DROPS / 108 / 36

DROPS 108-36 by DROPS Design

DROPS Pulsvarmere med snoningmønster i ”Karisma”. Kan også strikkes i ”Merino”.

100 gr i begge str f.nr 55, lys brunmeleret

DROPS Strømpep nr 4 - eller de p du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS Strømpep nr 3,5 - til Rib
Mønster: Se diag M.1. Diag viser mønsteret set fra retsiden.

Garnet til denne opskrift koster fra 29.9kr. Læs mere.
Venstre pulsvarmer: Arb strikkes rundt på Strømpep. Slå 45-49 m op med Karisma på Strømpep 3,5. Strik 1 p ret, derefter strikkes der således: 0-2 ret, 3 vr, Rib 2 r/2 vr over de næste 42-44 m. Når arb måler 4 cm skiftes der til Strømpep 4 og der strikkes videre således: 0-2 vr, M.1 (= 27 m), 18-20 vr. Husk på Strikkefastheden! Når arb måler 15 cm starter udtagningen til tommelf-kile. Der tages 1 m ud på hver side af næst sidste m på omg - tag ud ved at slå om, for at undgå hul strikkes omslaget drejet vrang på næste omg. Tag ud på hver 4.omg totalt 4-5 gange = 9-11 tommelf-m og 53-59 m totalt. Når arb måler 20-21 cm sættes tommelf-m + 1 m på hver side (= 11-13 m) på 1 tråd. Slå 3 nye m op bag tommelf = 45-49 m. Fortsæt med mønster til arb måler 23-24 cm, nu strikkes der Rib på Strømpep 3,5 således: 0-2 ret, 3 vr, Rib 2 r/2 vr over de næste 42-44 m. Luk af med ret over ret og vrang over vrang når arb måler 27-28 cm.

Tommelf: Sæt de 11-13 m fra tråden over på Strømpep 3,5 og strik 3 m op i de 3 m som blev slået op bag kilen = 14-16 m. Strik 1 p ret hvor der tages 2-0 m ind jævnt fordelt = 12-16 m. Strik Rib 2 r/2 vr til tommelf måler 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

Højre pulsvarmer: Strik som venstre men modsat, dvs at mønsteret strikkes således: 18-20 vr, M.1 (= 27 m), 0-2 vr. Der tages ud til tommelf-kile på hver side af 2.m på omg i stedet for næst sidste.

Diagram

= ret fra retsiden
= vrang fra retsiden
= sæt 1 m på hj.p bag arb, 3 r, 1 vr fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 1 vr, 3 r fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 r, 3 r fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 r, 3 r fra hj.p

Annette Bond 03.02.2019 - 06:24:

How do i get this pattern

Christina Pust 07.10.2018 - 17:42:

Ich verstehe die Stelle mit dem Daumen nicht. Wenn ich das 4x wiederholen soll, wieso sind es dann 9 Daumenmaschen? Oder zählt die letzte Masche dann dazu? Und wenn ich 4x wiederholen soll, habe ich es dann nicht insgesamt 5x gemacht?\r\nBrauche echt Hilfe, verstehe diesen Punkt nicht.

DROPS Design 08.10.2018 kl. 10:04:

Liebe Frau Pust, für den Daumen werden Sie auf beiden Seiten der letzten Masche (lefter Handschuh) zunehmen, nach 1. Zunahmen haben Sie 3 M für den Daumen, nach 4 Zunahmen haben Sie insgesamt 8 Maschen zugenommen + die Masche in der Mitte = es sind jetzt 9 M für den Daumen. Viel Spaß beim stricken!

Anja 19.12.2017 - 08:57:

Es wurden schon so viele schöne Namen für das Muster vorgeschlagen - wann wählen Sie denn einen aus? Sassenach finde ich auch sehr passend! LG

Camilla Fritsborn 26.11.2015 - 15:27:

Vad menas med 0-2 maskor i början på arbetet? Dum fråga kanske men jag är nybörjare på stickning

DROPS Design 26.11.2015 kl. 16:01:

Hej Camille, genom hela beskrivningen hittar du 2 siffror med bindestreck mellan. Det är ett tal för varje storlek. Här i beskrivningen har du 2 storlekar: Storlek: S/M - L/XL. Se även "Tips & Hjälp" Lycka till!

Mie Iversen 01.12.2014 - 20:44:

Jeg forstår ikke hvorfor der i de første 4 cm er de 3 vr og det ikke bare er 2r/2vr? Hvor er de tre vr placeret ift. M1?

DROPS Design 02.12.2014 kl. 10:29:

Hej Mie, Det er bar for at få maskeantallet til at passe. M.1 starter lige over de 3 vr når arb måler 4 cm. God fornøjelse!

Norris 01.10.2014 - 20:22:

Bonjour Je suis à faire le patron de mitaine je veux savoir que veux dire une maille envers sur l'endroit, le dedans de la main n'ai pas tricoté en jersey j'attends votre réponse

DROPS Design 02.10.2014 kl. 09:07:

Bonjour Mme Norris, les mitaines se tricotent en rond en jersey end pour la torsade (= mailles à tricoter à l'endroit) et en jersey env entre les torsades et paume de la main (= mailles à tricoter à l'envers). Bon tricot!

Renée 16.06.2014 - 14:39:

I am unsure about the YO increases for the thumb on the left hand. I know how to do the YOs that is fine. But on the round following the YOs, I am not sure if I need to knit into the back of the loop in the same way on both these YOs as the 2nd YO is done before a knit stitch & the 1st YO is before a purl stitch. Do I knit into the back of these 2 YOs in the same way.

DROPS Design 16.06.2014 kl. 15:07:

Dear Renée, you should work all YOs (ie the increase sts) into back of loop in order to avoid holes, ie on next row P YOs into back of loop. Happy knitting!

Renée 03.06.2014 - 14:00:

Thanks, I figured it out anyway and completed the wrist warmers yesterday. I am very pleased with the end result. They are really lovely.

Renée 31.05.2014 - 16:08:

When slipping the 11 thumb sts for the Right hand wrist warmer, you need to slip the first 11 sts from the beginning of the round. You do not need to take the knit st from the end of the previous round as the YO increases were done before & after the 2nd stitch. Is this correct?

DROPS Design 03.06.2014 kl. 09:28:

Dear Renée, when all inc for thumb gusset are done, slip on a st holder all thumb sts + 1 st before all inc sts + 1 st after all inc sts (for left wrist warmer, you will put aside the 1st st on round). Happy knitting!

Renée 20.05.2014 - 15:41:

I forgot to ask in my last post, when you slip the thumb stitches, you need to slip 1 st from either side of the 9 sts, giving 11 sts in total. But slipping this 11th stitch from the beginning of the round onto the stitch holder - does this not throw the pattern off, as M.1 starts with 2 knit stitches & you have just slipped one of them off for the thumb opening. How do you compensate for this? I know you cast on 3 new ones at the end of the round. Can you please clarify.

DROPS Design 20.05.2014 kl. 15:48:

Dear Renée, follow the pattern as before, ie the first 2 sts casted on over thumb will be P (as the other sts on upper hand) and the 3rd st will be K as before (as the first st from beg of round). Happy knitting

Kommentere opskrift DROPS 108-36