DROPS / 196 / 16

Perfect Day by DROPS Design

Gebreide bolero in 4 draden DROPS Air. Het werk wordt van boven naar beneden gebreid met tricotsteek en gerstekorrel. Maten S - XXXL.

DROPS Design: Patroon nr. ai-133
Garengroep C + C + C + C of F
-------------------------------------------------------

Maten: S - M - L - XL – XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS AIR van garnstudio (behoort tot garengroep C)
400-400-450-500-550-600 g kleur 12, mosgroen

-------------------------------------------------------
BENODIGDHEDEN VOOR HET WERK:

STEKENVERHOUDING:
5.5 steken in de breedte en 7 naalden in de hoogte met tricotsteek en 4 draden = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS RONDBREINAALD 20 MM: lengte 80 cm.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 39.92€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET WERK:

-------------------------------------------------------

GERSTEKORREL:
NAALD 1: * 1 recht, 1 averecht *, brei van *-*.
NAALD 2: Averecht over recht en recht over averecht.
Herhaal naald 2.

TIP VOOR HET MEERDEREN-1:
Alle meerderingen worden aan de goede kant gemaakt!
Meerder 1 steek door 1 omslag te maken. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid averecht om een gaatje te voorkomen. Brei dan de nieuwe steek in tricotsteek.

TIP VOOR HET MEERDEREN-2 (verdeeld):
Om uit te rekenen hoe u verdeeld meerdert, neem het totaal aantal steken op de naald (dus 82 steken) minus de 2 steken in gerstekorrel aan elke kant (= 4 steken) en deel de overgebleven steken door het aantal te maken meerderingen (dus 10) = 7.8. In dit voorbeeld, meerdert u door 1 omslag te maken afwisselend na (ongeveer) elke 7e en 8e steek. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid om gaatjes te voorkomen.

-------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

-------------------------------------------------------

BOLERO - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Het werk wordt heen en weer gebreid met de rondbreinaald, van boven naar beneden en in de zijkanten onder de mouwen samengenaaid.

BOLERO:
Zet 35-37-37-39-39-41 steken op met rondbreinaald 20 mm en 4 draden Air. Brei GERSTEKORREL - lees beschrijving hierboven, voor 10 cm – pas zo aan dat de volgende naald aan de goede kant gebreid wordt. Brei nu in patroon als volgt: 2 steken in gerstekorrel, tricotsteek tot er 2 steken over zijn, 2 steken in gerstekorrel. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als het werk 20 cm meet, zet dan 4 nieuwe steken op aan het einde van de volgende 2 naalden voor de mouwen = 43-45-45-47-47-49 steken. Ga verder in patroon als volgt: 6 steken in gerstekorrel, tricotsteek tot er 6 steken over zijn, 6 steken in gerstekorrel. Als het werk 37-38-39-40-41-42 cm meet, meerder dan 1 steek aan de binnenkant van de 6 steken in gerstekorrel aan elke kant - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-1. Meerder zo iedere 6 cm in totaal 3 keer (= 6 steken gemeerderd) = 49-51-51-53-53-55 steken. Als het werk 34-36-38-40-42-44 cm meet vanaf waar u steken voor de mouwen heeft opgezet, kant dan 4 steken af op het begin van de volgende 2 naalden voor de mouwen = 41-43-43-45-45-47 steken. Ga verder met tricotsteek en 2 steken in gerstekorrel aan elke kant tot het werk 10 cm meet vanaf waar u steken voor de mouwen heeft afgekant. Brei 1 naald recht terwijl u 10-10-12-12-14-14 steken verdeeld meerdert over de steken in tricotsteek - lees TIP VOOR HET MEERDEREN-2 = 51-53-55-57-59-61 steken. Brei nu gerstekorrel over alle steken voor 10 cm. Kant af met averecht over recht en recht over averecht. Als de afkantrand strak is kunt u 1 omslag maken na elke 4e steek (kant de omslagen af als normale steken).

AFWERKING:
Naai de mouw- en zijnaden in een keer dicht – zie gebroken lijn in de tekening. Naai in de buitenste lus van de buitenste steek zodat de naad plat is.

Telpatroon

= breirichting
= de tekening laat zien hoe het kledingstuk er uitziet na de afwerking

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 196-16) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (18)

Joanne McDonald 02.07.2020 - 20:19:

What do you mean by '4 strands' in the first line of the pattern ...?

DROPS Design 03.07.2020 kl. 07:17:

Hi Joanne, The whole garment is worked with 4 strands of Air. The best way to do this is to use either 4 balls (1 strand from each) at the same time, or 2 balls, using the strand from both the outside and inside of each ball. Happy knitting!

Maryann Nordgren 21.05.2020 - 21:11:

In the diagram above are the numbers indicated in cm? if so how can I change them to inches/

DROPS Design 22.05.2020 kl. 07:54:

Hi Maryann, To change cm to inches, divide by 2.5 - so, for example, 93/2.5 = 37 inches. Happy knitting!

Giusy 06.04.2020 - 19:11:

Non ho capito gli aghi che misura sono?

Giusy 06.04.2020 - 19:10:

Non ho capito la misura degli aghi

DROPS Design 06.04.2020 kl. 19:41:

Buongiorno Giusy. Viene consigliata la misura di ferri n. 20 o la misura che le consente di ottenere il campione indicato. Buon lavoro!

Anne 16.10.2019 - 08:11:

Bonjour, j’aurais une question concernant les « augmentations 1 » de ce modèle. L’explication n’est pas 100% claire pour moi. Est-ce qu’en les augmentations se font après/avant d’avoir tricoté les mailles au point de riz (=entre le point de riz et le jersey) ou en début et fin de rang? Et aussi, est-ce que les mailles augmentées font ensuite partie du motif en jersey ou de celui en point de riz? Merci d’avance pour votre réponse!

DROPS Design 17.10.2019 kl. 09:03:

Bonjour Anne, l'astuce AUGMENTATIONS-1 est citée lorsque l'on doit augmenter à 6 m point de riz du bord, vous allez tricoter ainsi: 6 m point de riz, 1 jeté (= augmentation), tricotez jusqu'à ce qu'il reste 6 m point de riz, faites 1 jeté et tricotez les 6 m point de riz. Au rang suivant, tricotez le jeté torse à l'envers (= sur l'envers). On tricote ainsi les augmentations en jersey. Bon tricot!

Isolina Marchi 31.05.2019 - 12:12:

Dove posso richiedere il giornale che lei dice perché a Viareggio Lucca non c'è. Un punto più vicino a noi grazie

DROPS Design 31.05.2019 kl. 13:23:

Buongiorno Isolina. A questa pagina, trova l’elenco dei rivenditori Drops italiani. Cliccando su ogni singolo rivenditore, trova indicato come poterli contattare. Buon lavoro!

Isolina Marchi 31.05.2019 - 11:46:

Usando il cotone invece della lana mi può aiutare con le misure e i cm come si avvia il lavoro quante maglie e i cm corrispondenti perché ho iniziato con 111 m per la misura più grande ma non misura 75 cm ma 50 non mi torna il modello grazie

DROPS Design 31.05.2019 kl. 12:04:

Buongiorno Isolina. Dovrebbe fare un campione per verificare il numero di maglie in 10 cm. Dovrà poi nel caso riproporzionare il numero di maglie della sua taglia in base al campione per ottenere la misura corretta. Purtroppo in questa sede non ci è possibile fornirle un aiuto così personalizzato. Può contattare, anche via mail, il suo rivenditore Drops di fiducia che la assisterà al meglio. Buon lavoro!

Christl 14.03.2019 - 08:20:

Möchte ein halb so großes Maschenbild haben ->10er Nadeln und MZ verdoppeln und 2 Fäden. So würd i es mit der Air machen. Möchte aber eine nicht handwäsche-wolle nehmen. Z. B. Die Merino big. Bin nun verunsichert weil die big nur die halbe LL hat wie die air aber die gleiche Maschenprobe. Muss ich jetzt davon ausgehen das ich 4 Fäden mit 10er Nadeln benötige oder reichen 2 Fäden (gleiche MP)? Wie würdet ihr es machen mit der Big und 10er Nadeln bzw halb so großes Maschenbild?

DROPS Design 14.03.2019 kl. 10:08:

Liebe Christl, leider können wir nicht jede Anleitung nach jeder Anfrage anpassen - hier finden Sie ähnlichen Anleitungen, damit können Sie vielleicht anpassen. Gern wird Ihnen Ihr DROPS Laden weiter helfen, auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

Mieke Gorka 21.01.2019 - 16:42:

Ik wil dit patroon met dubbel DropsFlora breien met naald 5. Er gaan 16 steken op 10 cm.Kan ik het aantal steken dan met 3 vermenigvuldigen of is het niet te doen.

DROPS Design 23.01.2019 kl. 10:09:

Dag Mieke,

Het handigst is om een stekenverhouding te hebben die overeenkomt met het patroon. Bij een andere stekenverhouding kun je dit inderdaad omrekenen (dus op basis van hoeveel steken je per 10 cm op moet zetten). Houd ook het aantal steken in de hoogte in de gaten en de meerderingen moet je ook aanpassen op de stekenverhouding.

Sharon 11.01.2019 - 19:56:

Would that be the same as one strand of super bulky?

DROPS Design 12.01.2019 kl. 15:30:

Dear Sharon, yarn group F is about the same thickness as jumbo or superbulky yarns. Happy Knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 196-16