DROPS / 108 / 36

DROPS 108-36 by DROPS Design

DROPS Polswarmers met kabelmotief van ”Karisma”. Kan ook van ”Merino” gebreid worden.

Trefwoorden: kabel, polswarmers,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: S/M - L/XL
Materiaal: DROPS Karisma van Garnstudio,
100 gr voor beide maten van nr. 55, lichtbruin mix

DROPS Sokkenbreinld 4 mm - of de breinld, die u nodig heeft voor een steekverhouding van: 21 st x 28 nld tricotst = 10 x 10 cm.

DROPS Sokkenbreinld 3,5 mm - voor de boordst.

Opmerkingen (32)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 4.78€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Motief: Zie de teltekening M.1. De teltekening geeft het motief weer op de goede kant.

Linker polswarmer: Het werk wordt in het rond gebreid op de sokkenbreinld. Zet 45-49 st op met sokkenbreinld 3,5 mm en Karisma. Brei 1 nld recht, en brei dan door als volgt: 0-2 recht, 3 av, boordst 2 r/2 av over de volgende 42-44 st. Wissel bij een hoogte van 4 cm naar sokkenbreinld 4 mm en brei door als volgt: 0-2 av, M.1 (= 27 st), 18-20 av. Let op de steekverhouding! Begin bij een hoogte van 15 cm de meerderingen voor de duim-st. Meerder 4-5 x 1 st aan weerskanten van de tweedelaatste st op de nld in elke 4e nld - maak 1 omsl om de breinld, en brei in de volgende nld de omsl verdraait averecht om een gaatje te voorkomen = 9-11 duim-st en 53-59 st totaal. Plaats bij een hoogte van 20-21 cm de duim-st + 1 st aan weerskanten van deze (= 11-13 st) op een hulpnld. Zet 3 nieuwe st op boven de duim-st = 45-49 st. Brei door volgens het motief tot een hoogte 23-24 cm. Wissel naar sokkenbreinld 3,5 mm en brei boordst als volgt: 0-2 recht, 3 av, boordst 2 r/2 av over de volgende 42-44 st. Kant vervolgens af met recht boven recht en averecht boven averecht bij een totale hoogte van 27-28 cm.

Duim: Zet de 11-13 st van de hulpnld terug op de sokkenbreinld 3,5 mm en neem daarbij 3 st op van de st boven de duim-st = 14-16 st. Brei 1 nld recht in het rond en minder gelijkmatig 2-0 st = 12-16 st. Brei boordst 2 r/2 tot de duim 4 cm lang is. Kant de st af met recht boven recht en averecht boven averecht.

Rechter polswarmer: Brei zoals de linker polswarmer, maar dan in spiegelbeeld. Dwz, brei het motief als volgt: 18-20 av, M.1 (= 27 st), 0-2 av. Meerder voor de duim-st aan weerskanten van de 2e st op de nld in plaats van de tweedelaatste.

Telpatroon

= recht op de goede kant
= averecht op de goede kant
= 1 st op de hulpnld achter het werk leggen, 3 r, 1 av van de hulpnld
= 3 st op de hulpnld voor het werk leggen, 1 av, 3 r van de hulpnld
= 3 st op de hulpnld achter het werk leggen, 3 r, 3 r van de hulpnld
= 3 st op de hulpnld voor het werk leggen, 3 r, 3 r van de hulpnld

Opmerkingen (32)

Plaats uw opmerking!

Annette Bond 03.02.2019 - 06:24:

How do i get this pattern

Christina Pust 07.10.2018 - 17:42:

Ich verstehe die Stelle mit dem Daumen nicht. Wenn ich das 4x wiederholen soll, wieso sind es dann 9 Daumenmaschen? Oder zählt die letzte Masche dann dazu? Und wenn ich 4x wiederholen soll, habe ich es dann nicht insgesamt 5x gemacht?\r\nBrauche echt Hilfe, verstehe diesen Punkt nicht.

DROPS Design 08.10.2018 kl. 10:04:

Liebe Frau Pust, für den Daumen werden Sie auf beiden Seiten der letzten Masche (lefter Handschuh) zunehmen, nach 1. Zunahmen haben Sie 3 M für den Daumen, nach 4 Zunahmen haben Sie insgesamt 8 Maschen zugenommen + die Masche in der Mitte = es sind jetzt 9 M für den Daumen. Viel Spaß beim stricken!

Anja 19.12.2017 - 08:57:

Es wurden schon so viele schöne Namen für das Muster vorgeschlagen - wann wählen Sie denn einen aus? Sassenach finde ich auch sehr passend! LG

Camilla Fritsborn 26.11.2015 - 15:27:

Vad menas med 0-2 maskor i början på arbetet? Dum fråga kanske men jag är nybörjare på stickning

DROPS Design 26.11.2015 kl. 16:01:

Hej Camille, genom hela beskrivningen hittar du 2 siffror med bindestreck mellan. Det är ett tal för varje storlek. Här i beskrivningen har du 2 storlekar: Storlek: S/M - L/XL. Se även "Tips & Hjälp" Lycka till!

Mie Iversen 01.12.2014 - 20:44:

Jeg forstår ikke hvorfor der i de første 4 cm er de 3 vr og det ikke bare er 2r/2vr? Hvor er de tre vr placeret ift. M1?

DROPS Design 02.12.2014 kl. 10:29:

Hej Mie, Det er bar for at få maskeantallet til at passe. M.1 starter lige over de 3 vr når arb måler 4 cm. God fornøjelse!

Norris 01.10.2014 - 20:22:

Bonjour Je suis à faire le patron de mitaine je veux savoir que veux dire une maille envers sur l'endroit, le dedans de la main n'ai pas tricoté en jersey j'attends votre réponse

DROPS Design 02.10.2014 kl. 09:07:

Bonjour Mme Norris, les mitaines se tricotent en rond en jersey end pour la torsade (= mailles à tricoter à l'endroit) et en jersey env entre les torsades et paume de la main (= mailles à tricoter à l'envers). Bon tricot!

Renée 16.06.2014 - 14:39:

I am unsure about the YO increases for the thumb on the left hand. I know how to do the YOs that is fine. But on the round following the YOs, I am not sure if I need to knit into the back of the loop in the same way on both these YOs as the 2nd YO is done before a knit stitch & the 1st YO is before a purl stitch. Do I knit into the back of these 2 YOs in the same way.

DROPS Design 16.06.2014 kl. 15:07:

Dear Renée, you should work all YOs (ie the increase sts) into back of loop in order to avoid holes, ie on next row P YOs into back of loop. Happy knitting!

Renée 03.06.2014 - 14:00:

Thanks, I figured it out anyway and completed the wrist warmers yesterday. I am very pleased with the end result. They are really lovely.

Renée 31.05.2014 - 16:08:

When slipping the 11 thumb sts for the Right hand wrist warmer, you need to slip the first 11 sts from the beginning of the round. You do not need to take the knit st from the end of the previous round as the YO increases were done before & after the 2nd stitch. Is this correct?

DROPS Design 03.06.2014 kl. 09:28:

Dear Renée, when all inc for thumb gusset are done, slip on a st holder all thumb sts + 1 st before all inc sts + 1 st after all inc sts (for left wrist warmer, you will put aside the 1st st on round). Happy knitting!

Renée 20.05.2014 - 15:41:

I forgot to ask in my last post, when you slip the thumb stitches, you need to slip 1 st from either side of the 9 sts, giving 11 sts in total. But slipping this 11th stitch from the beginning of the round onto the stitch holder - does this not throw the pattern off, as M.1 starts with 2 knit stitches & you have just slipped one of them off for the thumb opening. How do you compensate for this? I know you cast on 3 new ones at the end of the round. Can you please clarify.

DROPS Design 20.05.2014 kl. 15:48:

Dear Renée, follow the pattern as before, ie the first 2 sts casted on over thumb will be P (as the other sts on upper hand) and the 3rd st will be K as before (as the first st from beg of round). Happy knitting

Laat een opmerking achter voor DROPS 108-36