DROPS / 176 / 23

To the Beach! by DROPS Design

Gehaakte tas met kantpatroon van 2 draden DROPS Bomull-Lin.

Trefwoorden: kantpatroon, tassen,

DROPS Design: Patroon nr. l-143
Garengroep C en C of E
-----------------------------------------------------------
Maten: Breedte: 30 cm. Hoogte: 39 cm.
Materiaal:
DROPS BOMULL-LIN van Garnstudio (hoort bij garengroep C)
200 gr. kleur 02, naturel
200 gr. kleur 11, beige

DROPS HAAKNAALD 6 MM – of de maat haaknaald die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 12 vasten met 2 draden is 10 cm in de breedte.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (10)

53% katoen, 47% linnen
vanaf 1.69 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 1.69 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 13.60€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. A.2 laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Elke toer met vasten begint met 1 losse en eindigt met 1 halve vaste in de eerste losse.
Elke toer met stokjes begint met 3 lossen en eindigt met 1 halve vaste in de 3e losse.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Na de markeerder: haak 1 vaste in de eerste vaste, 2 vaste in de volgende vaste.
Voor de markeerder: haak tot er 2 vasten over zijn voor de markeerder, haak 2 vasten in de eerste vaste, 1 vaste in de volgende vaste.
----------------------------------------------------------

TAS:
De tas wordt in de rondte gehaakt van onderen naar boven.
Haak een ketting van 30 lossen met haaknaald 6 mm en 2 draden beige. Haak 1 vaste in de 2e losse van de haak, 1 vaste in elke van de volgende 3 lossen, * sla 1 losse over, 1 vaste in elke van de volgende 4 lossen *, herhaal van *-* nog 4 keer = 24 vasten. Ga verder langs de andere kant van de ketting – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN, haak 1 vaste in elke losse waarin al een vaste is gehaakt (= 24 vasten), eindig met 1 halve vaste in de eerste vaste aan het begin van de toer = 48 vasten op de toer. Plaats 1 markeerder in de eerste vaste en 1 markeerder in de 25e vaste.
Ga verder en haak 6 toeren met 1 vaste in elke vaste en meerder TEGELIJKERTIJD 1 vaste aan elke kant van elke markeerder (= 4 vasten gemeerderd elke toer) – LEES TIP VOOR HET MEERDEREN en DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als de meerderingen zijn gedaan, zijn er 72 vasten op de laatste toer.
Haak de volgende toer in de rondte volgens A.1 (= 12 herhalingen in de breedte) - A.2 laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen. Haak A.1 totdat A.y klaar is. Herhaal A.x en A.y nog een keer. Haak dan de 1e toer van A.y. Ga verder met 2 draden naturel en haak de 2e toer van A.y, haak dan A.z 3 keer in totaal. Haak dan 1 toer met 1 vaste in elk stokje = 72 vasten. Haak nog 3 toeren met 1 vaste in elke vaste. Het werk heeft nu een hoogte van ongeveer 35 cm. Knip de draden af.

HENGSEL:
Het begin van de toer is vanaf nu ergens anders, leg hiervoor de tas plat neer – het begin van toer is nu aan een van de zijkanten. Begin de volgende toer aan een zijkant van de tas en haak de toer als volgt: denk om de INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 1 vaste in elke van de eerste 12 vasten, haak 58 lossen (= hengsel), sla 12 vasten over, haak 1 vaste in elke van de volgende 24 vasten, haak 58 lossen (= hengsel), sla 12 vasten over, haak 1 vaste in elke van de laatste 12 vasten.
Haak de volgende toer als volgt: haak 1 vaste in elke van de eerste 12 vasten, 58 vasten langs het hengsel, haak 1 vaste in elke van de volgende 24 vasten, haak 58 vasten langs het hengsel, haak 1 vaste in elke van de laatste 12 vasten.
Haak 3 toeren met 1 vaste in elke vaste, knip de draad af en zet vast.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Correctie: In plaats van A.1 één keer te haken, wordt telpatroon A.1 gehaakt tot A.y klaar is. Herhaal A.x en A.y nog 1 keer.
Gewijzigd online: 29.05.2018

= vaste in steek
= stokje in steek
= stokje om losse
= stokje tussen 2 stokjesgroepen
= deze toer is al gehaakt, sla deze toer over en begin op de volgende toer

Opmerkingen (10)

Plaats uw opmerking!

Emelie 10.07.2018 - 22:08:

Hej! Det står \"Virka ett luftmasksvarv på 30 luftmaskor med nål 6 med 2 trådar beige\". Ska man alltså virka med dubbelt garn, dvs. två trådar samtidigt? \r\nTack och hälsning Emelie

Hanne 15.05.2018 - 09:12:

Jeg har heklet A.1, 1 gang i høyden. Men på bildet, så ser det ikke ut til at A.Z er med. Skal jeg hekle med A.z når jeg hekler A.1, 1 gang i høyden? Jeg ser A.Z er med på den hvite delen av vesken, men ikke på den mørkere delen :) (Stav i maske, 1 luftmaske, stav i maske) Vesken min har flere rader enn vesken på bildet, og jeg har gått tom for garn, før jeg er ferdig med A.X 3 ganger til i høyden. Så føler jeg gjør feil en plass :) Har riktig heklefasthet osv :)

DROPS Design 29.05.2018 kl. 15:02:

Hei Hanne. Du har rett i at her er det noe som ikke stemmer. Vi har nå gått gjennom oppskriften, og rettet den til følgende: «Hekle etter A.1 til A.y er heklet ferdig. Gjenta A.x og A.y 1 gang til i høyden.» Nå skal oppskriften stemme overens med bildet. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Benedetta 30.04.2018 - 09:07:

Buongiorno, vorrei sapere se il diagramma A 1 viene lavorato dalla Ax alla A z la prima volta o se ci si ferma alla A y eo se soltanto nelle ultime ripetizioni.Grazie

DROPS Design 30.04.2018 kl. 10:28:

Buongiorno Benedetta, la prima volta il diagramma A.1 va lavorato per intero, poi lavorerà solo il diagramma A.z per altre 3 volte. Buon lavoro!

Šárka 27.04.2018 - 16:20:

Potřebuji pomoc.Od té doby co jsem uháčkovala dno,nejsem schopná se pohnout z místa.Jsem začátečník a neumím ještě číst v návodech.Prosím pomožte jak dál,mám opravdu zájem to dodělat.Ale sama to nezvládnu.Děkuji za ochotu a pomoc.

Gisela 19.04.2018 - 22:37:

Ich komme leider mit der Musterabfolge nicht zurecht. Kann es sein, dass hier etwas vertauscht wurde, denn die oberste Reihe von A1 ist beim Foto nur im oberen, hellen Teil zu sehen. Auch die Anzahl der Musterfolgen bis zum Farbwechsel passt nicht. Könnten Sie das bitte prüfen? Danke!

DROPS Design 29.05.2018 kl. 15:06:

Liebe Gisela, danke für den Hinweis, eine Korrektur kommt gleich. Viel Spaß beim häkeln!

Karyn 21.02.2018 - 02:59:

I’m working pattern 176-23 Chart A.1 on the last row. It says to do double crochet around chain and I’m not sure how to do 3 of these. Are they done as a front or back post double crochet? Thank you

DROPS Design 21.02.2018 kl. 07:16:

Dear Karyn, you have to do 3 double crochets around the same chain stitch (which is between 2 double crochets from previous row). Happy crocheting!

Claudia Bergamini 28.08.2017 - 13:23:

La borsa l'ho realizzata ed è venuta benissimo ma ho dovuto apportare delle modifiche sul numero di ripetizioni.Anche guardando attentamente la foto si nota che c'è ne sono di meno nella parte beige. Comunque il vostro è un sito meraviglioso!

Jatta 15.03.2017 - 10:04:

Hei! Yleensähän kaavio luetaan alhaalta ylöspäin (?), jolloin kaaviota katsoessa ymmärtää, että ensin tehtäisiin Ax, sitten Ay ja lopuksi Az. Kirjallisessa ohjeessa kuitenkin sanotaan, että kun olet virkannut piirroksen A1 loppuun (Az, Ay ja Ax)... Ovatko A:n mallikerrat oikeassa järjestyksessä vai pitäisikö niiden olla kaaviopiirroksessa töisin päin, ylimmäisenä x ja alimmaisena z?

Fulconis 15.12.2016 - 22:00:

Sac citadin, chic et tendance ;-)) merci

Lauren McRoberts 14.12.2016 - 19:11:

Beautiful and classy. Please include.

Laat een opmerking achter voor DROPS 176-23