Hoe u de Sky High, basis babymuts breit.

Van die schattige babymutsjes heeft u nooit te veel. Deze stap-voor-stap les helpt u bij het breien van een eenvoudige babymuts met een boord en oorflappen, zoals in het patroon DROPS Baby 20-9. Klik hier... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u telpatronen voor breien leest

Een telpatroon bestaat uit vierkanten. 1 vierkant = 1 steek - de verklaring van de symbolen geeft uitleg over hoe u de steek moet breien. Het telpatroon laat alle steken zien aan de goede kant (tenzij... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Engelse patentsteek - een overzicht

Engelse patentsteek (soms ook wel Brioche genoemd) is een breitechniek waarbij u af en toe dubbele steken gebruikt om een duidelijk zichtbaar streeppatroon te creëren in uw breiwerk – vergelijkbaar... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Hoe u de Aviator muts breit

Ken je een kleintje die wel een nieuwe muts kan gebruiken? Hier vindt u een stap voor stap instructie met afbeeldingen hoe u de populairste babymuts op onze website maakt, de Baby Aviator Hat (DROPS Baby... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Steken minderen

Als u wilt minderen, bijvoorbeeld voor een armsgat, hals of de taille dan kunt u steken minderen. Als u mindert bij markeerders of naast kantsteken brei dan als volgt aan de goede kant: Fig. 1: Brei... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Steken meerderen aan het eind van een naald

Als u nieuwe steken op wilt zetten aan het einde van een nld voor bijvoorbeeld mouwen, brei dan als volgt: Fig. 1: Brei de nld en houd de nld met de steken in uw rechterhand. Leid de werkdraad om uw... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Steken meerderen

Zo meerdert u een steek door de draad tussen 2 steken van de vorige nld op te nemen. Er ontstaat een klein gaatje onder de nieuwe steek: Fig. 1: Brei tot waar u wilt meerderen. Fig. 2: Gebruik de... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Averecht breien

Breit u afwisselend 1 naald recht en 1 naald averecht noemen wij dat tricotsteek Zo breit u averecht: Fig. 1: houd de naald met steken in uw linkerhand. Haal de werkdraad over de naald en over uw... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Recht breien

We gaan breien! Breit u alle naalden met recht steken noemen wij dat ribbelsteken. Zo breit u rechte steken: Fig. 1: houd de naald met de steken in uw linkerhand. Sla de werkdraad om uw linkerwijsvinger... (Lees verder)

categorie: Breicursus