DROPS / 159 / 19

Summer Dance by DROPS Design

Gebreid DROPS rok met ruches in golvenpatroon van ”Cotton Merino”. Maat S-XXXL.

Trefwoorden: golfjespatroon, rokken, ruche,

DROPS design: Model nr. cm-028
Garengroep B
----------------------------------------------------------
350-400-450-500-550-600 gr. kleur nr. 01, naturel

DROPS RONDBREINLD (60 en 80 cm) 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm. 1 herhaling van A.1 meet ongeveer 4,5 cm in de breedte.
ELASTIEK: ongeveer 66-110 cm
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (28)

50% Wol, 50% Katoen
vanaf 3.56 € /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 3.56 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 24.92€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien.

TIP VOOR HET BREIEN:
Als er teveel st op de nld staan, kunt u in de rondte breien op beide rondbreinaalden zodat alle st goed op de nld passen.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 st afwisselend rechts en links van alle markeerders. Dus minder de 1e keer rechts van alle markeerders en de 2e keer links van alle markeerders, etc.
Minder als volgt 2 st voor de markeerder: 2 r samen.
Minder als volgt na de markeerder: 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
----------------------------------------------------------

ROK:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld. De onderkant van de rok bestaat uit 4 lagen van ruches.

RUCHE 1:
Zet 299-325-364-403-429-468 st op met rondbreinld 4 mm en Cotton Merino - LEES TIP VOOR HET BREIEN. Brei nu in patroon in de rondte als volgt: A.1 (= 13 st) 23-25-28-31-33-36 keer in de rondte = 253-275-308-341-363-396 st. Ga verder in A.2 (= 11 st). DENK OM DE STEKENVERHOUDING Brei als A.2 6 keer in de hoogte is gebreid de eerste 2 nld van A.2 nog een keer. Brei nu in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 51-51-57-64-58-64 st gelijkmatig = 202-224-251-277-305-332 st. Laat bij een hoogte van 14 cm het werk rusten.

RUCHE 2:
Zet 286-312-351-390-416-455 st op met rondbreinld 4 mm en Cotton Merino. Brei nu in de rondte als volgt: A.1 (= 13 st) 22-24-27-30-32-35 keer in de rondte = 242-264-297-330-352-385 st. Ga verder in A.2 (= 11 st). Brei als A.2 zes keer in de hoogte is gebreid de eerste 2 nld in A.2 nog een keer. Brei nu in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 40-40-46-53-47-53 st gelijkmatig = 202-224-251-277-305-332 st.
Plaats ruche 2 boven op ruche 1 en brei ze samen als volgt: brei 1 st van de eerste ruche recht samen met 1 st van de tweede ruche en ga zo verder tot alle st samengebreid zijn = 202-224-251-277-305-332 st. Brei 6 cm in tricotst over alle st. Laat het werk rusten.

RUCHE 3:
Zet 273-299-338-377-403-442 st op met rondbreinld 4 mm en Cotton Merino. Brei nu in de rondte als volgt: A.1 (= 13 st) 21-23-26-29-31-34 keer in de rondte = 231-253-286-319-341-374 st. Ga verder met A.2 (= 11 st). Brei als A.2 zes keer in de hoogte is gebreid de eerste 2 nld in A.2 nog een keer. Brei nu in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 29-29-35-42-36-42 st gelijkmatig = 202-224-251-277-305-332 st.
Brei ruche 3 samen met ruche 2 op dezelfde manier als u ruche 1 en 2 samengebreid hebt. Ga verder met 6 cm in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de laatste nld 10-14-17-19-17-20 st gelijkmatig = 192-210-234-258-288-312 st.

RUCHE 4:
Zet 260-286-325-364-390-429 st op met rondbreinld 4 mm en Cotton Merino.
Brei dan in de rondte als volgt: A.1 (= 13 st) 20-22-25-28-30-33 keer in de rondte = 220-242-275-308-330-363 st. Ga verder in A.2 (= 11 st). Brei als A.2 zes keer in de hoogte is gebreid de eerste 2 nld in A.2 nog een keer. Brei nu in tricotst en minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 28-32-41-50-42-51 st gelijkmatig = 192-210-234-258-288-312 st.
Brei ruche 4 samen met ruche 3 op dezelfde manier als u ruche 1 en 2 samengebreid hebt = 192-210-234-258-288-312 st. Het werk meet ongeveer 26 cm.

Ga dan verder in tricotst tot het werk klaar is. Plaats in de volgende nld 6 markeerders in het werk als volgt, begin middenachter (= begin van de nld):
Brei 16-18-20-22-24-26 st, plaats een markeerder en plaats dan nog 5 markeerders met 32-35-39-43-48-52 st tussen elke markeerder – 16-17-19-21-24-26 st over op de nld na de laatste markeerder. Begin in de volgende nld met minderen - LEES TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen elke 2 cm nog 3-4-5-6-7-8 meer keer en elke 1 cm 4 keer = 144-156-174-192-216-234 st. Brei bij een hoogte van 40-42-44-46-48-50 cm 1 nld av (= vouwrand), brei dan 2 cm in tricotst en kant dan losjes af.

AFWERKING:
Vouw de tunnel aan de bovenkant dubbel naar de verkeerde kant en naai hem vast met nette, kleine steken – laat een klein stukje open en rijg het elastiek hierdoorheen.

Jessica 17.04.2017 - 03:15:

I see you have size listed as S-M-L-XL and such,but what does that correspond to? If I am an XL in US sizings, it is not the same as European sizes. Please help?

DROPS Design 17.04.2017 kl. 10:12:

Dear Jessica, the actual size of a garment depends on style and design. Please refer to the measurements on the drawig at the bottom of the pattern. Also of the knitting style and gauge also plays a big role- please always do a gauge swatch and check it, change needle size if necessary. I hope this helps. Happy Knitting!

Line Margrete Normann 22.10.2016 - 15:52:

Kære rette vedkommende Jeg er ikke sikker på om jeg forstår opskriften rigtigt? Betyder det at jeg skal strikke A1 først, men ikke hele omgangen? og så starte A2 efter 275 masker (str. m). Synes det lyder mærkeligt, at man ikke skal have det samme mønster omg ud, for derefter at starte A2. Håber I kan hjælpe mig til at blive lidt klogere. Tak :-)

DROPS Design 25.10.2016 kl. 12:51:

Hej Line. Du har 325 m paa pinden og strikker först A.1 1 gang i höjden (gentages 25 gange paa omgangen). Naar A.1 er faerdig har du taget ind saa du har 275 m. Herefter strikker du A.2 over alle masker.

Jessica 19.02.2016 - 10:51:

Also wanted to know possible yardage ranges if I wanted to make the flounces in one color and the body of the skirt another?

DROPS Design 19.02.2016 kl. 10:59:

Dear Jessica, you are welcome to contact your DROPS store for any help adjusting the pattern/colours to your own wishes. Happy knitting!

Jessica 19.02.2016 - 10:04:

In reading through the pattern, I am stumped. At the beginning of the flounces I understand to work Chart A1 first then A2. But it doesn't specify how many times of each? Thanks Jessica

DROPS Design 19.02.2016 kl. 10:58:

Dear Jessica, you work diagram A.1 1 time in height, then repeat A.2 6 times in height, then work the first 2 rounds in A.2 again. Happy knitting!

Marja Jokiniemi 09.07.2015 - 11:30:

Miten lasken kuinka monen silmukan välein teen kavennukset noissa röyhelöissä? Onko siihen joku laskukaava. Terveisin eräs joka AINA tuskailee näiden tasavälein kavennusten kanssa.

DROPS Design 13.07.2015 kl. 14:00:

Hei! Voit laskea lisäysten s-välin seuraavasti: Laske kuinka monta silmukkaa kerroksella on (esim. 1. liehureunuksessa koossa S on 253 s). Jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (51 s) = n. 5. Eli kavennukset tehdään tässä esimerkissä aina kerran 5 silmukan kohdalla (voit neuloa esim. 3 s, 2 s yhteen, 3 s, 2 s yhteen jne.).

Sandrine 11.05.2015 - 07:49:

Attention si vous réaliser cette jupe en muskat prévoir 14 pelotes au lieu de 9 en taille M

DROPS Design 11.05.2015 kl. 11:15:

Bonjour Sandrine, pensez à bien vérifier votre tension et à la conserver tout au long de votre ouvrage, soit ici 21 m x 28 rangs en jersey = 10 x 10 cm et 1 motif de A.1 = environ 4.5 cm de large. Bon tricot!

Yvette Delage 13.04.2015 - 00:32:

Bonjour' je souhaiterai savoir pour la réalisation du deuxième volant combien je dois faire de cm de jersey avant de rattacher ce volant au premier volant, même question pour les volants 3 et 4, merci

DROPS Design 13.04.2015 kl. 09:48:

Bonjour Mme Delage, on attache le volant 1 au volant 2 au 2ème tour jersey du volant 2 (après A.2) (au 1er tour jersey, on fait les diminutions), puis on continue en jersey pendant 6 cm et on met en attente. On répète ainsi pour chaque volant: après le motif, on répartit des diminutions, on tricote le volant précédent, on continue en jersey pendant 6 cm et on met en attente. Bon tricot!

Yvonne Andersson 11.03.2015 - 17:31:

Undrar över mönstret? Är det räta varv både dom öppna rutorna o dom med kryss i??? Hoppas på svar MVH! Yvonne.

DROPS Design 13.05.2015 kl. 14:45:

Hej Beklagar, felet är nu rättat!

Kirstin Hartmann 13.02.2015 - 10:36:

Gibt es diese Anleitung auch für Kindergrößen ? Dieser Rock wäre für kleine Mädchen ein Traum Liebe Grüße Kirstin

DROPS Design 04.03.2015 kl. 15:00:

Leider haben wir keine Kindergrößen im Angebot, aber ich kann es gerne anregen, vielleicht wird die Idee ja von den Designerinnen aufgenommen.

Sheila 06.02.2015 - 16:32:

I so wish this was a crochet pattern . I love it but i don't knit

Laat een opmerking achter voor DROPS 159-19