DROPS / 140 / 47

Dora by DROPS Design

Gebreid DROPS wijd vest met kantpatroon en sjaalkraag van ”Polaris”. Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. PO-058
Garengroep F
-----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS POLARIS van Garnstudio
900-1000-1100-1200-1300-1400 gr. kleur nr. 04, grijs

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 15 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 7 st x 8 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

vanaf 4.50 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 4.50 € /100g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 5.27 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 40.50€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TIP VOOR HET WISSELEN VAN DRAAD:
Als u met een nieuwe bol Polaris begint, verbind dan de nieuwe draad en de oude draad als volgt: Splijt het uiteinde van de laatste 15 cm draad, knip een deel weg (dun de draad als het ware uit). Doe hetzelfde met de eerste 15 cm van de nieuwe draad. Leg de twee draadeinden op elkaar zodat ze samen even dik zijn als een normale draad en ga zo verder met breien. Zo is de overgang naar een nieuwe bol onzichtbaar.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
--------------------------------------------------------

RECHTER VOORPAND en MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op een rondbreinld zodat alle st goed op de nld passen. LEES TIP VOOR HET WISSELEN VAN DRAAD!
Zet 23-24-26-27-29-31 st op met rondbreinld 15 mm en Polaris. Brei 3 nld r. Brei de volgende nld als volgt aan de goede kant: A.1 (= 12 st), tricotst over de laatste 11-12-14-15-17-19 st. Ga zo verder. Zet bij een hoogte van 38-39-40-41-42-43 cm 10-10-9-8-7-6 nieuwe st op aan het einde van de volgende nld aan de goede kant = 33-34-35-35-36-37 st. Plaats een markeerder - MEET NU HET WERK VANAF HIER! Brei de nieuwe st in tricotst behalve de buitenste 2 st die alle nld recht worden gebreid. Brei bij een hoogte van ongeveer 22-23-24-25-26-27 cm vanaf de markeerder (pas zo aan dat de volgende nld aan de goede kant is) de eerste 12 st als hiervoor, zet deze st op een hulpdraad = 21-22-23-23-24-25 st over op de nld, brei de rest van de nld. Plaats nog een markeerder (= midden bovenkant schouder) – MEET NU HET WERK VANAF HIER! Brei 1 nld over de st op de nld. Zet de st op een hulpdraad en laat het werk rusten.

LINKER VOORPAND en MOUW:
Brei als het rechter voorpand maar in spiegelbeeld - brei A.2 in plaats van A.1. Brei de 12 st in A.2 aan de bovenkant bij de schouder aan de verkeerde kant voordat u ze op een hulpdraad zet. Brei de rest van de nld, ga verder met het achterpand zonder de st op een hulpdraad te zetten.

ACHTERPAND:
Brei de 1e nld aan de goede kant als volgt: Brei de st van het linker voorpand en de mouw, zet 9-9-9-11-11-11 nieuwe st op (= hals op het achterpand) en brei het rechter voorpand en de mouw op de rondbreinld = 51-53-55-57-59-61 st. Ga verder heen en weer in tricotst met 2 kant st aan elke kant die alle nld recht worden gebreid, tot het werk 22-23-24-25-26-27 cm meet vanaf de markeerder midden boven op de schouder. Kant in de volgende nld de eerste en laatste 10-10-9-8-7-6 st af, knip de draad af. Brei in tricotst over de overgebleven 31-33-37-41-45-49 st. Brei bij een hoogte van ongeveer 57-59-61-63-65-67 cm (pas zo aan dat de volgende nld aan de verkeerde kant is) 3 nld recht over alle st, kant dan losjes af met rechte st aan de goede kant.

KRAAG:
Zet de 12 st van de hulpdraad op het rechter voorpand terug op de rondbreinld. Zet 1 nieuwe st op richting de schouder = 13 st. Ga verder als hiervoor met 1 kant st aan de zijkant die op alle nld recht wordt gebreid. Kant als de kraag ongeveer 7-7-7-8-8-8 cm meet alle st af. Brei op dezelfde manier over de st van de hulpdraad op het linker voorpand. Naai de kraagdelen samen met de zijkanten tegen elkaar middenachter en naai de kraag langs de hals op het achterpand naast de kant st.

AFWERKING:
Naai de mouw- en zijnaden samen, naai met de zijkanten tegen elkaar in de buitenste lusjes van de buitenste st om een dikke naad te voorkomen.

Telpatroon

= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= av aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 140-47) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (46)

Murielle Kingsbury 28.05.2020 - 23:33:

Bonjour, sur le video qui accompagne le modele 140-47 nous tricotons 4 m de bordure au point mousse de chaque côté et avons déjà tricoté 2 fois le diagramme en hauteur. vous commencez le diagramme a-1 avec 2m end sur le video.. Mais quand on debute le modele avec 3 rangs end...,,,je me retrouve au début du 4e rang avec des mailles env.....???? je commence le diagramme A-1 avec 2 m envers ou 2 m endroit??????? Un gros merci a l'avance pour les info grandement toujours appréciées!

DROPS Design 29.05.2020 kl. 08:18:

Bonjour Mme Kingsbury, le 1er rang de A.1 (= sur l'endroit) commence par 2 m end, 2 m env puis 1 jeté, 1 m end, glissez ensuite 1 m à l'end, 1 m end, passez la m glissée par-dessus la m tricotée, 3 m end et 2 m env. Comme le montre la vidéo également, après les 4 premières mailles au point mousse (= à l'endroit). Bon tricot!

رياضيات المتوسط 27.11.2019 - 14:21:

Merci pour les explications, elles sont trés éfficaces

Regnier 16.11.2019 - 10:22:

Bonjour J aime la torsade de votre modèle Dora mais je n arrive pas à bien visualiser sa réalisation sur la vidéo Auriez vous une explication écrite ? Je ne comprends pas comment réaliser les mailles que vous semblez tourner ! Merci pour votre réponse Cordialement Catherine Regnier

DROPS Design 18.11.2019 kl. 08:58:

Bonjour Mme Regnier, vous trouverez ici la vidéo pour le point ajouré A.1 et là, la vidéo du point ajouré A.2. Bon tricot!

Doris 17.02.2018 - 17:21:

Kann ich die Jacke auch mit Drops Cloud stricken?

DROPS Design 19.02.2018 kl. 09:23:

Liebe Doris, 1 Faden F (= Polaris) = 2 Fäden E (= Cloud, Eskimo, Andes), so können Sie auch mit 2 Fäden Cloud stricken, wenn Sie doch einige haben, bei uns wird diese Wolle nicht mehr verfügbar. Sie können auch mit 4 Fäden Air stricken - hier lesen Sie mehr über Garnalternative. Viel Spaß beim stricken!

Carol 05.10.2016 - 04:51:

What number yarn is this is it knitted worsted 100%acrylic

DROPS Design 05.10.2016 kl. 08:54:

Dear Carole, please find all relevant informations about the yarn on its shadecard - for any further individual help, you are welcome to contact your DROPS store. Happy knnitting!

HELENE CHARDON 21.02.2015 - 12:12:

Bonjour, Je suis en train de tricoter le modèle en question. Comme il m'a fallu quasiment 300 grammes pour faire un devant, je suppose que je n'aurai pas assez des 900 grammes préconisés pour la taille S. Je tricote pourtant "serré". Il va me falloir trouver, acheter et transporter 3 pelotes complémentaires du même bain. Dur-dur ! De plus, il semble y avoir une erreur dans l'explication du devant droit : Le motif sur 12 mailles se fait en début de rang et non en fin.

DROPS Design 23.02.2015 kl. 11:11:

Bonjour Mme Chardon, pensez à toujours bien vérifier votre tension, vous devez avoir 7 m x 8 rangs jersey = 10 x 10 cm. Pour le devant droit, on commence bien par le motif, soit vu sur l'endroit: A.1 et jersey sur les 11 dernières m (en taille S). Bon tricot!

Bernardi 16.02.2015 - 20:29:

Bonsoir, pour le modèle en taille M il faut 1kg200 de laine voire 1kg300. Sur les tricots en grosse laine, votre grammage est souvent insuffisant.

DROPS Design 17.02.2015 kl. 15:39:

Bonjour Mme Bernardi, aviez-vous bien la bonne tension et conservé cette même tension pendant toute la réalisation soit 7 m x 8 rangs jersey = 10 x 10 cm ? Merci. Bon tricot!

Claire Thomas 08.11.2014 - 15:44:

Hi, I'm just wondering what size xxxl would be in normal UK women's dress sizes? I want to make for a friend who is a UK dress size 30 and wondered if xxxl would fit, thanks

DROPS Design 10.11.2014 kl. 09:09:

Dear Mrs Thomas, you will find at the end of the pattern a measurement chart with all measures taken flat from side to side, compare these to a similar garment she likes the shape to find out the matching size. Happy knitting!

Antje Schupp 31.05.2014 - 22:28:

Maschenprobe stimmt. Ich stricke Grüße M, ein Vorderteil hat jetzt über 30 cm. Das ist viel zu groß. Maschenzahl stimmt, alles richtig. Ich kann ziemlich gut stricken. Wenn ich glatt rechts weglasse, ist der STreifen Muster in Relation sehr breit. Was tun?

DROPS Design 03.06.2014 kl. 22:17:

Liebe Frau Schupp, die Vorderteile sind so berechnet, dass sie sich überlappen, daher die größere Breite. Die Zopfmusterbereiche sind als Blenden konzipiert, die in den Kragen übergehen. Auf dem Bild ist die Jacke offen und locker getragen. Wenn Sie Maschen an den Vorderteilen weglassen, haben Sie hinterher nicht mehr genügend für das Rückenteil.

Michelle Lacoste 06.05.2014 - 19:14:

Canada Se peut-il que le A2 ne fait pas de torsades?

DROPS Design 07.05.2014 kl. 09:36:

Bonjour Mme Lacoste, Le diagramme A.2 doit être l'inverse en effet miroir du motif du diagramme A.1 (comme sur la photo). Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 140-47