Hoe u halve stokjes haakt

Trefwoorden: haaksteken,
Hoe u halve stokjes haakt

Hier hebben we een ketting van lossen gemaakt (l-toer). U begint met halve stokjes (hstk) in de 3e losse vanaf de haaknaald of in de steek zoals aangegeven staat in het patroon.

Afbeelding 1: Neem het garen op met de haaknaald, zodat u 2 lussen op de haaknaald heeft.

Afbeelding 2: Steek de haaknaald in de 3e steek vanaf de haaknaald, neem het garen op en trek door de losse. U heeft nu 3 lussen op de haaknaald

Afbeelding 3: Neem het garen weer op en trek het door alle lussen op de haaknaald.

Er is nu 1 steek over op de haaknaald, ga verder zoals hierboven en maak halve stokjes in elke losse tot het iende van de naald. U krijgt een andere structuur wanneer u alleen in de achterste, de voorste of in beide lussen haakt. Als het niet aangegeven staat in het patroon, is het de bedoeling dat u door beide lussen haakt.

U kunt ook deze video bekijken.

Opmerkingen (2)

Beth 24.08.2021 - 15:54:

When starting the next row do I need to add stitches?

DROPS Design 25.08.2021 - 07:38:

Dear Beth, when working half treble crochet, we usually crochet 2 chains at the beginning of next row to turn with, then continue with 1 half treble crochet in each half treble crochet from previous row (do not count the 2 chains as first stitch). Happy crocheting!

Olga 23.02.2018 - 00:56:

Is that the same as Htsc? That’s the way is written in the pattern..

DROPS Design 23.02.2018 - 09:26:

Dear Olga, can you please give us the pattern number you are crocheting? It would be the best way to check and be sure. Happy crocheting!