DROPS / 137 / 34

Tuula by DROPS Design

Gevilte DROPS sloffen van "Nepal".

Trefwoorden: sloffen, vilten,

DROPS design: Model nr. NE-076
Garengroep C
--------------------------------------------------------
MAAT: 26/28-29/31-32/34-35/37-38/40-42/44
Voetlengte: 17 - 18 - 20 - 22 - 24 - 27 cm

Materiaal: DROPS NEPAL van Garnstudio
100-100-100-150-150-150 gr. kleur nr. 3720, roze
100-100-100-100-100-150 gr. kleur nr. 0100, naturel

DROPS RECHTE BREINLD 5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 st x 22 nld = 10 x 10 cm voor het vilten.
Na het vilten: ongeveer 24 st x 38 nld = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (22)

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 1.95 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 7.40€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

STREPEN:
Brei het hele patroon in strepen. Brei eerst 14 nld met roze, brei dan strepen als volgt: * 4 nld naturel, 4 nld roze *, herhaal van *-* tot het werk klaar is.

TIP VOOR HET MEERDEREN: Meerder aan de goede kant door 1 omsl te maken. Brei de omsl in de volgende nld gedraaid av, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.
----------------------------------------------------------

SLOF:
Wordt heen en weer gebreid op de nld, uit een stuk vanaf de teen aan de voorkant naar de achterkant. De slof wordt later samen genaaid met een naad op de bovenkant van de voet.
Zet 8-10-11-12-13 st op met nld 5 mm en roze (laat een draadeinde hangen van ongeveer 50 cm bij het opzetten en naai de slof hiermee samen als hij klaar is). Brei 1 nld av aan de verkeerde kant en meerder TEGELIJKERTIJD 8-8-10-10-11-12 st gelijkmatig = 16-17-20-21-23-25 st op de nld. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Plaats 2 markeerders in het werk; 4-4-5-5-6-6 st vanaf iedere kant middenvoor om de zijkanten aan te geven. Brei in tricotst en STREPEN - zie uitleg boven, meerder TEGELIJKERTIJD in de 6e nld 1 st aan iedere kant van de 2 markeerders (= 4 st gemeerderd) – lees TIP VOOR HET MEERDEREN.

Herhaal dit meerderen elke nld aan de goede kant nog 6 keer = 44-45-48-49-51-53 st. Ga verder en brei tot het werk 15-15-16-18-20-22 cm meet. Zet nu 13-14-15-16-17-18 nieuwe st op aan iedere kant = 70-73-78-81-85-89 st. Ga verder in tricotst en met strepen. Kant bij een hoogte van 31-33-36-40-43-48 cm losjes alle st af.

AFWERKING:
Rijg de draad door de st van de teen en trek de draad aan, naai verder de naad midden op de voet samen in de buitenste lusjes van de buitenste st tot waar de 13-14-15-16-17-18 st gemeerderd zijn. Naai dan samen middenachter, met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.

VILTEN:
Plaats de sloffen in de wasmachine met een wasmiddel zonder enzymen of optische bleekmiddelen. Was de sloffen op een normaal wasprogramma op 40 graden zonder voorwas en vorm de sloffen tot de juiste maat. Laat de sloffen drogen. Was de sloffen in het vervolg op een wolwasprogramma.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Materiaal: DROPS NEPAL van Garnstudio
100-100-100-150-150-150 gr. kleur nr. 3720, roze
100-100-100-100-100-150 gr. kleur nr. 0100, naturel
Gewijzigd online: 02.02.2012

Opmerkingen (22)

Plaats uw opmerking!

Irena 14.06.2018 - 11:27:

Hei, jeg hadde lyst til å si at i srt. 42-44 må man øke 7 ganger slik at det blir 53, og ikke 6 som det står

Vita 08.05.2018 - 14:36:

Mangler opskrift på filter sutsko der skal strikkes på pind nr 8

DROPS Design 09.05.2018 kl. 13:10:

Hej Vita, dem finder du her: Filtede tøfler

Bibou 01.08.2017 - 14:43:

Bonjour, je n'ai pas compris le passage :. "Tricoter 1 rang env sur l'envers, en même temps, répartir 8-8-10-10-11-12 augmentations = 16-17-20-21-23-25 m. ... " que signifie repartir je n'ai pas compris comment repartir les augmentations ? Merci

DROPS Design 01.08.2017 kl. 15:16:

Bonjour Bibou, vous tricotez 1 rang envers en augmentant en même temps 8-8-10-10-11-12 m à intervalles réguliers - voir aussi ici. Bon tricot!

Ulla-Maj Bergström 21.11.2016 - 19:26:

Hej har nu stickat och tovat denna toffel,men det går inte och Tova en toffel som innehåller alpacka.Hur ska jag veta att det inte går när det står i mönstret att toffeln ska tovas i maskin.Har tyvärr stickat 2 par tofflor,är mycket besviken. Mvh Ulla-Maj Bergström

DROPS Design 22.11.2016 kl. 10:21:

Hej Ulla-Maj. Du kan sagtens tove med Alpaca - men pröv nu altid at lave en pröve först og tove den - saa ved du praecis hvordan garnet reagerer i DIN vaskemaskine :) Laes mere her om toving af vores forskellige garner

Marit 15.04.2016 - 14:07:

Anbefaler sammensying bak med maskesting og at den siste stripen strikkes halv, dvs bare 2 omganger.. Da ser det ut som om det er strikket i ett stykke.

G. Renee Morrison 31.03.2016 - 04:14:

I cannot seem to get started. I am stumped with instructions to cast on 8, then, p1ros from WS while at the same time inc 8 sts evenly =16 sts. Then the increase tip says to inc from RS with 1 YO. Do I start with RS row and increase evenly with k1,YO, k1 YO.. until I have 16 sts? I have tried and always end up with 15 stitiches because the last YO won't stay on the needle. HELP

DROPS Design 31.03.2016 kl. 08:52:

Dear Mrs Morrison, on the first row when you P all sts, inc 8 sts evenly by working each st into front and back of loop so that you have 16 sts at the end of the row. On next row, insert 2 markers 4 sts in from each side and inc every 6h row as explained. Happy knitting!

G. Renee Morrison 29.03.2016 - 05:20:

Do you use single or double strand of yarn?

DROPS Design 29.03.2016 kl. 11:03:

Dear Mrs Morrison, slippers are worked with 1 strand Nepal with a tension of 17 sts x 22 rows = 10 x 10 cm before felting. Happy knitting!

Gunnhild Kvernhusvik 03.01.2015 - 04:28:

Er det ikke mye lettere å snu dette mønsteret på hode? Begynne med 89 masker, og felle etterhvert? Sånn pleier iallfall jeg å strikke lignende tøfler.

DROPS Design 04.02.2015 kl. 14:47:

Hej Gunnhild, Naturligvis kan du gøre det :) God fornøjele!

Cath 14.09.2013 - 05:23:

Is the amount of yarn correct? This pattern is on ravel ry with a very much larger amount of yarn. (search for tuula slippers to find it.)

DROPS Design 14.09.2013 kl. 10:01:

Dear Cath, there has been a correction to this pattern after printing norwegian pattern, so English pattern is correct with this amount of yarn. Ravelry page has been created with first amount of yarn and will be edited. Happy knitting!

Susanne Dalsgaard 09.03.2013 - 20:29:

Har strikket disse med det rigtige garn - og de blev alt, alt for store, selv efter to gange vask.

DROPS Design 12.03.2013 kl. 09:36:

Alle garner og vaskemaskiner filter forskelligt, prøv en gang til med varmere vand! Held og lykke!

Laat een opmerking achter voor DROPS 137-34