DROPS / 106 / 40

DROPS 106-40 by DROPS Design

Virkad DROPS sjal i ”Silke-Alpaca”.

Detta mönster har inget namn än. Föreslå gärna ett!

Mått:
Höjd: ca 80 cm
Bredd: ca 170 cm
Garnåtgång: DROPS Silke-Alpaca från Garnstudio
500 gr nr 1101, vit
250 gr nr 6305, gråturkos

DROPS Virknål nr 5 – eller det nålnr du måste ha för att 7 varv ska bli 10 cm på höjden. Obs! Mät Virkfastheten i stolpriktningen, inte ner längs mitten på sjalen.

Mönster: Se diagram M.1.

Färgbyten: Virka så här:
5 varv vit.
9 varv gråturkos.
3 varv vit.
2 varv gråturkos.
7 varv vit.
2 varv gråturkos.
3 varv vit.
2 varv gråturkos.
8 varv vit.

Sjal: Virka 6 lm med vit och nål 5 och forma till en ring med 1 sm i första lm. Virka efter M.1 och ränder – läs Färgbyten. Fortsätt att öka i M.1 på detta sätt. Obs: På vart 3:e varv virkas det 4 st-grupper i den mittersta lm – inte 2. Efter det 15:e v ökas det inte längre, det virkas nu 2 st-grupper i den mittersta lm till färdigt mått. Klipp och fäst tråden när alla varven är virkade = 41 v.

Virkad kant: Längs sidorna på sjalen virkas det en kant med vit så här: 1 fm i kanten, 3 lm, hoppa över nästa st-grupp, 2 fm om nästa lm, * 2 lm, hoppa över nästa st-grupp, 2 fm om nästa lm *, upprepa *-* och avsluta med 3 lm, hoppa över 1 st-grupp och 1 fm i kanten.

= dst
= detta v är förklarat i beskrivningen, starta på 1:a v

Erika 10.03.2019 - 20:19:

Finns detta mönster i skriven text? Om inte - går det att ordna? Har aldrig läst ett diagram.

DROPS Design 12.03.2019 kl. 14:50:

Hej Erika, Jo men det här kan du. Se här hur du börjar :)

How to crochet the beginning of a shawl from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Lycka till!

Mimi 20.03.2017 - 17:15:

You should name this pattern "Picket Fences."

Nita Sands 13.12.2013 - 23:20:

All the drops items are so very beautiful. access to patterns and information is great.your models and everything they wear is flawless. I'm sorry I'm not experienced enough to make them all. one question. Is there information on how to read. the diagrams? thank you for your time. nita

DROPS Design 14.12.2013 kl. 10:01:

Dear Mrs Sands, you will find explanation for each symbol just above the diagram. This video should help you to start the shawl. Happy crocheting!

Sharen 20.10.2013 - 18:30:

Reminds of an Indian blanket. Maybe Indian summer would be a good name

Nathalie 16.08.2013 - 11:05:

Hallo, Dit patroon is de eerste die ik haak, nu was ik even bezig en vroeg mij af: kan het kloppen dat de vorm van de omslagdoek een V ( \-/ ) is in plaats van een driehoek ( \/ ) ? Want mijn haakwerk lijkt nu op een V, hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken . Alvast bedankt. Groetjes, Nathalie.

DROPS Design 21.08.2013 kl. 16:37:

Hoi Nathalie. Nee, dat is niet helemaal goed denk ik. De omslagdoek moet een breedte van ca 170 cm hebben van punt tot punt en een hoogte van ca 80 cm middenachter. Het kan aan de stekenverhouding liggen of er gaat iets fout met de meerderingen. Ik hoop dat je eruit komt.

Anna 24.01.2013 - 21:39:

Can anyone tell me about how much yarn this pattern requires in yards? Thank you so much.

DROPS Design 25.01.2013 kl. 09:12:

Dear Anna, click on the link to Drops Silke Alpaca to learn more, each ball was 65 yards for 50 g. Happy crocheting!

Jennifer 22.12.2012 - 22:51:

In the "Explanation to pattern diagram" I think the US and UK terms are reversed for the tr/dtr. I believe that the US term should be "dtr" but it's listed "tr" and vis-vera when I look at the UK version of the pattern. Is this right or am I misunderstanding???

Mw De Klerk 15.11.2012 - 19:26:

Dank u wel, t'gaat vast lukken nu

Mw De Klerk 13.11.2012 - 20:58:

Ik ben een beginner met haken, heb de beschrijving al tig keer door gelezen maar begrijp er niets van. Bv wat betekend 4. Rad? En hoe moet ik het patroon lezen. Jammer dat ik daar weinig van kan terug vinden. De video clips zijn overgens erg duidelijk!! Hoop dat u mij op weg kunt helpen. Bvd mw de klerk

DROPS Design 14.11.2012 kl. 08:56:

Rad is Noors voor Toer. Wij kunnen helaas niet in de teltekening zelf vertalingen zetten. Je begint bij het sterretje en haakt de kleine cirkel van 6 l (beschreven in het patroon) en haakt vervolgens door volgens de teltekening. Begin bij het pijltje (1. rad), 2e, 3e en zo voort. Kom je niet verder, dan kan je ook naar je winkel gaan voor persoonlijk advies.

Melissa 10.08.2012 - 21:56:

So far im on row 10 and have gone through an entire skein of yarn and am worried that this is just a big ruffled mess...i'm increasing every row up to 15... after that will the ruffles even out? help

DROPS Design 24.08.2012 kl. 21:29:

You inc 2 extra dc-groups on every 3rd row until you reach row 15, then continue following chart without inc on every 3rd row. Remember to check your crochet gauge. It's important to get a flat piece.

Kommentér oppskrift DROPS 106-40