Hoe u een hondentrui breit.

Met fris weer kunnen honden het ook koud krijgen, dus waarom geen knusse trui met kabels breien voor je beste vriend? In deze stap voor stap les laten we zien hoe u de Lookout doggy trui breit, patroon... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u de Sky High, basis babymuts breit.

Van die schattige babymutsjes heeft u nooit te veel. Deze stap-voor-stap les helpt u bij het breien van een eenvoudige babymuts met een boord en oorflappen, zoals in het patroon DROPS Baby 20-9. Klik hier... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u de Court Jester sloffen maakt

Warme sloffen op koude dagen zijn een must, maar daarnaast zijn het ook hele leuke cadeautjes om weg te geven. Daarom nodigen we u uit om deze les te volgen waarin u leert hoe u de Court Jester sloffen... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u een trui van boven naar beneden breit

Verschillende truien van ons worden van boven naar beneden gebreid, en dit wordt vooral gedaan omdat dit meer flexibiliteit biedt aangaande het aanpassen van de trui naar persoonlijke afmetigen of voorkeuren.... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Hoe u telpatronen voor breien leest

Een telpatroon bestaat uit vierkanten. 1 vierkant = 1 steek - de verklaring van de symbolen geeft uitleg over hoe u de steek moet breien. Het telpatroon laat alle steken zien aan de goede kant (tenzij... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Engelse patentsteek - een overzicht

Engelse patentsteek (soms ook wel Brioche genoemd) is een breitechniek waarbij u af en toe dubbele steken gebruikt om een duidelijk zichtbaar streeppatroon te creëren in uw breiwerk – vergelijkbaar... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Hoe u de Aviator muts breit

Ken je een kleintje die wel een nieuwe muts kan gebruiken? Hier vindt u een stap voor stap instructie met afbeeldingen hoe u de populairste babymuts op onze website maakt, de Baby Aviator Hat (DROPS Baby... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Meerder of minder 1 st afwisselend

U kunt afwisselend meerderen/minderen in een aangegeven nld/toer/cm om een gelijkmatige meerdering/mindering te krijgen op bijvoorbeeld een raglan, V-hals of als u uw werk op een andere manier wilt vormen.... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Een gevallen steek ophalen die verder naar beneden geladderd is

U breit aan de goede kant van het werk en u laat een steek vallen en deze laddert meerdere naalden naar beneden. Wanhoop niet, we laten u hier zien hoe u de gevallen steek weer op kunt halen en verder... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Een gevallen steek ophalen

Stel, u breit aan de goede kant van het werk en u laat een steek vallen! Wanhoop niet, we laten u hier zien hoe u de gevallen steek weer op kunt halen en verder kunt gaan met breien zonder dat het te zien... (Lees verder)

categorie: Breicursus