DROPS / 107 / 15

DROPS 107-15 by DROPS Design

DROPS Muts van ”Cotton Viscose”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: S/M - M/L
Materialen: DROPS Cotton Viscose
100 gr voor beide maten van nr. 27, lila

DROPS Sokkenbreinaald 3,5 mm - of de breinld, die u nodig heeft voor de volgende steekverhouding: 20 st x 36 nld ajourmotief = 10 x 10 cm.

DROPS Sokkenbreinaald 3 mm – voor de Boordst

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: mutsen, zomerhoeden, techniek: kantpatroon, spiraal, vorm: ruime muts,

Ribbelst (rondbreien):
* 1 nld recht, 1 nld averecht *, herhaal steeds *-*.

Muts: Zet 105-110 st op met sokkenbreinld 3 mm en 2 draden Cotton Viscose. Brei 1 nld recht. Brei vervolgens de Boord 2 r/3 av. Pas bij een hoogte van 5 cm het aantal st aan naar 102-110 st in 1 nld. Wissel naar sokkenbreinld 3,5 mm. Brei door met 1 draad Cotton-Viscose.
1e nld: * 1 omslag, 2 st r samen breien *, herhaal *-*.
2e nld: Recht.
Herhaal steeds de 1e en 2e nld. Brei door tot een hoogte van 24-25 cm. Brei door in ribbelst – lees de instructie hierboven, en minder tegelijkertijd 3 x 10 st in elke 2e nld = 72-80 st. Brei in de volgende 2 nld de st 2 aan 2 samen = 18-20 st. Rijg de draad door de resterende st en trek stevig aan. Hecht af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 107-15.