DROPS / 207 / 43

Herring Bone Thermals by DROPS Design

Gebreide korte broek in DROPS Karisma. Het werk wordt gebreid van boven naar beneden met boordsteek. Maat: S - XXXL

DROPS design: Patroon u-887
Garengroep B
----------------------------------------------------------

MAAT:
S - M/L - XL – XXL/XXXL
Heupomtrek: ongeveer 92/96 - 104/108 - 114/123 - 123/133 cm.
LET OP! Vanwege de boordsteek in de zijkanten wordt de korte broek elastisch. Neem de maat die u normaal ook gebruikt.

MATERIAAL:
DROPS KARISMA van garnstudio (behoort tot garengroep B)
250-300-350-400 g kleur 50, zeegroen

STEKENVERHOUDING:
22 steken in de breedte en 30 naalden in de hoogte in tricotsteek = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 3.5 mm
DROPS RONDBREINAALD 3.5 mm: Lengte 40 en 60 of 80 cm voor tricotsteek.
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 2.5 mm
DROPS RONDBREINAALD 2.5 mm: Lengte 80 cm voor de boordsteek.
De naalddikte is slechts een richtlijn! Als u te veel steken heeft op 10 cm, brei dan verder met een grotere naalden. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, brei dan verder met kleinere naalden.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 11.95€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 steek aan elke kant van iedere markeerdraad als volgt: Brei tot er 1 steek over is voor de markeerdraad, maak 1 omslag, 2 recht (de markeerdraad zit tussen deze 2 steken), maak 1 omslag. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen.

TIP VOOR HET MINDEREN (geldt voor de pijpen):
Minder aan elke kant van de markeerdraad als volgt:
Minder als volgt voor de markeerdraad: 2 recht samen.
Minder als volgt na de markeerdraad: 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot A.4.

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

KORTE BROEK - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald/breinaalden zonder knop, van boven naar beneden. Brei een verhoging op de achterkant:

KORTE BROEK:
Zet 144-168-192-216 steken op rondbreinaald 2.5 mm met Karisma. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald (= midden achter) en 1 markeerdraad na 72-84-96-108 steken (= midden voor). Brei 6 cm boordsteek (1 averecht/1 recht) in de rondte. Brei dan een verhoging op de achterkant van de boordsteek als volgt: Brei 9 steken boordsteek, keer het werk, trek de draad aan, brei 17 steken boordsteek, keer het werk, trek de draad aan, brei 26 steken boordsteek. Ga zo verder door steeds 9 steken meer te breien iedere keer dat u het werk keert tot er in totaal 107-125-143-161 steken zijn gebreid. Keer het werk een laatste keer om op de goede kant van het werk te komen. Brei tot de markeerdraad midden achter = begin van de naald.
Ga verder met rondbreinaald 3.5 mm. Brei verder in de rondte over alle steken als volgt: 22-28-34-40 recht, A.1 over de volgende 14 steken (wordt gemeerderd tot 21 steken), 1 recht, A.2 over de volgende 14 steken (wordt gemeerderd tot 21 steken), 43-55-67-79 recht, A.1 over de volgende 14 steken (wordt gemeerderd tot 21 steken), 1 recht, A.2 over de volgende 14 steken (wordt gemeerderd tot 21 steken), 21-27-33-39 recht = 172-196-220-244 steken. Brei dan A.3 over A.1 en A.4 over A.2 - brei in tricotsteek over de overgebleven steken.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 12-12-11-14 cm midden voor (gemeten vanaf de opzetrand midden voor en naar beneden), meerdert u 2 steken aan de voor- en achterkant – Lees TIP VOOR HET MEERDEREN. Meerder zo iedere 7e naald 7-8-10-10 keer in totaal = 200-228-260-284 steken, brei de gemeerderde steken in tricotsteek. Kant bij een hoogte van 29-31-34-36 cm midden voor, de eerste 6-7-8-8 steken na de markeerdraad midden achter af, brei de volgende 88-100-114-126 steken en zet ze op 1 hulpdraad (= pijp), brei de volgende 12-14-16-16 steek en houd deze op de naald (= spie), brei de volgende 88-100-114-126 steken en zet ze op 1 hulpdraad (= pijp), kant de overgebleven 6-7-8-8 steken af, knip het garen af. Brei dan 11-12-13-14 cm in tricotsteek heen en weer over de 12-14-16-16 steken op de naald, kant af en naai de spie aan de 12-14-16-16 afgekante steken midden achter.

RECHTER PIJP:
Zet de 88-100-114-126 steken van de hulpdraad aan de goede kant op een korte rondbreinaald 3.5 mm, neem daarnaast 25-26-28-31 steken op langs de ene kant van de spie = 113-126-142-157 steken. Voeg 1 markeerdraad in op de binnenkant van de pijp (dus in het midden van de opgenomen steken over de spie) = begin van de naald. Brei dan patroon A.3, 1 recht en A.4 zoals hiervoor over de 43 steken in de zijkant, brei de andere steken in tricotsteek. Als de pijp 4 cm meet, minder dan 1 steek aan elke kant van de markeerdraad - LEES TIP VOOR HET MINDEREN! Minder zo iedere 6e-4e-3e-3e naald 3-5-6-7 keer in totaal = 107-116-130-143 steken (ga verder met breinaald zonder knop indien nodig). Brei 1 naald en meerder 1-1-2-1 steken verdeeld over de steken in tricotsteek = 108-117-132-144 steken. Als de pijp 10-11-11-12 cm meet, brei dan recht tot het begin van A.3. Brei verder met breinaalden zonder knop maat 2.5 mm. Brei nu boordsteek = 1 recht/2 averecht over alle steken, maar pas zo aan dat de boordsteek past over de hele naald, en zodat u recht boven recht en averecht boven averecht breit over de 43 steken in de zijkant. Als de boordsteek 4 cm meet, kant dan af met recht boven recht en averecht boven averecht. De korte broek meet ongeveer 43-46-49-52 cm gemeten vanaf de opzetrand midden voor en naar beneden.

LINKER PIJP:
Zet de steken van de andere hulpdraad terug op de naald en brei zoals de eerste pijp.

= maak 1 omslag tussen 2 steken. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht of recht - zie volgende naald in het patroon
= maak 1 omslag tussen 2 steken. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht om gaatjes te voorkomen.
= 2 averecht samen
= geen steek, sla dit vierkant over!

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 207-43) voor de afmetingen en de berekiningen.

Lens 24.11.2019 - 12:40:

Ich würde diese Hose gerne nachstricken um etwas warmes im Winter auf dem Fahrrad zu haben. Mein Hüftumfang ist allerdings 111cm also genau zwischen M/L und XL. Die Hose sollte schon eng sitzen. Sind die Bündchen so elastisch dass auch die kleine Größe passen würde? Vielen Dank für die Hilfe und die vielen tollen Anleitungen

DROPS Design 25.11.2019 kl. 09:55:

Liebe Frau Lens, ich vermute kleinere Größe sollte passen, sonnst würde die größere etwas zu breit. Viel Spaß beim stricken!

Emma Falch 03.11.2019 - 21:46:

Jeg ønsker meg denne som bukse, har dere noen tips til hvordan jeg kan felle videre nedover beina?

DROPS Design 05.11.2019 kl. 09:03:

Hej Emma, følg gerne indtagningerne fra nogle af vores andre bukser: Bukser

Martina 22.10.2019 - 19:40:

Ui, wie toll! Auf diese Anleitung habe ich lange gewartet. Ich will mir so ein Teil schon seit Jahren stricken - im Winter ist es hier nämlich manchmal arsch-kalt, könnte man sagen. Ich muss immer morgens raus, mit dem Fahrrad. Ich freu mich wie ein Schneekönig, dass ich mir diese warme Hose stricken kann.

Lisa 21.10.2019 - 20:32:

Ska man sticka båda varven i A1 och A2 innan man börjar sticka A3 och A4? Eller stickar man ett varv A1/A2 och sedan 1 varv A3/A4, sedan ett till varv med A1/A2, osv?

DROPS Design 22.10.2019 kl. 07:19:

Hej. Du stickar båda varven i A1 och A2 innan du börjar sticka A3 och A4. Lycka till!

Marie Godbold 05.09.2019 - 20:39:

Love those pants, when yaj going do wedding 👗am in los Angeles, calif 90059

Marie Godbold 05.09.2019 - 20:38:

Love those pants, when yaj going do wedding 👗

Silvana Cruz 03.09.2019 - 04:50:

Necesit el patrn cn medidas

DROPS Design 08.09.2019 kl. 13:17:

Hola Silvana. Tu sugerencia se ha enviado al departamento de diseño.

Karin 31.08.2019 - 16:39:

I materiallistan står det Karisma men när man ska lägga upp står det Merino Extra Fine. Är de utbytbara eller vilket garn ska jag använda Snygga är de

DROPS Design 02.09.2019 kl. 13:27:

Hei Karin. Det skal være DROPS Karisma. Man kan også bruke DROPS Merino Extra Fine, men for å få en bedre formstabiliteten til en shorts, er Karisma et bedre valg. mvh Drops design

Rosy 29.07.2019 - 08:28:

Très sympa à porter avec un joli pull XXL, original, la nouveauté à du bon. Aucune gloire de critiquer sous l'anonymat...

Camille D 20.07.2019 - 19:34:

These would be great in winter under a dress, and could be made in different lengths. An interesting touch to leggings and feminine too.

Laat een opmerking achter voor DROPS 207-43