DROPS / 146 / 1

Nathalie by DROPS Design

Gebreid DROPS vest van "Bomull-Lin" of "Paris". Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. l-112
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS BOMULL-LIN van Garnstudio
Kleur nr. 11, beige:
500-550-600-650-700-750 gr
Of: DROPS PARIS van Garnstudio
Kleur nr. 26, donkerbeige:
600-650-700-800-850-900 gr

DROPS RONDBREINLD 6 mm (80 cm) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 16 st x 20 nld in tricotst = 10 x 10 cm (11 st in A.1 = 10 cm breed).
--------------------------------------------------------

vanaf 3.10 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 3.10 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 31.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST:
Brei recht heen en weer op alle nld. 1 ribbel = 2 nld recht.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 st door 1 omsl te maken. Brei de omsl in de volgende nld gedraaid recht, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.
--------------------------------------------------------

LIJF:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld van middenvoor naar middenvoor.
Zet losjes 170-184-196-218-234-248 st op met rondbreinld 6 mm en Bomull-Lin. Brei 4 nld in ribbelst - lees uitleg boven. Brei volgende nld (= goede kant) als volgt: 1 kant st in ribbelst, brei A.1 9-9-9-10-10-10 keer in totaal (= 19-19-19-21-21-21 st op rechter voorbies), brei in tricotst tot er 19-19-19-21-21-21 st over zijn en brei A.1 9-9-9-10-10-10-10 keer in totaal, eindig met 1 kant st in ribbelst (= 19-19-19-21-21-21 st op linker voorbies). Ga verder met A.1 op de voorbies aan elke kant en in tricotst over de middelste st. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Plaats bij een hoogte van 47-48-49-50-51-52 cm 2 markeerders 47-50-53-59-63-66 st vanaf elke kant middenvoor om de zijkanten aan te geven (= 76-84-90-100-108-116 st tussen de markeerders voor het achterpand). Kant in de volgende nld 3-4-5-6-7-8 st af voor de armsgaten aan elke kant van beide markeerders (= 6-8-10-12-14-16 st afgekant aan elke zijkant). Splits nu het werk en brei ieder deel apart verder.

ACHTERPAND:
= 70-76-80-88-94-100 st. Ga verder in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant tot het werk 60-62-64-66-68-70 cm meet. Kant dan de middelste 20-22-22-24-24-26 st af voor de hals en eindig elke schouder apart. Ga verder en kant 1 st af in de volgende nld langs de hals = 24-26-28-31-34-36 st over op de schouder. Kant af bij een hoogte van 62-64-66-68-70-72 cm.

LINKER VOORPAND:
= 44-46-48-53-56-58 st. Ga verder in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan de zijkant en 19-19-19-21-21-21 voorbies st middenvoor tot het werk 62-64-66-68-70-72 cm meet. Kant in de volgende nld die begint aan de goede de eerste 24-26-28-31-34-36 st af voor de schouder = 20-20-20-22-22-22 st over op de voorbies. Ga verder in A.1 met 1 kant st in ribbelst aan elke kant tot de voorbies 9-10-10-10-10-11 cm meet vanaf de schouder. Kant aan het begin van de volgende 3 nld aan de goede kant de eerste 5 st af = 5-5-5-7-7-7 st over. Kant de st losjes af in de volgende nld aan de goede kant.

RECHTER VOORPAND:
Brei als linker voorpand maar in spiegelbeeld.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de nld. Zet losjes 35-37-39-39-41-43 st op en brei 4 nld in ribbelst. Brei volgende nld (= goede kant) als volgt: 1 kant st in ribbelst, 15-16-17-17-18-19 st r, brei A.2 over de volgende 3 st, 15-16-17-17-18-19 st r, eindig met 1 kant st in ribbelst. Ga verder in tricotst met A.2 over de middelste 3 st tot het werk klaar is.
Meerder bij een hoogte van 8 cm 1 st naast de kant st aan elke kant - lees TIP VOOR HET MEERDEREN boven. Herhaal dit meerderen elke 6½-5½-4½-4-3½-3½ cm nog 6-7-8-9-10-10 keer (7-8-9-10-11-11 keer in totaal) = 49-53-57-59-63-65 st. Plaats bij een hoogte van 49-48-47-45-44-42 cm een markeerder aan elke kant van de mouw (voor de afwerking). Kant bij een hoogte van 51-50-50-49-48-47 cm (minder cm voor de grootste maten voor een grotere mouwkop en bredere schouders) losjes alle st af.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden samen naast de afkantranden. Naai de afkantranden van de voorbiezen samen, met de verkeerde kant tegen de verkeerde kant. Naai de voorbiezen langs de hals op het achterpand. Naai de mouwen in het vest, naai de mouwnaden samen naast de kant st - LET OP: het deel voor de markeerders aan de bovenkant van de mouw past in het deel dat afgekant is voor het armsgat.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 06.06.2014
Nieuw hoeveelheid materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
Kleur nr. 26, donkerbeige: 600-650-700-800-850-900 gr

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 146-1) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (172)

Belén 05.12.2019 - 19:32:

Cuando acabamos los aumentos de las mangas,se especifica poner dos marcadores y se intuye que hay que seguir tejiendo,pero la verdad es que no termino de entender...la pregunta es,como continuo una vez llegado a ese punto?.Muchisimas Gracias de antemano y un salido

Cécile 08.08.2019 - 17:07:

Bonjour, je voudrais tricoter la veste 146 .1 mais je ne sais pas quoi choisir entre les 2 laines. Pourriez vous m'aider SVP. Merci d'avance

DROPS Design 09.08.2019 kl. 08:10:

Bonjour Cécile, vous pouvez consulter le nuancier de chaque qualité pour voir la composition; pour toute aide au choix d'un fil, contactez votre magasin DROPS, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Kim Sprout 31.07.2019 - 17:38:

I cant figure out the pattern diagram for Nathalie. A1 makes no sense. I took the pattern to my local yarn shop and 2 ladies there couldn't figure it out either.

DROPS Design 01.08.2019 kl. 12:34:

Hi Kim, A.1 consists of: Row 1: 1 yarn over, slip 1 stitch as if to knit, knit 1 and pass the slipped stitch over. Row 2: Knit Row 3: Knit 2 together, 1 yarn over Row 4: Knit I hope this helps and happy knitting!

Karen Bredenhann 17.06.2019 - 20:05:

What type of wool is this, eg DK, chunky, Aran? This brand of wool is not available in South Africa and I need to know the thickness so I can search for the closest substitute. Thank you so much.

DROPS Design 18.06.2019 kl. 08:32:

Dear Mrs Bredenhann, you will find all informations about our yarns here and find all DROPS stores shipping worldwide here

Corinna 24.05.2019 - 22:59:

Hallo, wieviel cm hat die Jacke über die gesamte Breite in L? Die Schemazeichnung sagt 56cm für das Rückenteil. Wie breit ist ein Vorderteil? Vielen Dank.

DROPS Design 27.05.2019 kl. 13:22:

Liebe Corinna, in L ist die Breite 56 cm, und die Länge ist 66 cm. Hier lesen Sie mehr über die Maßskizze. Viel Spaß beim stricken!

Giuliana 19.05.2019 - 15:41:

Vorrei sapere se posso lavorare con ferri normali e non circolari?

DROPS Design 19.05.2019 kl. 16:12:

Buongiorno Giuliana. Il cardigan è lavorato avanti e indietro, può quindi essere lavorato con i ferri dritti. I ferri circolari vengono suggeriti per via nel numero elevato di maglie. Potrebbe essere utile lavorare il dietro separatamente dai davanti. Per un aiuto più personalizzato, può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Elke 08.04.2019 - 12:36:

Hallo, benutze ich wenn ich das Modell Nathalie mit dem Garn Paris stricke trotzdem Nadelstärke 6? Andere Modelle mit dem Garn Paris werden mit Nadelstärke 5 gestrickt. Grüße Elke

DROPS Design 08.04.2019 kl. 14:02:

Liebe Elke, hier muss Ihre Maschenprobe 16 M x 20 R glatt rechts sein, dh Sie brauchen Nadelgröße 6 oder die Nadelgröße anpassen, damit die Maschenprobe stimmt. Mit Nadeln 5 mm bekommt man normaleweise 17 M x 22 Reihe. Viel Spaß beim stricken!

Meghavarshini 17.08.2018 - 12:02:

Reply to question: Dear Mrs Meghavarshini, piece is worked bottom up in one piece up to armholes starting on mid front. The 170 sts include the front band sts worked in lace pattern on each side. You will have 76 sts for back piece (= approx. 48 cm) and 47 sts for each front piece. Happy knitting! Surely you mean 70sts? 76sts is for size M

DROPS Design 17.08.2018 kl. 14:51:

Dear Mrs Meghavarshini, you have 76 sts for the back piece between markers and 70 sts for back piece after the sts for armholes have been cast off (size S). Happy knitting!

Meghavarshini 16.08.2018 - 19:56:

Hello. I noticed that the measurements for the size small are 96cm. According to the tension mentioned here, that should be about 153-154 stitches. But I see that the CO instructions are for 170 stitches. How do the extra stitches help? Do they make the pattern more roomy, account for shrinkage, or serve some other purpose?

DROPS Design 17.08.2018 kl. 11:08:

Dear Mrs Meghavarshini, piece is worked bottom up in one piece up to armholes starting on mid front. The 170 sts include the front band sts worked in lace pattern on each side. You will have 76 sts for back piece (= approx. 48 cm) and 47 sts for each front piece. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 146-1