DROPS / 94 / 17

DROPS 94-17 by DROPS Design

DROPS Stola in pauwsteek "Eskimo", "Vienna", "Cotton-Viscose" en "Glitter".

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: ca 36 x 120 cm
Materialen: DROPS Eskimo van Garnstudio
100 gr nr. 01, natuur
en gebruik: DROPS Vienna van Garnstudio
100 gr nr. 21, natuur
en gebruik: DROPS Cotton Viscose van Garnstudio
100 gr nr. 02, natuur
en gebruik: DROPS Glitter van Garnstudio
1 spoel nr. 01, goud

DROPS Breinld nr. 12 – Of de breinld die u nodig heeft voor deze stekenverhouding: 10 st van het golfjesmotief met een breedte van 10 cm.
DROPS Haaknld nr. 7 (voor de rand).

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: golfjespatroon, sjaal, stola,

Pauwsteek: zie teltekening M.1. De teltekening geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven

Streepjes: zie teltekening M.2. LET OP: 1 rij op de teltekening is 1 rapport in de hoogte van teltekening M.1(dus 4 nld).

Tips draadeinden: bij het wisselen van de garens bij de streepjes,kun je een knoop in de draadeinden leggen, zodat de st niet gaan “glijden” (geldt in het bijzonder voor Cotton Viscose).

Stola: Lees Tips draadeinden! Zet met Eskimo 36 st op 2 breinld nr. 12 (dit wordt gedaan om de rand elastisch te maken). Trek de ene breinld uit het werk en brei 2 nld r (1e nld = heeng nld). Brei verder volgens het patroon van teltekening M.1 met 1 rechte kantst aan weerszijden en brei tegelijkertijd de streepjes volgens teltekening M.2 – zie beschrijving hierboven. Als teltekening M.2 1 keer in de hoogte is gebreid ( of eventueel bij een gewenste hoogte) heel erg los met Eskimo afkanten zoals op de 1e nld van de teltekening (dit wordt gedaan, opdat deze rand ook een beetje los wordt). Hecht de draadeinden nog niet af, maar haak eerst de rand.

Gehaakte rand: haak vervolgens met haaknld nr. 7 en Vienna een rand langs de stola als volgt: 1 v in de eerste st, * 2 l, ca 1 ½ cm overslaan, 1 v in de volgende st *, herhaal steeds *-* op de hele tr en sluit af met 2 l en 1 hv in de eerste v van het begin van de tr – LET OP: deze rand moet recht zijn.
Hecht nu de draadeinden af – de draden van Cotton Viscose in de gehaakte rand afhechten, en de overige zo onzichtbaar mogelijk in de streepjes waar ze bij horen afhechten.

Telpatroon

= 1 draad Eskimo
= 1 draad Vienna
= 3 draden Cotton Viscose + 2 draden Glitter
= 1 draad Eskimo + 2 draden Glitter
= 3 draden Cotton-Viscose
= 1 draad Vienna + 2 draden Glitter
= r op de goede kant, av op de verkeerde kant
= r op de verkeerde kant
= 1 omslag
= 2 st r samenbreien

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 94-17.