Een gevallen steek ophalen die verder naar beneden geladderd is

Trefwoorden: breisteken, fout,
Een gevallen steek ophalen die verder naar beneden geladderd is

U breit aan de goede kant van het werk en u laat een steek vallen en deze laddert meerdere naalden naar beneden. Wanhoop niet, we laten u hier zien hoe u de gevallen steek weer op kunt halen en verder kunt gaan met breien zonder dat het te zien is.

Fig. 1: U hebt een rechte steek laten vallen in het midden van uw breiwerk en hij is meerdere naalden naar beneden geladderd. U kunt nu het best een haaknaald gebruiken.

Fig. 2: Steek de haaknaald in de gevallen steek.>/p>

Fig. 3: Gebruik de haaknld en pak de eerste (van onderen gezien) losse dwarsdraad op achter de steek.

Fig. 4: Haal het garen door de steek. U hebt de steek weer een naald gebreid.

Fig. 5: Pak de volgende losse draad op achter de nieuwe steek.

Fig. 6: Haal de losse draad door de steek en u hebt weer een naald gebreid. Ga zo verder tot u alle naalden gebreid hebt, terug naar boven.

Fig. 7: Zet de steek terug op de linkernaald.

Fig. 8: U hebt de gevallen steek nu helemaal opgehaald en u kunt verder breien in tricotsteek als hiervoor.

Zie ook deze video voor meer hulp

Opmerkingen (6)

Lone 17.12.2020 - 22:18:

Kan man samle en maske op i retstrik selvom man har strikket videre? Altså først opdager det “for sent”? Og hvordan gør man? Masken vil føre op til en hul i et hulmønster og skal dermed ikke helt op til pinden. Tak.

DROPS Design 11.01.2021 - 07:37:

Hei Lone. Litt vanskelig å forklare uten om å vite hvor langt "ned" denne masken er og hvordan hullmønstret skal strikkes. Er det f.eks 5-6 rader ned, kan du rekke opp ca 6-7 masker der feilen er, deretter så langt ned der feilen er, og så strikke over disse 6-7 maskene alle radene opp og få avsluttet masken i det hull mønstret den skal. Evnt bruke en heklenål, "hekle opp" masken ditt den skal i hullmønstret og så bruke en tråd som du kan feste den pent på baksiden. mvh DROPS design

Inger Larsson 18.07.2020 - 21:01:

Stickad cruchier 53 cm lång 20 cm resårband .hur gör jag

DROPS Design 06.08.2020 - 10:19:

Hej Inger, vi ved desværre ikke hvad det er.... :)

Lisbeth Vestbo 20.12.2016 - 10:46:

Hvordan samler man så masker op i Patentstrikning?

DROPS Design 21.12.2016 - 11:29:

Hej Lisbeth. Det skal saa göres paa en lidt anden maade :) Vi har desvaerre ikke lektion eller video paa dette (endnu)

Helle Andersen 28.10.2016 - 17:44:

Jeg er lige akkurat på niveauet med at strikke karklude - og så tabte jeg en maske to pinde ned. Dette var en hjælp! Tak!

Annette Søderberg 06.04.2016 - 15:47:

I viser hvordan en tabt maske samles op i glatstrikning, Vil gerne spørge hvordan den samles op i retstrik

DROPS Design 07.04.2016 - 10:08:

Hej Annette, Det gør du på samme måde men hver 2. gang fra retsiden og hver 2. gang fra vrangen. Held og lykke!

Esti 01.12.2015 - 19:05:

Genial! Gracias!