DROPS / 178 / 71

Berry Dip Bag by DROPS Design

Gehaakte tas met kantpatroon in DROPS Paris.

DROPS design: Patroon w-652
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Afmetingen: Hoogte: ongeveer 44 cm Omtrek: ongeveer 63 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
300 g kleur nr 26, donkerbeige
100 g kleur nr 06, pink

Tas gehaakt met één kleur = 350 g DROPS PARIS.

DROPS HAAKNAALD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 stokjes = breedte 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: kantpatroon, tassen,

Zie telpatronen A.1 tot A.4. A.3 laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Op het begin van iedere toer met stokjes vervangt u het eerste stokje met 3 lossen. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 3e losse.
----------------------------------------------------------

TAS:
Wordt in de rondte gehaakt van onder naar boven.
Haak 4 lossen op haaknaald 3.5 mm met pink en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak A.1 (= 7 keer in totaal op de toer) - DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als A.1 is gehaakt in de hoogte, zijn er 112 stokjes op de laatste toer.
Haak de volgende toer als volgt: Haak 1 stokje in ieder stokje maar haak 2 stokjes in ieder 14e stokje = 120 stokjes. Haak nog 2 toeren met 1 stokje in iedere stokje. Het werk meet ongeveer 24 cm in diameter. MEET NU HET WERK VANAF HIER!
Haak verder met donkerbeige en haak 1 toer met 1 stokje in iedere stokje. Haak dan A.2 (= 15 herhalingen in de breedte) - A.3 laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen, als volgt: Haak A.2a 1 keer in de hoogte. Haak dan A.2b. Herhaal A.2b tot het werk ongeveer 17 cm meet. Haak dan A.2c en A.2d. Herhaal A.2d tot het werk ongeveer 26 cm meet. Haak A.2e. Hecht af.

GEDRAAID KOORD:
Knip 4 draden donkerbeige van 4 meter + 4 draden pink van 4 meter. Draai de draden samen tot ze beginnen te krullen, vouw het koord dubbel zodat deze opnieuw samen draait. Maak een knoop op elk einde. Maak een ander koord. Begin aan een kant en rijg het koord in de tas door het koord op en neer te rijgen om de bovenste toer met lossenlussen - zie A.4. Verdeel het koord zodat beide einden dezelfde lengte krijgen. Voeg het andere koord in op dezelfde manier maar dan in de lossenlussen hieronder, begin aan de tegenovergestelde kant van de tas zodat er twee koorden eindigen aan elke kant. Zet een knoop in de twee uiteinden aan elke kant van de tas ongeveer 15 cm vanaf het einde zodat de lengte van het koord 70 cm is of de gewenste lengte.

Telpatroon

= losse
= vaste om de lossenlus
= vaste in de steek
= stokje in de steek
= stokje om losse/lossenlus
= laat de laatste toer voor A.1 zien, de toer is reeds gehaakt, begin op de volgende toer
= halve vaste
= haak halve vasten tot het midden van de eerste lossenlus en haak 1 losse. Eindig de toer met 1 halve vaste in de eerste losse
= vervang het eerste stokje op het begin van de toer met 3 lossen. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 3e losse
= 4 lossen, 1 halve vaste in de eerste losse

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 178-71.