DROPS / 108 / 36

DROPS 108-36 by DROPS Design

DROPS Pulsvarmere med flettemønster i ”Karisma”. Kan også strikkes i ”Merino”.

Stikkord: flette, pulsvarmere,

DROPS design: Modell nr U-552
-------------------------------------------------------

Størrelse: S/M - L/XL
Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio
100 gr i begge str f.nr 55, lys brunmelert

DROPS Settp nr 4 - eller de p du må ha for å få 21 m x 28 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS Settp nr 3,5 - til vrbord

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 13.50 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 13.50 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 28kr. Les mer.
Mønster: Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten.

Venstre pulsvarmer: Arb strikkes rundt på settp. Legg opp 45-49 m med Karisma på settp 3,5. Strikk 1 p rett, deretter strikkes det slik: 0-2 rett, 3 vr, vrbord 2 r/2 vr over de neste 42-44 m. Når arb måler 4 cm byttes det til settp 4 og det strikkes videre slik: 0-2 vr, M.1 (= 27 m), 18-20 vr. Husk på Strikkefastheten! Når arb måler 15 cm starter økningen til tommelkile. Det økes 1 m på hver side av nest siste m på omg - øk ved å lage 1 kast, for å unngå hull strikkes kastet vridd vrang på neste omg. Øk på hver 4.omg totalt 4-5 ganger = 9-11 tommel-m og 53-59 m totalt. Når arb måler 20-21 cm settes tommel-m + 1 m på hver side (= 11-13 m) på 1 tråd. Legg opp 3 nye m bak tommelen = 45-49 m. Fortsett med mønster til arb måler 23-24 cm, nå strikkes det vrbord på settp 3,5 slik: 0-2 rett, 3 vr, vrbord 2 r/2 vr over de neste 42-44 m. Fell av med rett over rett og vrang over vrang når arb måler 27-28 cm.

Tommel: Sett de 11-13 m fra tråden over på settp 3,5 og strikk opp 3 m i de 3 m som ble lagt opp bak kilen = 14-16 m. Strikk 1 p rett der det felles 2-0 m jevnt fordelt = 12-16 m. Strikk vrbord 2 r/2 vr til tommelen måler 4 cm. Fell av med rett over rett og vrang over vrang.

Høyre pulsvarmer: Strikk som venstre men motsatt, dvs at mønsteret strikkes slik: 18-20 vr, M.1 (= 27 m), 0-2 vr. Det økes til tommelkile på hver side av 2.m på omg i steden for nest siste.

Diagram

= rett fra retten
= vrang fra retten
= Sett 1 m på hj.p bak arb, 3 r, 1 vr fra hj.p
= Sett 3 m på hj.p foran arb, 1 vr, 3 r fra hj.p
= Sett 3 m på hj.p bak arb, 3 r, 3 r fra hj.p
= Sett 3 m på hj.p foran arb, 3 r, 3 r fra hj.p

Kommentarer (30)

Legg inn en kommentar!

Anja 19.12.2017 - 08:57:

Es wurden schon so viele schöne Namen für das Muster vorgeschlagen - wann wählen Sie denn einen aus? Sassenach finde ich auch sehr passend! LG

Camilla Fritsborn 26.11.2015 - 15:27:

Vad menas med 0-2 maskor i början på arbetet? Dum fråga kanske men jag är nybörjare på stickning

DROPS Design 26.11.2015 kl. 16:01:

Hej Camille, genom hela beskrivningen hittar du 2 siffror med bindestreck mellan. Det är ett tal för varje storlek. Här i beskrivningen har du 2 storlekar: Storlek: S/M - L/XL. Se även "Tips & Hjälp" Lycka till!

Mie Iversen 01.12.2014 - 20:44:

Jeg forstår ikke hvorfor der i de første 4 cm er de 3 vr og det ikke bare er 2r/2vr? Hvor er de tre vr placeret ift. M1?

DROPS Design 02.12.2014 kl. 10:29:

Hej Mie, Det er bar for at få maskeantallet til at passe. M.1 starter lige over de 3 vr når arb måler 4 cm. God fornøjelse!

Norris 01.10.2014 - 20:22:

Bonjour Je suis à faire le patron de mitaine je veux savoir que veux dire une maille envers sur l'endroit, le dedans de la main n'ai pas tricoté en jersey j'attends votre réponse

DROPS Design 02.10.2014 kl. 09:07:

Bonjour Mme Norris, les mitaines se tricotent en rond en jersey end pour la torsade (= mailles à tricoter à l'endroit) et en jersey env entre les torsades et paume de la main (= mailles à tricoter à l'envers). Bon tricot!

Renée 16.06.2014 - 14:39:

I am unsure about the YO increases for the thumb on the left hand. I know how to do the YOs that is fine. But on the round following the YOs, I am not sure if I need to knit into the back of the loop in the same way on both these YOs as the 2nd YO is done before a knit stitch & the 1st YO is before a purl stitch. Do I knit into the back of these 2 YOs in the same way.

DROPS Design 16.06.2014 kl. 15:07:

Dear Renée, you should work all YOs (ie the increase sts) into back of loop in order to avoid holes, ie on next row P YOs into back of loop. Happy knitting!

Renée 03.06.2014 - 14:00:

Thanks, I figured it out anyway and completed the wrist warmers yesterday. I am very pleased with the end result. They are really lovely.

Renée 31.05.2014 - 16:08:

When slipping the 11 thumb sts for the Right hand wrist warmer, you need to slip the first 11 sts from the beginning of the round. You do not need to take the knit st from the end of the previous round as the YO increases were done before & after the 2nd stitch. Is this correct?

DROPS Design 03.06.2014 kl. 09:28:

Dear Renée, when all inc for thumb gusset are done, slip on a st holder all thumb sts + 1 st before all inc sts + 1 st after all inc sts (for left wrist warmer, you will put aside the 1st st on round). Happy knitting!

Renée 20.05.2014 - 15:41:

I forgot to ask in my last post, when you slip the thumb stitches, you need to slip 1 st from either side of the 9 sts, giving 11 sts in total. But slipping this 11th stitch from the beginning of the round onto the stitch holder - does this not throw the pattern off, as M.1 starts with 2 knit stitches & you have just slipped one of them off for the thumb opening. How do you compensate for this? I know you cast on 3 new ones at the end of the round. Can you please clarify.

DROPS Design 20.05.2014 kl. 15:48:

Dear Renée, follow the pattern as before, ie the first 2 sts casted on over thumb will be P (as the other sts on upper hand) and the 3rd st will be K as before (as the first st from beg of round). Happy knitting

Renée 20.05.2014 - 14:26:

I'm about to slip the thumb stitches & need clarification, as I have never done a thumb hole before. I purl until I have just 10sts left in the Rnd. I slip these 10sts from the working needle to a stitch holder. And then slip 1 st from the left hand needle (beg of Rnd) to stitch holder = 11sts. Then cast on 3 sts onto the needle I have just slipped the 10sts from (the working needle) using the backward loop cast on. Would this be correct?

DROPS Design 20.05.2014 kl. 15:41:

Dear Renée, this looks correct. Happy knitting!

Renée 20.05.2014 - 12:30:

Of course. Thank you for clarifying.

Kommentér oppskrift DROPS 108-36