Hoe u een trui van boven naar beneden breit

Verschillende truien van ons worden van boven naar beneden gebreid, en dit wordt vooral gedaan omdat dit meer flexibiliteit biedt aangaande het aanpassen van de trui naar persoonlijke afmetigen of voorkeuren.... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Engelse patentsteek - een overzicht

Engelse patentsteek (soms ook wel Brioche genoemd) is een breitechniek waarbij u af en toe dubbele steken gebruikt om een duidelijk zichtbaar streeppatroon te creëren in uw breiwerk – vergelijkbaar... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Een gevallen steek ophalen die verder naar beneden geladderd is

U breit aan de goede kant van het werk en u laat een steek vallen en deze laddert meerdere naalden naar beneden. Wanhoop niet, we laten u hier zien hoe u de gevallen steek weer op kunt halen en verder... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Een gevallen steek ophalen

Stel, u breit aan de goede kant van het werk en u laat een steek vallen! Wanhoop niet, we laten u hier zien hoe u de gevallen steek weer op kunt halen en verder kunt gaan met breien zonder dat het te zien... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Afkanten aan de verkeerde kant

Kant steken af aan de verkeerd kant terwijl u averecht breit. Bijvoorbeeld voor armsgaten, halslijnen en schouders. Het is belangrijk dat de afkantrand niet te los en niet te strak wordt. U kunt ook... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Afkanten aan de goede kant

Steken afkanten aan de goede kant in tricotsteek. Bijvoorbeeld voor armsgaten, halslijnen en schouders. Het is belangrijk dat de afkantrand niet te los en niet te strak wordt. U kunt ook een dikkere... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Steken minderen

Als u wilt minderen, bijvoorbeeld voor een armsgat, hals of de taille dan kunt u steken minderen. Als u mindert bij markeerders of naast kantsteken brei dan als volgt aan de goede kant: Fig. 1: Brei... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Steken meerderen aan het eind van een naald

Als u nieuwe steken op wilt zetten aan het einde van een nld voor bijvoorbeeld mouwen, brei dan als volgt: Fig. 1: Brei de nld en houd de nld met de steken in uw rechterhand. Leid de werkdraad om uw... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Steken meerderen

Zo meerdert u een steek door de draad tussen 2 steken van de vorige nld op te nemen. Er ontstaat een klein gaatje onder de nieuwe steek: Fig. 1: Brei tot waar u wilt meerderen. Fig. 2: Gebruik de... (Lees verder)

categorie: Breicursus

Averecht breien

Breit u afwisselend 1 naald recht en 1 naald averecht noemen wij dat tricotsteek Zo breit u averecht: Fig. 1: houd de naald met steken in uw linkerhand. Haal de werkdraad over de naald en over uw... (Lees verder)

categorie: Breicursus