DROPS Extra / 0-1213

Get Cracking! by DROPS Design

DROPS Jul: Hæklet DROPS juletræ-æggevarmer i ”Belle” med stjerne og viftemønster

Tags: jul, køkken,

DROPS Design: Model nr vs-005
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Mål: Omkreds i nederkant: ca 19 cm. Højde: ca 9 cm.
Materialer:
DROPS BELLE fra Garnstudio
50 g f.nr 10, mosgrøn
50 g f.nr 04, mælkebøtte

Et nøgle mosgrøn er nok til 4 æggevarmere.

DROPS HÆKLENÅL nr 3 – eller den nål du skal bruge for at få 22 fm i bredden på 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 11.95 kr /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 11.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 23.9kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag A.1 gentages totalt 5 gange i bredden.

HÆKLEINFO (gælder æggevarmer):
På beg af hver omg med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg afsluttes med 1 km i lm på beg af omg.
----------------------------------------------------------

ÆGGEVARMER:
Arb hækles rundt ovenfra og ned.
Hækl 4 lm på nål 3 med mosgrøn og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: Læs HÆKLEINFO. Hækl 4 fm om ringen.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG (og videre på hver 2.omg): Hækl 1 fm i hver fm.
4.OMG: hækl * 1 fm i første/næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
6.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm.
8.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 20 fm. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
10.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 4 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 5 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 28 fm.
14.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 6 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 32 fm.
16.OMG: Hækl * 1 fm i hver af de første/næste 7 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* totalt 3 gange, hækl 1 fm i hver af de sidste 8 fm = 35 fm.
Videre hækles der viftemønster efter diag A.1 - Husk HÆKLEINFO - dvs der hækles således:
17.OMG: Hækl * 1 fm i første/næste fm, 2 lm, spring over 1 fm, 1 fm i næste fm, 4 lm, spring over 2 fm, 1 fm i næste fm, 2 lm, spring over 1 fm *, gentag fra *-* totalt 5 gange = 15 fm og 15 lm-buer.
18.OMG: Hækl * 1 km i første/næste fm, spring over første/næste lm-bue, 8 st om næste lm-bue, spring over næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 5 gange, afslut omg med 1 km i første km i beg af omg = 5 st-grupper og 5 km.
19.OMG: Hækl * 1 fm i første/næste km, 4 lm, spring over 2 st, 1 st i næste st, 3 lm, spring over 2 st, 1 st i næste st, 4 lm, spring over 2 st *, gentag fra *-* totalt 5 gange = 10 st, 15 lm-buer og 5 fm.
20.OMG: Hækl * 4 fm om første/næste lm-bue, 1 lm, 4 fm om næste lm-bue, 1 lm, 4 fm om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 5 gange = 15 fm-grupper og 10 lm. Klip og hæft tråden.

STJERNE:
Hækl stjerne efter diag A.2, dvs der hækles således:
Hækl 4 lm på nål 3 med mælkebøtte og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: Hækl 1 lm, 4 fm om ringen, afslut omg med 1 km i første lm.
2.OMG: Hækl 1 lm, * 4 lm, 1 fm i 3.lm fra nålen, 1 halv-st i næste lm, 1 fm i første/næste fm fra 1.omg *, gentag fra *-* totalt 4 gange, hækl 4 lm, 1 fm i 3.lm fra nålen, 1 halv-st i næste lm, afslut omg med 1 km i km på slutningen af 1.omg = 5 stjernespidser. Klip og hæft tråden. Stjernen måler ca 3 cm i diameter. Sy stjernen fast på toppen af æggevarmeren.

= fm om lm-bue/lm-ring (I A.2 - stjerne, 2.omg: fm i første/næste fm).
= km i m, afslut omg med 1 km i km på beg af omg
= 1.omg starter med 1 lm, afslut omg med 1 km i første lm
= afslut sidste omg med 1 km i km på slutningen af første omg
= st om lm-buen
= st i m
= halv-st i lm
= viser 16.omg, omg er allerede hæklet
= 4 lm, 1 km i første lm

Kommentarer (4)

Ulrike 10.01.2016 - 21:26:

Hallo, am Ende der Beschreibung zur achten Runde wechselt die Beschreibung ins Schwedische. Ich bitte um eine Übersetzung. Herzlichen Dank. Liebe Grüße von Ulrike

DROPS Design 10.01.2016 kl. 22:18:

Die Stelle wurde korrigiert, danke für Ihren Hinweis!

Kathleen 09.01.2016 - 19:14:

Ik sluit me bij de vorige opmerkingen aan. Erg mooi en schattig, snel te maken voor de eindejaarsfeesten! Graag meer van dit soort spulletjes in de kerstkalender i.p.v. ingewikkelde Noorse sokken... die zijn prachtig maar niet voor iedereen weggelegd :-(

Sarah 22.12.2015 - 15:59:

Klasse Idee!!!

Alexandra 22.12.2015 - 08:25:

This is sooooo cute and the perfect idea to use leftovers!!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1213