DROPS Extra / 0-1213

Get Cracking! by DROPS Design

DROPS Kerst: gehaakte DROPS eierwarmer 'kerstboom' met ster en waaierpatroon van “Belle”.

Trefwoorden: kerst, keuken,

DROPS design: Model nr. vs-005
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Maten:
Omtrek aan de onderkant: ongeveer 19 cm
Hoogte: ongeveer 9 cm
Materiaal:
DROPS BELLE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 10, mosgroen
50 gr. kleur nr. 04, paardenbloem

Een bol mosgroen = 4 eierwarmers.

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 22 v = 10 cm in de breedte.
----------------------------------------------------------

vanaf 2.16 € /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 2.16 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 4.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. Herhaal telpatroon A.1 5 keer in totaal in de breedte.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (voor de eierwarmer):
Vervang de eerste v aan het begin van elke v-toer door 1 l. Eindig elke toer met 1 hv in l van het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

EIERWARMER:
Het werk wordt van boven naar beneden gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 3 mm en mosgroen en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN. Haak 4 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 8 v.
TOER 3 (en dan om de toer): haak 1 v in elke v.
TOER 4: haak * 1 v in eerste/volgende v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 6: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 2 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 16 v.
TOER 8: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 3 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 20 v. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 10: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 4 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 12: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 5 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 28 v.
TOER 14: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 6 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 32 v.
TOER 16: haak * 1 v in elke van de eerste/volgende 7 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* 3 keer in totaal, haak 1 v in elke van de laatste 8 v = 35 v.
Haak dan het waaier patroon volgens telpatroon A.1 - denk om de INFORMATIE VOOR HET HAKEN, dus haak als volgt:
TOER 17: haak * 1 v in eerste/volgende v, 2 l, sla 1 v over, 1 v in volgende v, 4 l, sla 2 v over, 1 v in volgende v, 2 l, sla 1 v over *, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 15 v en 15 l-lussen.
TOER 18: haak * 1 hv in eerste/volgende v, sla eerste/volgende l-lus over, 8 stk om volgende l-lus, sla volgende l-lus over*, herhaal van *-* 5 keer in totaal, eindig de toer met 1 hv in eerste hv aan het begin van de toer = 5 stk-groepen en 5 hv.
TOER 19: haak * 1 v in eerste/volgende hv, 4 l, sla 2 stk over, 1 stk in volgend stk, 3 l, sla 2 stk over, 1 stk in volgend stk, 4 l, sla 2 stk over*, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 10 stk, 15 l-lussen en 5 v.
TOER 20: haak *4 v om eerste/volgende l-lus, 1 l, 4 v om volgende l-lus, 1 l, 4 v om volgende l-lus *, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 15 v-groepen en 10 l. Hecht af.

STER:
Haak de ster volgens telpatroon A.2, dus haak als volgt:
Haak 4 l met haaknld 3 mm en paardenbloem en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 1 l, 4 v in l-ring, eindig de toer met 1 hv in eerste l.
TOER 2: haak 1 l, * 4 l, 1 v in 3e l vanaf haak, 1 hstk in volgende l, 1 v in eerste/volgende v van 1e toer *, herhaal van *-* 4 keer in totaal, haak 4 l, 1 v in 3e l vanaf haak, 1 hstk in volgende l, eindig de toer met 1 hv in hv aan einde van 1e toer = 5 punten van de ster. Hecht af.
De ster meet ongeveer 3 cm in diameter. Zet de ster vast aan de bovenkant van de eierwarmer.

Telpatroon

= l
= v in st
= v om l-lus/l-ring (ster, toer 2: v in eerste/volgende v)
= hv in st, eindig de toer met 1 hv in hv aan het begin van de toer.
= toer 1 begint met 1 l, eindig de toer met 1 hv in eerste l
= eindig laatste toer met 1 hv in hv aan het einde van eerste toer
= stk om l-lus
= stk in st
= hstk in l
= toont de 16e toer, deze toer is al gehaakt
= 4 l, 1 hv in eerste l

Opmerkingen (4)

Ulrike 10.01.2016 - 21:26:

Hallo, am Ende der Beschreibung zur achten Runde wechselt die Beschreibung ins Schwedische. Ich bitte um eine Übersetzung. Herzlichen Dank. Liebe Grüße von Ulrike

DROPS Design 10.01.2016 kl. 22:18:

Die Stelle wurde korrigiert, danke für Ihren Hinweis!

Kathleen 09.01.2016 - 19:14:

Ik sluit me bij de vorige opmerkingen aan. Erg mooi en schattig, snel te maken voor de eindejaarsfeesten! Graag meer van dit soort spulletjes in de kerstkalender i.p.v. ingewikkelde Noorse sokken... die zijn prachtig maar niet voor iedereen weggelegd :-(

Sarah 22.12.2015 - 15:59:

Klasse Idee!!!

Alexandra 22.12.2015 - 08:25:

This is sooooo cute and the perfect idea to use leftovers!!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1213