DROPS / 212 / 13

Cloud's Hug by DROPS Design

Gebreide trui met raglan in DROPS Brushed Alpaca Silk. Het werk wordt gebreid van boven naar beneden met kantpatroon en ballonmouwen. Maat XS – XXL.

DROPS design: Patroon as-127
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------

100-125-125-125-150-150 g kleur 01, naturel

STEKENVERHOUDING:
16 steken in de breedte en 20 naalden in de hoogte in tricotsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 5.5 mm
DROPS RONDBREINAALD 5.5 mm: Lengte 40 en 80 cm voor tricotsteek.
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 4 mm
DROPS RONDBREINAALD 4 mm: Lengte 40 en 80 cm voor de boordsteek.
De naalddikte is slechts een richtlijn! Als u te weinig steken heeft op 10 cm, brei dan verder met grotere naalden. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, brei dan verder met kleinere naalden.

vanaf 3.00 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 3.00 € /25g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

Om uit te rekenen hoe u verdeeld meerdert/mindert, neem het totaal aantal steken op de naald (dus 74 steken), en deel deze steken door het aantal te maken meerderingen/minderingen (dus 22) = 3.3.
In dit voorbeeld meerdert u door 1 omslag te maken na afwisselend ongeveer iedere 3e en 4e steek. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.
Bij het minderen breit u in dit voorbeeld afwisselend ongeveer iedere 2e en 3e steek en iedere 3e en 4e steek recht samen.

RAGLAN:
Meerder 1 steek aan elke kant van de markeerdraad in iedere overgang tussen de mouwen en het lijf als volgt: Brei tot er 1 steek over is voor de markeerdraad, maak 1 omslag, 2 recht (de markeerdraad zit tussen deze steken), maak 1 omslag. Herhaal op de overgebleven markeerdraden (= 8 steken gemeerderd op de naald). Brei op de volgende naald de omslag recht om gaatjes te maken. Brei dan de nieuwe steken in tricotsteek.

TIP VOOR HET MINDEREN (geldt voor de mouwen):
Minder 1 steek aan elke kant van de markeerdraad als volgt: Brei tot er 3 steken over zijn voor de markeerdraad en brei 2 recht samen, 2 recht (de markeerdraad zit tussen deze steken), 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek.

TIP VOOR HET AFKANTEN:
Om een strakke afkantrand te voorkomen kunt u een naald in een maat groter gebruiken. Als het nog te strak is, maakt u 1 omslag na ongeveer iedere 4e steek en kant af als een normale steken.

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

TRUI - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Brei de halsrand en de pas in de rondte op de rondbreinaald vanaf midden achter, van boven naar beneden. Verdeel nu de pas voor het lijf en mouwen. Het lijf wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald, van boven naar beneden. Brei de mouwen in de rondte op breinaalden zonder knop/korte rondbreinaald, van boven naar beneden.

HALSRAND:
Zet losjes 74-76-80-84-88-92 steken op rondbreinaald 5.5 mm met Brushed Alpaca Silk. Brei 1 naald recht. Ga verder met rondbreinaald 4 mm. Brei boordsteek (= 1 recht/1 averecht) in de rondte tot het werk 10 cm meet. Brei 1 naald recht en meerder 22-24-28-28-32-44 steken verdeeld - lees TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN = 96-100-108-112-120-136 steken.
Ga verder met rondbreinaald 5.5 mm. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald (= ongeveer midden achter), meet de pas vanaf deze markeerdraad!

PAS:
Voeg nu 4 markeerdraden in het werk als volgt. Voeg een markeerdraad in na 16-17-19-19-21-25 steken (= in de overgang tussen het achterpand en de rechter mouw), sla de volgende 16-16-16-18-18-18 steken over, voeg hier een markeerdraad in (= in de overgang tussen rechter mouw en voorpand), sla de volgende 32-34-38-38-42-50 steken over, voeg hier een markeerdraad in (= in de overgang tussen het voorpand en de linker mouw), sla de volgende 16-16-16-18-18-18 steken over, voeg hier een markeerdraad in (= in de overgang tussen de linker mouw en het achterpand), 16-17-19-19-21-25 steken over op de naald na de laatste markeerdraad. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Brei in tricotsteek in de rondte, begin TEGELIJKERTIJD op de eerste naald met meerderen voor de RAGLAN – lees uitleg hierboven. Meerder zo iedere andere naald 16-18-19-21-23-25 keer in totaal = 224-244-260-280-304-336 steken. Ga dan verder in tricotsteek tot het werk 17-18-19-21-23-25 cm meet vanaf de markeerdraad. Verdeel nu het werk voor het lijf en de mouwen.
Brei de volgende naald als volgt: Brei 32-35-38-40-44-50 steken (= helft van het achterpand), zet de volgende 48-52-54-60-64-68 steken op een hulpdraad voor de mouw, zet 6-6-8-8-10-10 nieuwe steken op de naald (= in de zijkant onder de mouw), brei de volgende 64-70-76-80-88-100 steken (= voorpand), zet de volgende 48-52-54-60-64-68 steken op een hulpdraad voor de mouw, zet 6-6-8-8-10-10 nieuwe steken op de naald (= in de zijkant onder de mouw), brei de laatste 32-35-38-40-44-50 steken (= helft van het achterpand). Brei dan het lijf en de mouwen apart verder. MEET NU HET WERK VANAF HIER!

LIJF:
= 140-152-168-176-196-220 steken. Brei in tricotsteek in de rondte. Meerder bij een hoogte van 22-24-25-25-25-25 cm, 10-12-12-12-14-16 steken verdeeld = 150-164-180-188-210-236 steken. Ga verder met rondbreinaald 4 mm. Brei 5 cm boordsteek (1 recht/1 averecht) in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht - lees TIP VOOR HET AFKANTEN. De trui meet ongeveer 49-52-54-56-58-60 cm vanaf de schouder naar beneden.

MOUWEN:
Zet de 48-52-54-60-64-68 steken van de hulpdraad aan een kant van het werk terug op een korte rondbreinaald/breinaalden zonder knop maat 5.5 mm, en neem daarnaast 1 steek op in elk van de 6-6-8-8-10-10 nieuwe steken onder de mouw = 54-58-62-68-74-78 steken. Voeg een markeerdraad in, in het midden van de nieuwe steken onder de mouw. Neem de markeerdraad mee in de hoogte tijdens het breien. Gebruik de markeerdraad later bij het minderen onder de mouw. Brei de verschillende maten als volgt:

Maat XS, S en M:
Brei in tricotsteek in de rondte. Minder bij een hoogte van 2 cm, 1 steek aan elke kant van de markeerdraad - lees TIP VOOR HET MINDEREN. Minder zo iedere 4e-4e-2e naald 5-5-7 keer in totaal = 44-48-48 steken.

Maat L, XL en XXL:
Brei in tricotsteek in de rondte. Begin op de 2e naald met minderen onder de mouw - lees TIP VOOR HET MINDEREN. Minder zo op iedere naald 4-5-7 keer in totaal, dan in iedere tweede naald 4-4-2 keer in totaal = 52-56-60 steken.

Alle maten:
Ga verder in tricotsteek tot de mouw 11-11-10-8-7-5 cm meet vanaf de scheiding. Brei nu in patroon A.1 in de rondte op de naald (= 11-12-12-13-14-15 herhalingen van 4 steken). Meerder op de 7e naald 16-16-16-16-12-12 steken verdeeld = 60-64-64-68-68-72 steken. Als u tot A.2 in het telpatroon heeft gebreid, herhaal dan A.2 in de hoogte tot er 16 cm zijn gebreid met A.2 in alle maten (de mouw meet ongeveer 31-31-30-28-27-25 cm en er is ongeveer 6 cm over met patroon + 6 cm boordsteek op de mouw). Brei dan de overgebleven naalden in telpatroon. Brei 1 naald recht en minder 11-13-13-13-13-14 steken verdeeld = 49-51-51-55-55-58 steken. Brei 1 naald recht en minder 17-17-15-15-13-14 steken verdeeld = 32-34-36-40-42-44 steken. Brei verder met breinaalden zonder knop maat 4 mm. Brei 6 cm boordsteek (1 recht/1 averecht) in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht - lees TIP VOOR HET AFKANTEN. Brei de andere mouw op dezelfde wijze.

AFWERKING:
Vouw de halsrand naar beneden op de verkeerde kant zodat het dubbel is en hecht aan het met kleine steken - zorg ervoor dat u een strakke naad voorkomt!

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 18.06.2020
Correctie: nieuwe hoeveelheid garen in maat L en XXL: DROPS BRUSHED ALPACA SILK van garnstudio (behoort tot garengroep C)
100-125-125-125-150-150 g kleur 01, naturel

= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei op de volgende naald de omslag recht om een gaatje te maken

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 212-13) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (34)

Lena Hovgaard 16.07.2020 - 15:09:

Jeg syntes ikke diagrammet til ærmerne er i opskriften længer , har tidligere været der vh. Lena

DROPS Design 28.07.2020 kl. 13:03:

Hej Lena, diagrammet er nederst i opskriften lige under måleskitsen. God fornøjelse!

Jennifer 14.07.2020 - 00:36:

Habe den Pulli in rostrot gestrickt. Das Ergebnis ist wirklich toll! Wunderschönes Design! Ich brauchte allerdings auch ein bisschen mehr Wolle als für Größe M angegeben (trotz passender Maschenprobe).

Sigurd 01.07.2020 - 11:22:

Hvorfor får man ikke utskrift av side 3 og 4, disse kommer bare blank

DROPS Design 01.07.2020 kl. 12:29:

Hej Sigurd. Det kommer utskrift av alla sidor när jag printar här. Kan det kanske vara någon instilling på din printer? Mvh DROPS Design

Borgny 21.06.2020 - 16:17:

Hvis jeg strikker denne i Air, hvor mange gram i M?

DROPS Design 22.06.2020 kl. 09:42:

Hej! Då behöver du 5 nystan Air. Här kan du läsa om hur du gör för att räkna ut garnmängden när du använder ett alternativt garn. Lycka till!

Arnhild Klokkertrøen 17.06.2020 - 13:24:

Hei! Står i oppskriften at det skal være 10 cm med vrangforestillinger. Etterpå skal jeg øke til raglan 16 gr og strikke til arbeidet måler 17 cm. Arbeidet måler jo 17 cm lenge før jeg er ferdig med disse økningene ( bare vrangbordene er 10 cm).

DROPS Design 17.06.2020 kl. 13:56:

Hej Arnhild. Du ska sätta 1 merke efter halskanten och därifrån måles sedan arbetet, dvs du ska sticka 17 cm efter halskanten (i den minsta storleken). Mvh DROPS Design

Imogen 10.06.2020 - 20:43:

Ist bei den Raglanzunahmen wirklich eine Löcherbildung erwünscht? "In der nächsten Runde die Umschläge rechts stricken, sodass Löcher gebildet werden." Würde es auch noch gut aussehen, wenn ich die Umschläge rechts verschränkt abstricke?

DROPS Design 11.06.2020 kl. 08:22:

Liebe Imogen, bei diesem Modell werden die Raglanzunahmen Löcher ausbilden, Sie könenn auch entscheiden, die ohne Löcher zu stricken - Hier sehen Sie unterschiedlichen Modellen mit Raglan und Brushed Alpaca Silk, mit oder ohne Löcher beim Raglan. Viel Spaß beim stricken!

Bodil Jensen 20.05.2020 - 09:15:

Dårlig - dårlig

Bodil Jensen 20.05.2020 - 09:14:

I bedes venligst ringe mig op angående en af jeres opskrifter helst efter kl 14 00 idag\Jeg ved simpelthen ikke hvad i mener . Jeres opskrift er ikke til at tyde ????\r\nMvh Bodil Jensen tlf 20107338

Koi Barbara 14.05.2020 - 16:52:

Drops 212-13-as modell leírásában a következő elírásokat találtam: Tanácsadás a fogyasztáshoz: Kössünk amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima (a leírásban 4 szerepel)(a jelölő a 2 szem közepén van) Ujjak: 54-58-62-68-74-78 szem (M-es méretnél 72 szerepelt)

DROPS Design 15.05.2020 kl. 03:36:

Kedves Barbara! Köszönjük a jelzést, így a hibák javításra is kerültek! További sikeres kézimunkázást!

Sissel 18.04.2020 - 18:23:

Stemmer det at ermene skal være kortere i de største størrelsene enn de minste?

DROPS Design 30.04.2020 kl. 11:09:

Hei Ja det stemmer. I de større størrelsene vil den totale overvidden fra ermtipp til ermtipp fortsatt være større enn i de mindre størrelsene, selvom selve ermet er litt kortere. De større størrelsene har høyere ermkuppel og i tillegg har de en bredere skuldervidde. På denne måten blir det god passform i alle størrelser. Mvh DROPS Design

Laat een opmerking achter voor DROPS 212-13