DROPS / 166 / 38

Winter Glow by DROPS Design

De set bevat: gebreide DROPS muts en halswarmer met kabels van 1 draad Cloud of 2 draden Air. Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: halswarmer, kabel, mutsen, set,

DROPS design: Model nr. co-027
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: één maat
Hoofdomtrek: 56/58 cm
Materiaal: DROPS CLOUD van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 02, tarwe

Of gebruik:
DROPS AIR van garnstudio
150 g kleur nr 02, tarwe

DROPS BREINLD ZONDER KNOP EN RONDBREINLD 8 mm (40 cm) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD 7 mm (40 cm) - voor de boordsteek.

Omtrek: 75 cm
Hoogte: 35 cm
Materiaal: DROPS CLOUD van Garnstudio
150 gr. kleur nr. 02, tarwe

DROPS RONDBREINLD 8 mm (60 cm) - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 11 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD 7 mm (60 cm) - voor de boordsteek.
----------------------------------------------------------

72% alpaca, 21% polyamide, 7% Wool

----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, ga verder met breinld zonder knop indien nodig.
Zet 60 st op met rondbreinld 7 mm en 1 draad Cloud of 2 draden Air. Brei boordsteek als volgt: * 2 r, 2 av *, herhaal van *-* de hele nld. Brei zo tot het werk 4 cm meet. Ga verder met rondbreinld 8 mm. Brei dan als volgt: A.1 (= 6 st), * 2 av, 2 r *, herhaal van *-* tot er 2 st over zijn en eindig met 2 av. Ga zo verder in patroon. Minder bij een hoogte van 16 cm 1 st in de helft van de av-delen, om en om, door 2 av samen te breien (= 7 st geminderd). Minder bij een hoogte van 19 cm 1 st in de andere av-delen = 46 st. Minder bij een hoogte van 22 cm de laatste av st in de helft van de av-delen, om en om (begin een st voor de av st, 1 st afh, 1 av, afgeh st overh). Minder bij een hoogte van 25 cm op dezelfde manier in de overgebleven av-delen = 32 st. Brei in de volgende nld alle st 2 aan 2 r samen = 16 st. Brei 1 nld recht, brei dan weer alle st 2 aan 2 r samen = 8 st over. Knip de draad af en haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast. Het werk meet ongeveer 26 cm.

POMPON:
Maak een pompon met een diameter van ongeveer 7 cm. Zet vast op de bovenkant van de muts.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld. Zet 96 st op met rondbreinld 7 mm en 1 draad Cloud of 2 draden Air. Brei boordsteek 2 av/2 r tot de rand 5 cm meet. Ga verder met rondbreinld 8 mm. Brei dan als volgt: * 6 av, A.1 *, herhaal van *-* 8 keer in totaal. Ga zo verder in patroon. Ga bij een hoogte van ongeveer 30 cm (pas zo aan dat het na een nld met kabels is) verder met rondbreinld 7 mm en in boordsteek (2 av/2 r). Brei 5 cm boordsteek, kant dan af met recht boven recht en averecht boven averecht. Het werk meet 35 cm in totaal.

Telpatroon

= recht
= zet 3 st op een kabelnld en houd deze voor het werk, 3 r, 3 r van de kabelnld

Camille Carrier 19.03.2019 - 17:19:

Bonjour les aiguilles 7 et 8 en mm? Merci!

DROPS Design 20.03.2019 kl. 08:34:

Bonjour Mme Carrier, tout à fait - ou celles qu'il vous faudra pour obtenir l'échantillon requis (= 11 m x 15 rangs = 10 x 10 cm). Bon tricot!

Severine 28.05.2015 - 19:02:

Vivement que je le fasse

Laat een opmerking achter voor DROPS 166-38