan keskiosaa.

LEPPÄKERTUN ALAOSA:
Virkkaa kuten yläosa, mutta mustalla langalla ja lopeta nyt virkkaaminen 13. krs:n jälkeen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Aseta ylä- ja alaosa päällekkäin ja virkkaa osat yhteen kiintein silmukoin. Virkkaa molempien kerrosten läpi ja täytä samalla leppäkerttu vanulla. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

JALKA:
Virkkaa 16 kjs mustalla langalla. Käännä työ ja virkkaa takaisin seuraavasti: Aloita 2. kjs:sta koukusta laskien ja virkkaa 1 ks jokaiseen 6 seuraavaan kjs:aan, virkkaa sitten 2 kjs, 1 ks jokaiseen 9 seuraavaan kjs:aan. Katkaise lanka (tämä langanpää tarvitaan myöhemmin jalan kiinnittämiseen). Virkkaa yht. 6 jalkaa ja kiinnitä jalat tasavälein vartalon kummallekin puolelle.

TUNTOSARVET:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 4 kjs mustalla langalla, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan = 4 ks. Virkkaa jatkossa 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes työn pituus on n. 4 cm. Vaihda punaiseen lankaan (LUE VÄRINVAIHTO). Virkkaa sitten 2 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan = 8 ks. Virkkaa 1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan, virkkaa sitten kaikki ks:t pareittain yhteen = 4 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Vedä lanka tuntosarven läpi ja kiristä lanka hieman, jotta tuntosarvi taipuu.

SILMÄ:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee aloitusympyrä luonnonvalkoisella langalla. Virkkaa 6 ks ympyrään. Katkaise lanka, kiristä ja päättele langanpäät.

PÄÄ:
Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) mustalla langalla.
1.KRS: Virkkaa 6 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS). Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja anna merkkilangan kulkea työn mukana.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen s:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan s:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.-9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Kiinnitä 1 tuntosarvi pään kummallekin puolelle. Kiinnitä silmät päähän. Täytä sitten pää vanulla ja kiinnitä se vartaloon.

Kommentit (12)

Näppäile kommenttisi tähän!

Marcia Eliane 09.11.2018 - 16:48:

Boa tarde.Sou Brasileira. Gostaria de ver a parte de baixo da Joaninha e se possível a receita completa. Agradeço antecipadamente.

Hanka 17.10.2016 - 09:33:

Chci se zeptat proč jsou v potřebách 2 kancelářské sponky na vyztužení křídel, ale v návodu jsem nenašla kdy a kam je zakomponovat? děkuji Hanka

DROPS Design 17.10.2016 kl. 18:19:

Dobrý den, Hanko, díky za upozornění - berušce se krovky nevyztužují, sponky se nám do návodu zatoulaly z křídel netopýra. Omlouvám se a návod opravuji. Hodně štěstí s beruškou! Hana

Kirsten Johanson 14.10.2016 - 13:56:

Pletterne er forkerte i opsk.de kan ikke være så store på billedet er de også mindre dvs. 1 rk. og 2 rk. kirsten

Dinade Man 06.07.2016 - 13:06:

Ik ben deze lieveheersbeestje aan het haken ik heb een vraag over toer11 ik bergrijp het niet zo kunt u mij helpen

DROPS Design 06.07.2016 kl. 14:21:

Hoi Dina. Wat begrijp je niet precies in toer 11?

Emma 14.08.2015 - 13:42:

Ik vind het lieveheersbeestje heel leuk. en de andere figuurtjes ook natuurlijk. maar komen er nog figuurtjes bij? ik heb er al veel gemaakt, en ik weet niet wat ik nu zou maken. komen er dus nog figuurtjes bij? ik zou het graag hebben

DROPS Design 18.08.2015 kl. 17:08:

Hoi Emma. Dat weet ik niet, het kan zijn dat er later wel meer bij komen.

Janneke 21.04.2014 - 19:02:

Ben bezig maar zit vast bij toer 11,die begrijp ik niet goed, er staat 11 vasten en wat moet ik dan

DROPS Design 22.04.2014 kl. 16:43:

Hoi Janneke. Je hebt na toer 10 56 v op de toer, dan moet je haken: 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st *, herhaal van *-* nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v. ** Haak 2 v in volgende st, 1 v in elke van volgende 3 v, haak 2 v in volgende st **, 1 v in elke van volgende 7 v, herhaal van **-** nog een keer, haak 1 v in elke van volgende 11 v, herhaal van **-** nog een keer, 1 v in elke van de laatste 4 v op toer = 64 st (= 8 st gemeerderd).

Heidi 17.01.2014 - 18:41:

Ein richtig süsser Marienkäfer. Einfach zu häkeln, allerdings habe ich fürs zusammen nähen fast genauso lange gebraucht.

Lisa 12.10.2013 - 09:02:

Jeg det står der, men der står også at man ikke skal tage jævnt ud, og når man følger de anvisninger, hænger det ikke sammen mere.... SÅ er det bare at jeg gerne vil vide om jeg skal tage de maske jævnt ud eller om det skal tages bestemt ud for at få en form på mariehønen?? :)

DROPS Design 14.10.2013 kl. 12:06:

Nej du behøver ikke tænke på formen, du tager dem bare ud så "jævnt" du kan. God fornøjelse!

Lisa 09.10.2013 - 20:55:

Hej Jeg er igang med mariehønen og jeg kan bare ikke få det til at passe med masker ved omgang 11.. Jeg har lavet det om flere gange og hvis jeg følger anvisningen kommer jeg op på 118 fm og så kan jeg ikke blive indenfor omgangen... ??

DROPS Design 10.10.2013 kl. 07:57:

Efter 11.omgang skal du have 64 m hvilket betyder at du skal tage 8 m ud i løbet af omgangen. God fornøjelse!

An Meylemans 05.03.2013 - 19:16:

Ik zou een poef willen maken voor in de kleuterklas. Zou ik dit beestje met het zpagetti garen van Hoooked kunnen doen? Krijg ik dan een soort poef? Hoeveel garen zou ik dan nodig hebben?

DROPS Design 07.03.2013 kl. 16:32:

Het beestje is ca 14 cm in diameter. Wil je hem groter maken, kan je een dikker garen/naald kiezen zoals de Eskimo. Test de stekenverhouding om te zien hoe groot die dan wordt. Kies je een alternatief product zoals Hooked Zpagetti, dan kan je beter contact opnemen met hun of met een winkel die dit product verkopen.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-890