Hoe u een DROPS patroon volgt

Is dit de eerste keer dat u met een DROPS patroon werkt en heeft u er moeite mee om te begrijpen wat u nu eerst moet doen? Lees dan deze les, waarin we uitleggen hoe u een van onze patronen volgt. De... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe u de Sky High, basis babymuts breit.

Van die schattige babymutsjes heeft u nooit te veel. Deze stap-voor-stap les helpt u bij het breien van een eenvoudige babymuts met een boord en oorflappen, zoals in het patroon DROPS Baby 20-9. Klik hier... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u de Court Jester sloffen maakt

Warme sloffen op koude dagen zijn een must, maar daarnaast zijn het ook hele leuke cadeautjes om weg te geven. Daarom nodigen we u uit om deze les te volgen waarin u leert hoe u de Court Jester sloffen... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u een boodschappentas haakt

Gehaakte tassen zijn helemaal in de mode dit seizoen! Nog nooit eerder eentje gehaakt? Geen zorgen! Hier is een stap-voor-stap instructie hoe u de tas Pacific Blues (DROPS 199-15) haakt, zodat u makkelijk... (Lees verder)

categorie: Volledige patronen

Hoe u een trui van boven naar beneden breit

Verschillende truien van ons worden van boven naar beneden gebreid, en dit wordt vooral gedaan omdat dit meer flexibiliteit biedt aangaande het aanpassen van de trui naar persoonlijke afmetigen of voorkeuren.... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Hoe u telpatronen voor haken leest

Een telpatroon voor haken bestaat uit symbolen, 1 symbool = 1 steek - the symboolverklaring legt uit wat voor soort steek het is of hoe hij gehaakt moet worden. Het telpatroon laat alle steken aan de goede... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe u telpatronen voor breien leest

Een telpatroon bestaat uit vierkanten. 1 vierkant = 1 steek - de verklaring van de symbolen geeft uitleg over hoe u de steek moet breien. Het telpatroon laat alle steken zien aan de goede kant (tenzij... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Engelse patentsteek - een overzicht

Engelse patentsteek (soms ook wel Brioche genoemd) is een breitechniek waarbij u af en toe dubbele steken gebruikt om een duidelijk zichtbaar streeppatroon te creëren in uw breiwerk – vergelijkbaar... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Hoe u verdeeld meerdert/mindert

Hoe u uitrekent waar u moet meerderen/minderen, wanneer het patroon aangeeft om verdeeld te meerderen/minderen" - U kunt de tips uit deze les voor zowel breien als haken gebruiken: Verdeeld meerderen:... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Meerder of minder 1 st afwisselend

U kunt afwisselend meerderen/minderen in een aangegeven nld/toer/cm om een gelijkmatige meerdering/mindering te krijgen op bijvoorbeeld een raglan, V-hals of als u uw werk op een andere manier wilt vormen.... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!