DROPS / 117 / 55

Cuddle Me by DROPS Design

Gebreide DROPS deken van ”Polaris” met kabels.

Trefwoorden: dekens, grove breisels, kabel,
DROPS design: Model nr. PO-004
--------------------------------------------------------
Lengte: ongeveer 160 cm.
Breedte: ongeveer 100 cm.
Materiaal: DROPS POLARIS
1900 gr. kleur nr. 01, naturel

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 15 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 7 st x 8 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

vanaf 3.50 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 3.50 € /100g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 4.10 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 66.50€ krijgen. Lees meer.

PATROON: Zie telpatroon M.1 en M.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer.
TIP VOOR HET BEGINNEN MET EEN NIEUWE BOL:
Als u met een nieuwe bol garen begint, splijt dan de uiteinden van het oude en het nieuwe garen, leg ze over elkaar heen, maar ze vochtig en wrijf ze samen tot een draad.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------
DEKEN:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld. Zet 72 st op met rondbreinld 15 mm en Polaris. Brei 6 nld RIBBELST – zie boven - en ga verder als volgt aan de goede kant: 2 ribbelst, 2 st av, 2 st recht, 4 st av, M.1 (= 4 st), 4 st av, 2 st recht, 4 st av, 2 st recht, 4 st av, M.1, 4 st av, M.2 (= 4 st), 4 st av, 2 st recht, 4 st av, 2 st recht, 4 st av, M.2, 4 st av, 2 st recht, 2 st av, 2 ribbelst. Na de eerste 2 nld van M.1/M.2 staan er 80 st op de nld. Ga zo verder in patroon, maar herhaal alleen de bovenste 10 nld van M.1/ M.2. Brei bij een hoogte van 157 cm 2 st recht samen aan elke zijkant van iedere herhaling van M.1/M.2 aan de goede kant = 72 st op de nld. Brei 6 nld ribbelst over alle st en kant af, het werk meet ongeveer 160 cm.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 08.12.2016
Correctie: nieuwe telpatronen M.1 en M.2 (kabeltjes waren aan de verkeerde kant).

Telpatroon

= Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= Zet 3 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 3 st recht, 3 st recht van de kabelnld
= Zet 3 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 3 st recht, 3 st recht van de kabelnld
= 1 omsl tussen 2 st

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 117-55) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (28)

Tina Brødløs 21.09.2019 - 10:59:

Får i garn til denne opskrift i andre farver? Det er utrolig smukt. Hvilken garn kan man evt. bruge i stedet for?

DROPS Design 25.09.2019 kl. 08:20:

Hej Tina, du kan også strikke den i dobbelt tråd DROPS Eskimo :)

Simone 31.03.2019 - 20:24:

Guten Abend , ich habe 2 Fragen zum Diagramm. wann sollen die Umschläge zwischen 2 Maschen gemacht werden? Wie viele Musterrunden und ab wann sollen die Musterrunden gearbeitet werden? In der 1. Musterunde wird beschrieben, dass M1 und M2 übe 4 Maschen gearbeitet werden , hab ich das richtig gelesen. VG und einen schönen Abend -Simone

DROPS Design 01.04.2019 kl. 14:10:

Liebe Simone, die 2 Umschläge bei der 1. Reihe in M.1 und M.2 sollen nur bei der 1. Reihe im Muster gestrickt werden. Wenn M.1 und M.2 einmal in der Höhe gestrickt sind, wiederholen Sie nur die 10 letzen Reihen. Viel Spaß beim stricken!

Jan Kolenda 07.02.2018 - 22:40:

Has the previous comment been corrected? I think you mention that you have a correction and new M1 and M2 charts? Can you share the updated pattern please? I am going to try this for my daughter's birthday gift!

DROPS Design 08.02.2018 kl. 07:46:

Dear Jan, yes, pattern and charts are correct, you can use it whitout doubt. Happy knitting!

Sandy 02.12.2017 - 18:14:

I am unclear when to repeat the cable pattern. Is it every 10th row? I love the blanket but am having difficulty with the directions. I am adding 8 stitches when I begin the cable but continue the cable pattern with the 6 stitches every ??? Row?

DROPS Design 03.12.2017 kl. 06:28:

Hi Sandy, The diagrams of M1 and M2 are helpful in combination with the text. After repeating rows 1 and 2, you only work the top 10 rows in M1 and M2. Reading from the bottom, you knit 6 rows then work a row with the cable needle then knit 3 rows then begin at bottom again and knit 6 rows before using the cable needle again. I hope this helps and happy knitting!

Lone Lyngbo 25.02.2017 - 16:33:

Hej:) kan man godt strikke det her tæppe i 100 % bomuldsgarn og stadig bruge pinde nr. 15 ?

DROPS Design 27.02.2017 kl. 14:58:

Hej Lone. Ja, det kan du godt, men i og med du skal bruge flere traade og bomuld er tungere end uld (mindre löbelaengde per nögle), skal du bruge mere garn og jeg tror det bliver en rigtig tung sag :) Men det er muligt.

MARIA 17.11.2016 - 09:14:

Hasta la vuelata 6 salen 72 puntos pero en la vuelta 7 me salen 80 puntos .( Al tejer el M1 y M2 en la primera vuela en cada uno salen 6 puntos) ¿como se interpreta el M1 y M2 ? se empieza de derecha a izquierda y de abajo a arriba? No entiendo lo de: continuar el patron de esta manera, mas solamente repetir las 10 vueltas superiores en M1/M2, ¿me podrias expicar un poco esto? GRACIAS

DROPS Design 19.11.2016 kl. 18:45:

Hola Maria. Según el patrón en la primera vta de M.1 trabajamos los aumentos que son necesarios para hacer las trenzas. Una vez trabajado el patrón entero se repiten solo las 10 filas superiores del patrón (es decir que no se trabajan ni la primera ni la segunda fila) Los patrones se leen, para la fila de ida, de derecha a izquierda y para la fila de vta de izquierda a derecha (hay que tener en cuenta que todos los pts se muestran por el LD)

Sunda 20.09.2015 - 22:33:

Help? It looks to me like the way the pattern is written, if the first line of M.1 and M.2 are done on a right side row, the cables turn on a wrong side row -- where I would be purling other rows. Since the instructions say to knit this row, it creates a row of knit stitches across the purl side where the cable turns. Is this right? Or should the cable turn -- slip 3, knit 3, knit the slipped 3 -- happen on a knit row, and not a purl row (on the right side, not the wrong side)?

DROPS Design 02.03.2016 kl. 10:10:

Dear Sunda, your question has been forwarded to our Design team. Thank you for your patience.

Martha 26.05.2015 - 18:53:

Ich hab sie in rot gestrickt, als Sofadecke, herrlich...

Majchrzak 15.11.2014 - 20:44:

Bonjour combien de pelotes faut il pour realiser ce modele merci

DROPS Design 17.11.2014 kl. 09:55:

Bonjour Mme Majchrzak, vous trouverez la quantité nécessaire pour chaque modèle indiquée au poids, à droite de la photo, soit ici 1900g DROPS Polaris/100 g la pelote Polaris = 19 pelotes. Bon tricot!

Ann Gembala 26.05.2014 - 12:43:

How much yarn do I need for this pattern drops 117-55? Am I missing something?

DROPS Design 26.05.2014 kl. 13:29:

Dear Mrs Gembala, you will find yarn and needles required at the right side of the picture under tab "Materials", i.e. 1900 g DROPS Polaris / 100 g a ball = 19 balls Polaris on the basis of the tension of 7 sts x 8 rows in stockinette st = 10 x 10 cm . Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 117-55