DROPS / 131 / 2

Garden of Diamonds by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek met golven patroon van "Lace".

DROPS design: Model nr. LA-002
Garengroep A
---------------------------------------------------------
Lengte middenachter: ongeveer 73 cm
Breedte: ongeveer 160 cm
Materiaal: DROPS LACE van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 0100, naturel

DROPS RONDBREINLD 3.5 mm (80 cm) - LET OP! Lees de informatie over de stekenverhouding hieronder.
STEKENVERHOUDING:
Deze omslagdoek wordt na het breien in het water gelegd en dan opgespannen tot de juiste maat, de stekenverhouding is dus niet zo belangrijk. Maar om een idee te krijgen of u te los of te vast breit, kunt u een proeflapje breien in tricotst op breinld 3.5 mm, u dient een stekenverhouding te krijgen van ongeveer 23 st x 30 nld = 10 x 10 cm.

vanaf 4.15 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 4.15 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 4.15 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 8.30€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Zie telpatronen X.1, X.2, X.3, X.4, M.1 en M.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht.
---------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer op de rondbreinld zodat alle st goed op de nld passen.
Zet 3 st op met rondbreinld 3.5 mm en Lace. Plaats een markeerder in de 2e st (middelste st – geeft middenachter van de omslagdoek aan). Brei 1 nld als volgt (= goede kant): 1 st r, 1 omsl, 1 st r, 1 omsl, 1 st r = 5 st. LET OP! Brei de omsl in de volgende nld gedraaid recht, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen. Brei dan iedere nld recht en meerder TEGELIJKERTIJD 4 st elke nld aan de goede kant als volgt: Brei 2 st in de tweede st en in de een na laatste st aan iedere kant en maak 1 omsl aan iedere kant van de st met de markeerder (brei de omsl nog steeds gedraaid). Ga zo verder tot er 29 st op de nld staan. Brei dan verder als volgt aan de goede kant: Telpatroon X.1, telpatroon M.1A (= 4 st), telpatroon M.1C (= 5 st) en telpatroon X.2, 1 st in tricotst (= middelste st), telpatroon X.3, telpatroon M.1A (= 4 st), telpatroon M.1C (= 5 st) en telpatroon X.4.

Als er een herhaling van de telpatronen in de hoogte is gebreid, staan er 45 st op de nld. Ga verder als volgt: Telpatroon X.1, M.1A, herhaal dan M.1B (= 8 st) tot er 6 st over zijn voor de middelste st (dit aantal st varieert afhankelijk van welke nld in telpatroon X.1-X.4 gebreid wordt) brei dan telpatroon M.1C en X.2, brei de middelste st in tricotst, brei dan telpatronen X.3, M.1A, herhaal M.1B tot er 9 st over zijn op de nld (dit aantal st varieert afhankelijk van welke nld in telpatroon X.1-X.4 gebreid wordt) en brei tot slot telpatroon M.1C en X.4 over deze st.

Ga zo verder tot M.1 in totaal 20 keer in de hoogte is gebeid - de gemeerderde st worden gaandeweg mee gebreid in telpatroon M.1. Er staan nu 349 st op de nld, 174 st aan iedere kant van de middelste st. Brei 4 nld in tricotst en ga TEGELIJKERTIJD verder met de kant st in ribbelst en meerder elke nld aan de goede kant als hiervoor = 357 st, 178 st aan iedere kant van middelste st.

Brei nu als volgt aan de goede kant: 4 kant st in RIBBELST - zie uitleg boven - 1 omsl, 2 st r, 10 keer telpatroon M.2, 2 st r voor de middelste st, 1 omsl, middelste st in tricotst, 1 omsl, 2 st r, 10 keer telpatroon M.2, 2 st r, 1 omsl, 4 kant st in ribbelst. LET OP! De gemeerderde st aan de zijkanten en middenachter worden in tricotst gebreid tot telpatroon M.2 klaar is. Brei als telpatroon M.2 een keer in de hoogte is gebreid, 1 nld recht aan de verkeerde kant. Kant losjes af met rechte st met 2 draden Lace.

OPSPANNEN:
Laat de omslagdoek weken in handwarm water. Haal de omslagdoek uit het water – niet wringen! – en rol de omslagdoek voorzichtig tussen een handdoek zonder te duwen of te persen. De omslagdoek is nu nog vochtig.
Leg de omslagdoek op een tapijt of matras – rek de doek voorzichtig op tot de juiste maat en zet vast met spelden. Laat de doek zo drogen. Herhaal dit proces elke keer als de doek gewassen wordt

= 1 st r afh, 2 st recht samen, afgeh st overh
= 2 st av samen

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 131-2) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (86)

Rigmor Pedersen 31.05.2019 - 13:46:

Når jeg skal til at strikke mønster x1 og M1 plus x2, har jeg 14 M til midten, når jeg så har strikke første pind i mønstret skulle der være 16 M efter pind to, men jeg har altså 18 M, til midten, hvad gør jeg forkert

DROPS Design 31.05.2019 kl. 14:23:

Hei Rigmor. Du har 29 masker på pinnen, 14 masker på hver side av masken med merket i. Det økes 1 maske i hver av X-diagrammene, mens i M.1 forblir maskeantallet det samme. Det økes altså 2 masker på hver side av midten: 1 maske innenfor kantmaskene i rille, og 1 maske på hver side av masken med merket = 16 masker på hver side av midten etter 1. pinne. På 2. pinne økes ingen masker og maskeantallet forblir det samme (33 masker, 16 asker på hver side av midten). På pinne 3 øker du igjen 2 masker på hver side av midten = 18 masker på hver side og 37 masker totalt på pinnen. God fornøyelse

Francine 09.05.2019 - 11:32:

Je ne comprends pas comment un losange peut toujours être complet de part et d'autre du milieu du fait des augmentations en X2 et X3. Comment faut-il faire pour celà ? Merci de votre réponse. Cordialement

DROPS Design 09.05.2019 kl. 13:58:

Bonjour Francine, quand les diagrammes X.1 à X.4 sont tricotés 1 fois en hauteur, reprenez tous les diagrammes dès le 1er rang: X.1 sur les 4 premières m, M.1A sur les 4 m suivantes, répétez M.1B jusqu'à ce qu'il reste 6 m avant la m centrale, tricotez M.1C, X.2, la maille centrale, puis tricotez l'autre côté du châle de la même façon en commençant par X.3 et en terminant par X.4 - les augmentations de chaque côté et au milieu se tricotent d'abord en jersey (= 8 premiers rangs de X.1 à X.4) puis en point fantaisie M.1 (= on a suffisamment de mailles pour 1 motif de M.1B entre M.1A et M.1C de chaque côté du châle. Bon tricot!

Christina 23.04.2019 - 13:05:

Danke vielmals!!!!

Christina 16.04.2019 - 11:14:

Hallo, Zwei Fragen: *wenn ich die Umschläge verschränkt anstricke, entstehen ja kaum Löcher, aber das Muster lebt doch von den Löchern! *wenn am Beginn die Rückreihen rechts gestrickt werden, entstehen ja Krausrippen. Am Bild ist das Spitzerl aber glatt....? Freu mich auf die Klärung! Danke!

DROPS Design 23.04.2019 kl. 10:27:

Liebe Christina, am Anfang vom Tuch stricken Sie krausrechts (mit den Umschlägen verschränkt) bis Sie 29 M haben. Dann stricken Sie die Diagramme wie beschrieben (= leeres Kästchen = 1 M glatt rechts, dh das Muster wird dann glatt rechts mit dem Lochmuster gestrickt), mit 3 Maschen kraus rechts auf beiden Seiten (= die 3 ersten Maschen in X.1 + die 3 letzten Maschenb in X.4). Viel Spaß beim stricken!

Cinzia 13.04.2019 - 07:43:

Buongiorno. Io vorrei utilizzare il punto M1 per fare una stola dritta (non uno scialle triangolare). Non riesco a capire come si sovrappongono le parti M1.A, M1.B e M1.C per ottenere il disegno corretto. Potete, per piacere, fornire uno schema con solo M1 senza gli X ripetuto in verticale 2 o 3 volte in modo da avere la guida per il disegno? Grazie Cordiali saluti Cinzia

DROPS Design 13.04.2019 kl. 09:09:

Buongiorno Cinzia, le parti di M.1 non si sovrappongono, ma in alcuni punti dello scialle si lavora M.1A poi delle ripetizioni di M.1B e alla fine M.1C. Purtroppo non possiamo soddisfare la sua richiesta riguardo lo schema, non ci è possibile fornire un'assistenza così personalizzata, ma può provare a riprodurlo su un foglio a quadretti. Buon lavoro!

Martina Oswaldbauer 20.01.2019 - 21:29:

Hallo, die Rückreihen (welche meist in den Strickschriften nicht extra aufgeführt wird) ist in dieser Anleitung dabei, oder? Und verstehe ich es richtig, dass beim Zurückstricken (dann quasi auf der Rückseite) jeweils drei rechte Maschen, dann lauter linke Maschen und am Ende der Rückreihe nochmal drei rechte Maschen gestrickt werden müssen? Danke schön mal.

DROPS Design 21.01.2019 kl. 12:19:

Liebe Frau Oswaldbauer, die Diagramme zeigen alle Reihen, dh die Hin sowie die Rückreihen. Die Hinreihen lesen Sie rechts nach links und die Rückreihen lesen Sie links nach rechts - wie im diagram gezeigt. Viel Spaß beim stricken!

Eeva Liisa Salonen 07.02.2018 - 07:34:

Kiitos nopeasta vastauksesta, , tuo auttoi paljon, mutta vielä unohtui yksi kysymys, oikealla välikerroksella, neulotaanko sinnekin neljän aina oikean silmukan jälkeen langankierto, samoin ennen ja jälkeen keskisilmukan, en saa menemään tekemälläkään kuviossa M2 silmukoita tasan? Olen tehnyt langankierron sielläkin, on ilmeisesti väärin?

DROPS Design 09.02.2018 kl. 14:12:

Hei, langankierrot tehdään jokaisella oikean puolen kerroksella reunoissa ja keskisilmukan molemmin puolin kuten aiemmin. Eli piirrokseen M.2 ei tehdä välikerroksella langankiertoja, vaan ne ovat mallikerran ulkopuolella.

Eeva Liisa Salonen 06.02.2018 - 15:23:

Kiitos edellisestä vastauksesta, nyt olen edennyt kuvioon M2, neulotaanko kaksi nurin yhteen silmukat välikerroksilla oikein vai nurin?

DROPS Design 06.02.2018 kl. 18:15:

Nämä silmukat neulotaan seuraavilla kerroksilla oikein oikealta puolelta ja nurin nurjalta puolelta.

Eeva Liisa Salonen 13.01.2018 - 13:04:

Mihin tulevat langankierrot Kerroksella 1 M1 neuleessa A, loppuun, vai B:n alkuun ja toinen B:n loppuun? En tahdo millään päästä mallineuleen alkua pidemmälle.

DROPS Design 15.01.2018 kl. 14:23:

Langankierrot tehdään siten, että 1 langankierto vastaa aina 1 kavennusta. Eli piirroksen A loppuun tulee 1 langankierto, samoin piirroksen B loppuun.

Sabine 09.07.2017 - 22:02:

Liebes Drops-Team, die Strickschrift zu M1 kann nicht stimmen. Ich stricke die Abnahmen genau nach Vorgabe, aber da sie immer in die gleiche Richtung gehen, können es keine "Diamanten" werden. Sieht zwar auch schön aus, ergibt aber keine Rauten. Viele Grüße Sabine

DROPS Design 10.07.2017 kl. 09:57:

Liebe Sabine, M1 stimmt schon, vergessen Sie nicht 1 Kästchen im Diagram = 1 Masche x 1 Reihe - mit M.1A anfangen (= 4 M), dann M1B wiederholen (= 7 M) und mit M1C enden (= 5 M), nach 2 Rapporte in der Höhe werden Sie sicher die "Diamanten" sehen. Viel Spaß beim stricken!

Laat een opmerking achter voor DROPS 131-2