DROPS / 172 / 26

Sideways Glance by DROPS Design

Gebreid DROPS trui wordt zijdelings in ribbelst in ”Big Delight”. Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. db-072
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
300-300-300-300-400-400 gr. kleur nr. 11, bosbessen muffin
300-300-300-300-400-400 gr. kleur nr. 09, atlantis

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 8 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 13 st x 26 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------
De kleurcombinatie die te zien is:
A) DROPS Big Delight 03, 14.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 37.56€ krijgen. Lees meer.

Brei als volgt:
* 2 nld met bosbessen muffin,
2 nld met atlantis *, herhaal van *-*
----------------------------------------------------------

TRUI:
Wordt in 2 delen gebreid, heen en weer op de rondbreinld van zijkant tot schouder - zie schematische tekening.

VOORPAND:
Brei het hele kledingstuk in STREPEN en RIBBELST - zie uitleg boven. Zie telpatroon A.1.

DEEL 1 (zie nummer op tekening):
Zet 42-46-50-54-60-64 st op met rondbreinld 8 mm en bosbessen muffin. Brei in ribbelst, brei TEGELIJKERTIJD om de nld (aan begin van elke nld aan de goede kant) 2 st r in eerste st. Meerder zo 42-46-50-54-60-64 keer in totaal = 84-92-100-108-120-128 st. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

DEEL 2:
Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het begin van elke nld (aan de goede kant en verkeerde kant), minder door 2 r samen te breien. Minder zo 14-16-17-19-21-23 keer in totaal = 56-60-66-70-78-82 st.

DEEL 3:
Ga verder in ribbelst en strepen, kant op de eerste nld aan de goede kant de eerste 14-14-16-16-18-18 st af (= voor de hals) = 42-46-50-54-60-64 st en minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het begin van elke nld aan de verkeerde kant. Minder 14-14-16-16-18-18 keer in totaal = 28-32-34-38-42-46 st.

DEEL 4:
Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het begin van elke nld aan elke kant, minder door 2 r samen te breien. Minder zo 14-16-17-19-21-23 keer in totaal = 0 st over op de nld.

ACHTERPAND:
Zie tekening A.2.
DEEL 1:
Zet 42-46-50-54-60-64 st op met rondbreinld 8 mm en bosbessen muffin. Brei in ribbelst, brei TEGELIJKERTIJD om de nld (aan begin van elke nld aan de goede kant) 2 st r in eerste st. Meerder zo 42-46-50-54-60-64 keer in totaal = 84-92-100-108-120-128 st.

DEEL 2:
Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan het begin van elke nld (aan de goede kant en verkeerde kant), minder door 2 r samen te breien. Minder zo 14-16-17-19-21-23 keer in totaal = 56-60-66-70-78-82 st.

DEEL 3:
Ga verder in ribbelst en strepen, kant op de eerste nld aan de goede kant de eerste 4 st af (= voor de hals) = 52-56-62-66-74-78 st. Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan begin van elke nld aan elke kant, minder door 2 r samen te breien. Minder zo 10-10-12-12-14-14 keer in totaal = 32-36-38-42-46-50 st.

DEEL 4:
Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan begin van elke nld aan de verkeerde kant. Minder 4 keer in totaal = 28-32-34-38-42-46 st.

DEEL 5:
Ga verder in ribbelst en strepen, minder TEGELIJKERTIJD 1 st aan begin van elke nld aan elke kant, minder door 2 r samen te breien. Minder zo 14-16-17-19-21-23 keer in totaal = 0 st over op de nld.

MOUW:
De mouw wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 26-26-28-30-32-34 st op met rondbreinld 8 mm en bosbessen muffin (incl. 1 kant st aan elke kant). Brei 10 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven en STREPEN - zie uitleg boven. Ga na de ribbels verder in tricotst en strepen. Brei tot een hoogte van 8 cm, meerder dan 1 st aan elke kant elke 4½-4-3½-3½-3½-3 cm nog 9-10-11-11-11-12 keer = 44-46-50-52-54-58 st. Kant af bij een hoogte van 50-49-48-47-45-43 cm.

Brei nog een mouw op dezelfde manier.

AFWERKING:
Zet de trui in elkaar met de verkeerde kant buiten. Naai de schoudernaden dicht en naai de zijnaden dicht, maar laat 17-18-19-20-21-22 cm open aan de bovenkant aan elke kant (= armsgaten). Naai de mouwen in de trui.

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 172-26) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (37)

Larissa 15.03.2020 - 21:12:

Hallo, ich möchte gerne diesen Pullover stricken mit dünnen Fäden, mit Nadel nr. 3. Wie kann ich umrechnen damit mir das Tolles Stück gelingt. Vielen Dank im voraus Larissa

DROPS Design 16.03.2020 kl. 10:05:

Liebe Larissa, leider können wir jeder Anleitung nach jedem individuellen Frage anpassen und einzelne Modelle auf individuellen Wunsch hin umrechnen. Wenn sie Hilfe damit brauchen, wenden Sie sich bitte an dem Laden wo Sie die Wolle gekauft haben, dort hilft man Ihnen gerne weiter. Viel Spaß beim stricken!

Ingrid Goin 25.02.2019 - 14:40:

Genseren ble nydelig, tusen takk for hjelpa

Ingrid Goin 23.02.2019 - 07:51:

Skal armene monteres med vrangen eller retten ut

DROPS Design 25.02.2019 kl. 14:30:

Hei Ingrid. Ermene monteres med vrangen ut, som resten av genseren. God fornøyelse

Ingrid Goin 11.02.2019 - 12:52:

Skal stripene strikkes lik rillene

DROPS Design 12.02.2019 kl. 10:12:

Hej Ingrid, hele plagget strikkes i striper og riller, det vil sige: 2 pinde ret med skogsbærmuffin, 2 pinde ret med atlantis osv. God fornøjelse!

Kathrin 06.02.2019 - 12:47:

Ergänzend: "1. TEIL (siehe Zahl in der Maßskizze): 42 M auf Rundnadel Nr. 8 mit waldbeer muffin anschlagen. Kraus rechts str" ihre letzte Antwort besagt, dass im 1. Teil des Vorder- u. Rückenteils (A.1 & A.2) auch in Streifen (mit 2 Farben: 2 R in einer Farbe, dann weitere 2 R in der anderen Farbe) gearbeitet werden soll und nicht wie in der Anleitung Kraus re in einer Farbe. Ist das wirklich so? Wenn ja, bitte die Anleitung anpassen, es ist anders zu verstehen. Danke.

DROPS Design 06.02.2019 kl. 14:10:

Liebe Kathrin, Vorderteil wird mit Streifen kraus rechts gestrickt: VORDERTEIL: Das ganze Vorderteil wird in STREIFEN und KRAUS RECHTS gestr (siehe oben)." Streifen sind am Anfang der Anleitung erklärt: STREIFEN: Streifen wie folgt str: * 2 R mit waldbeer muffin, 2 R mit atlantis *, von *-* wdh. Kann das sein, daß ich Ihre Frage misverstehe?

Kathrin 05.02.2019 - 18:10:

Bedeutet nach Anleitung im Teil 1 (Diagramm A.1 und A.2), dass nur Kraus rechts gestrickt wird, bis 84 Maschen für Gr. S auf der Stricknadel sind? Ich würde dem Bild nacj eigentlich vermuten, dass bereits im Teil 1 des Vorder- und Rückenteils bereits auch in Dtreifen gestrickt wird. Vielen Dank vorab.

DROPS Design 06.02.2019 kl. 07:57:

Liebe Kathrin, ja genau, der ganze Pullover wird mit Streifen (je 2 Reihe in jede Frabe) gestrickt. Vorder- und Rückenteil werden kraus rechts gestrickt (= 1 Krausrippe in jede Farbe) und Ärmel werden auch mit Streifen glatt nach einigen Krausrippen gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Annette Houlton 23.09.2018 - 15:04:

Hello, having trouble working out which size to make, M or L. I don't have a similar drop sleeve sweater I can measure. Please can you tell me what UK dress size the model in the photo is? Also what size sweater is she wearing? The sleeves say start in garter and then change to stockinette. Is this correct please? It looks like garter stitch all the way up in the photo unless the sstokinette side is on the wrong side. Thanks.

DROPS Design 23.09.2018 kl. 23:06:

Dear Annette, you can fid the dimensions for the finished items at the schematics at the bottom of the pattern. That might help you decide which size would be right As for teh sleeves, they do start out with garter stitch and coninue as stockinette, but it is used as reverse sockinett, teh knit stitches on the WS and the purl stitches on the right side. Happy knitting.

Annette Houlton 23.09.2018 - 14:58:

Hello, having trouble working out which size to make, M or L. i don\\\'t have a similar drop sleeve sweater I can measure. Please can you tell me what UK dress size the model in the photo is? Also what size sweater is she wearing? The sleeves say start in garter and then change to stockinette. Is this correct please? It looks like garter stitch ll the way up in the photo unless the knit side is on the wrong side. Thanks.

DROPS Design 24.09.2018 kl. 10:20:

Dear Mrs Houlton, you can measure a similar jumper you have and like the shape to compare the measurement in chart. Sleeves are worked with a bottom edge in garter stitch then in stocking st. When sewing pieces together, you have to sew jumper with WS out (see ASSEMBLY). Happy knitting!

Patricia Venanzi 08.02.2018 - 16:07:

I was ready to start this pattern, but when I did my gauges, I have found they vary a lot of yours. In the pattern an 8mm needle is indicated, although the wool band recommends 5mm (always speaking in mm, not US sizes). It's a big difference, have you really used 8mm needles to make your gauge of 13 points by 26 rows? Thank you!

DROPS Design 08.02.2018 kl. 17:20:

Dear Mrs Venanzi, yes this pattern has been worked with larger needles than usual, ie size 8 mm. Do not hesitate to adjust needle size so that you get the 13 sts x 26 rows = 10 x 10 cm. Happy knitting!

Patricia Venanzi 07.02.2018 - 19:45:

Ya tengo la lana Big Delight y las ganas de trabajar, solamente tengo una pequeña duda: En el patrón se indica aguja de 8mm, aunque la faja de la lana recomienda de 5mm. Es una gran diferencia... cuál es el tamaño que usaron para hacer la muestra de 13 puntos y 26 filas? Gracias!

DROPS Design 08.02.2018 kl. 20:52:

Hola Patricia. La prenda se trabaja con agujas de 8 mm, pero siempre se trata de un tamaño recomendado. Lo importante es trabajar con la tensión de puntos recomendada: 13 pts en 10 cm, (puede ser que necesites agujas de 7 o incluso de 9 mm). Con agujas de 5 mm tenemos en 10 cm 17 puntos normalmente.

Laat een opmerking achter voor DROPS 172-26