DROPS / 77 / 4

Laguna by DROPS Design

DROPS Trui met strepen van "Safran" en "Cotton-Viscose". Maat S - XXL.

Maat: S - M - L - XL - XXL
Afmetingen:
Bovenwijdte: 92-98-106-112-118 cm
Zoom: 82-88-96-106-112 cm
Materialen: DROPS Safran van Garnstudio,
150-150-150-200-200 gr nr. 05, licht blauwpaars.
100-150-150-150-150 gr nr. 50, ijsblauw.
100-100-100-100-150 gr nr. 06, denimblauw.
50 - 50-100-100-100 gr nr. 30, turkoois.
En gebruik: DROPS Cotton-Viscose van Garnstudio,
150-150-200-200-200 gr nr. 17, licht beige.
100-150-150-150-150 gr nr. 02, ecru.

DROPS breinld 7 mm en 8 mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

Steekverhouding: 12 st x 15 nld = 10 x 10 cm met breinld 8 mm in tricotst.

Gerstekorrel (op een even aantal st):
Nld 1: * 1 r, 1 av *
Nld 2: * 1 av, 1 r *
Herhaal nld 1-2.

Patroon: Zie de teltekening. Het hele patroon wordt in tricotst gebreid met 3 draden van elk garen. De teltekening staat overdwars op de pagina en de onderkant van de teltekening wijst naar de buitenkant van de pagina. De Nederlandse vertaling van de symbolen in de teltekeningen staan onderaan dit patroon en ze staan in dezelfde verticale volgorde als de symbolen naast de teltekening.

Voorpand: Lees het onderstaande eerst goed door voordat u begint:
Zet 51-55-59-65-69 st op met breinld 7 mm en 1 draad licht blauwpaarse Safran, 1 draad denim blauwe Safran + 1 draad licht beige Cotton Viscose (3 draden). Brei 5 nld gerstekorrel, wissel naar breinld 8 mm en tricotst en brei volgens het patroon op de teltekening. Ga na het patroon verder met de kleuren van de laatste streep.
Meerder vanaf een hoogte van 12 cm 3-3-3-2-2 x 1 st aan weerskanten op elke 6-6-6-10-10 cm = 57-61-65-69-73 st.
Hals split: Brei bij een hoogte van 33-35-37-39-41 cm gerstekorrel over de middelste 11 st. Kant na 5 nld de middelste st af en brei de delen afzonderlijk verder. Zet de helft van de st op een hulpdraad.
1e deel: Ga verder in het patroon met 5 st gerstekorrel langs de hals.
Armsgat: Kant bij een hoogte van 35-36-37-38-39 cm af voor het armsgat aan de zijkant in elke 2e nld: 1 x 3 st, 0-1-2-3-3 x 2 st en 3-3-2-2-3 x 1 st.
Hals: Zet bij een hoogte van 47-49-50-52-53 cm de 5 st van het middenvoorpand op een hulpdraad voor de hals. Kant hierna af aan de halskant in elke 2e nld: 1 x 2 st en 4 x 1 st. Als alle minderingen/afkanten voor het armsgat en de hals voltooid zijn, resteren er 11-11-12-12-13 st voor elke schouder. Kant af bij een hoogte van 55-57-59-61-63 cm.
2e deel: Zet de st terug op de breinld en brei gelijk aan het 1e deel in spiegelbeeld. Brei de nld vanaf het middenvoorpand. Begin door de 1e st van het 1e deel op te nemen en deze samen te breien met de 1e steek van het 2e deel . Dit verstevigt en verfraait de onderkant van het hals split.

Achterpand: Zet op en brei zoals het voorpand zonder de hals split. Kant af voor de armsgaten zoals beschreven voor het voorpand = 45-45-47-47-49 st. Kant bij een hoogte van 53-55-57-59-61 cm de middelste 21 st af voor de hals. Minder in de volgende nld nog 1 st aan weerskanten van de hals = 11-11-12-12-13 st resteren voor elke schouder. Kant af bij een hoogte van 55-57-59-61-63 cm.

Mouw: Zet 30-30-32-32-34 st op met breinld 7 mm en 1 draad licht blauwpaarse Safran, 1 draad denim blauwe Safran en 1 draad licht beige Cotton Viscose. Brei 5 nld gerstekorrel, wissel naar breinld 8 mm en tricotst, en brei het patroon volgens de teltekening. Ga na het patroon door met de kleuren van de laatste streep. Meerder tegelijkertijd vanaf een hoogte van 10 cm 7-9-9-10-10 x 1 st aan weerskanten op elke 5½ -4-4-3.5-3.5 cm = 44-48-50-52-54 st.
Kant bij een hoogte van 47-46-45-44-44 cm af voor de mouwkop aan weerskanten in elke 2e nld:1 x 3 st, 2 x 2 st en 0-1-2-4-4 x 1 st. Kant hierna steeds 2 st af aan weerskanten tot een hoogte van 54-55-55-56-56 cm, en kant dan nog 1 x 3 st af aan weerskanten. Het werk heeft een hoogte van ca. 55-56-56-57-57 cm, kant de resterende st af.

Afwerking: Sluit de schoudernaden.

Halsbies: Neem ca. 58-64 st op langs de hals (incl. st van de hulpdraden) met breinld 7 mm en met dezelfde kleuren als het laatste deel van de trui. Brei 4 nld gerstekorrel, kant af in patroon. Zet de mouwen in de pull-over. Sluit de zij- en mouwnaden met de kantst als naadtoeslag.

Telpatroon

= Safran: licht blauwpaars + denimblauw + Viscose: lichtbeige
= Safran: licht blauwpaars + ijsblauw + Viscose: lichtbeige
= Safran: ijsblauw + turkooise + Viscose: lichtbeige
= Safran: ijsblauw + turkooise + Viscose: naturel
= Safran: ijsblauw + licht blauwpaars + Viscose: naturel

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 77-4) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (14)

Monique Van Peborgh 15.03.2020 - 10:30:

Hallo, graag wil ik de trui drops 77-4 maken maar spijtig genoeg is de cotton viscose uit de handel, wel garen kan dit mooi vervangen? Graag een antwoordje en dan kan ik snel beginnen met breien!

DROPS Design 22.03.2020 kl. 12:47:

Dag Monique,

Helaas hebben we niet een garen met een vergelijkbare glans en kleuren. In principe kan je het vervangen door ieder garen uit garengroep A, maar het beste is om een katoengaren te nemen (en geen wol).

Martina 31.05.2019 - 21:27:

Was bedeutet bei der anleitung die Begriffe glattstr, nach 5 ndl ? Gruß

DROPS Design 03.06.2019 kl. 08:18:

Liebe Martina, das bedeutet hier, 5 Reihen Perlmuster stricken. Viel Spaß beim stricken!

Sandra 14.03.2019 - 12:02:

Mijn vriendin wil graag dat ik deze trui voor haar brei in eeneffen kleur, nl zwart. Hoeveel bolletjes Safran heb ik dan nodig? Ik volg het patroon zoals beschreven? Met 3 draden? Alva’st bedankt Voorde info!

DROPS Design 15.03.2019 kl. 18:28:

Dag Sandra,

Het is niet precies bekend hoeveel je dan nodig hebt, maar het zal ongeveer dezelfde hoeveelheid zijn. Mocht je toch een bolletje over houden, dan kun je die meestal weer terug brengen naar de winkel waar je het gekocht hebt (vraag bij de winkel naar de voorwaarden).

Christel 11.02.2019 - 15:47:

Ik heb deze trui gebreid. Een groot succes! Fijne trui.

Hanne Hedeman 04.12.2018 - 00:34:

Jeg har bedt om garn til denne opskrift ,men de spørger hvor er. Den jeg har skrevet drops design og model nr

DROPS Design 05.12.2018 kl. 12:17:

Hej Hanne, du kan gå ind på opskriften og bestille ved at klikke på billedet af indkøbskurven. Vælg størrelse! Istedet for DROPS Cotton Viscose som er udgået kan du bruge Safran i de to andre farver også. God fornøjelse!

Christine Noble 14.04.2018 - 17:07:

As the Cotton viscose is not available now can you please advise the best replacement ?

DROPS Design 15.04.2018 kl. 14:35:

Dear Christine you can use any of the cotton yarns from the yarn group A, either Safran doubled up, or the DROPS loves you 6. In either case the result will be less shiny, but just as lovely. Please always make a swatch and check your gauge and adjust the needle size or stitch count accordingly. Also you can use the yarn converter here.

Annette 19.02.2018 - 19:16:

Jag vill sticka denna tröja, men Drops Cotton Viscose är utgången, vad kan jag använda istället som har lite lyster och bomull i sig?

DROPS Design 20.02.2018 kl. 11:00:

Hej :) både DROPS Safran och DROPS Baby Alpaca Silk er lidt blanke og vil passe superfint sammen. Hvis du klikker på "Garn-Omregneren" vælger Cotton Viscose antal gram for din størrelse og 1 tråd, så får du garnforbruget op i de forskellige kvaliteter som kan erstatte Cotton Viscose. God fornøjelse!

Carmen 20.07.2017 - 19:19:

Hola, gracias por el vídeo, pero es despues de hacer la abertura cuando tengo que disminuir los 2 puntos en la 2°vuelta , es Donde ya no me aclaro. És que soy principiante en esto de los jerseis. Gracias

DROPS Design 25.07.2017 kl. 18:19:

Hola Carmen. Para hacer la forma del escote hay que disminuir los dos puntos más externos al centro delantero.

Carmen 11.07.2017 - 19:56:

No me aclaro con las disminuciones del escote, si Viera un vídeo me ayudaria mucho. Gracias

DROPS Design 14.07.2017 kl. 13:27:

Hola Carmen. En el siguiente video explican como trabajar la apertura del escote:

Huguenet Muriel 28.06.2017 - 15:03:

Bonjour, Je suis très intéressée par vos laines Drops mais je ne trouve aucun magasin en franche comte . Pouvez-vous me communiquer le magasin ou les plus proches ? Dans l'attente de votre réponse, salutations

DROPS Design 28.06.2017 kl. 18:00:

Bonjour Mme Huguenet, vous trouverez ici la liste de tous les magasins DROPS en France, si vous ne trouvez pas de magasin dans votre région, vous pouvez commander via une des boutiques en ligne. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 77-4