DROPS / 161 / 20

Alfie by DROPS Design

Gebreide DROPS sloffen met Noors patroon van "Nepal". Maat 35 - 42

DROPS design: Model nr. ne-169
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
Maat: 35/37 - 38/39 - 40/42
Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
50 gr voor alle maten in kleur nr. 0100, naturel
50 gr voor alle maten in kleur nr. 6220, zachtblauw

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 4,5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 st x 23 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.57 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 4.78€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST (heen en weer):
Brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

MAGISCHE CIRKEL:
Voorkom een gaatje in het midden met deze techniek: houd het draadeinde in uw linkerhand en maak een lus om uw linkerwijsvinger (van links naar rechts). Houd de lus tussen de duim en wijsvinger van uw linkerhand, steek de naald door de lus, pak de werkdraad op, haal de draad terug door de lus naar voren, maak 1 omslag (sla het garen van achteren naar voren over de naald) en haal de omslag door de steek op de naald, *steek de naald door de lus, 1 omsl, haal de omsl door de lus, 1 omsl, haal de omsl door de buitenste st op de rechternaald (dus de laatst gemaakte steek)*, herhaal van *-* tot er 12-12-12 st op de nld staan. Verdeel deze st over breinld zonder knop 4,5 mm. Brei dan volgens het patroon – trek TEGELIJKERTIJD het draadeinde aan zodat het gaatje in het midden verdwijnt.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Brei hele patroon in tricotst. Kies het telpatroon voor de juiste maat.
----------------------------------------------------------

SLOF:
Brei in de rondte in tricotst vanaf de teen richting de hiel.

Begin met zachtblauw en maak een MAGISCHE CIRKEL - zie uitleg boven - met breinld zonder knop 4,5 mm. Brei in de eerste nld in PATROON volgens telpatroon A.1 - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING Als A.1 klaar is, zet dan de eerste 15-17-19 st van de nld (= onderkant van de voet) op een hulpdraad, brei dan 2 ribbels in RIBBELST heen en weer - zie uitleg boven over de laatste 17-19-21 st op de nld (=bovenkant van de voet) met zachtblauw. Kant losjes af met 2 draden.

Zet nu 17-19-21 st op met nld 4,5 mm en 2 draden zachtblauw. Ga verder met 1 draad en brei 2 ribbels, zet de st van de hulpdraad terug op de nld = 32-36-40 st. Ga verder in de rondte in patroon en minder volgens telpatroon A.2. brei het hele telpatroon in de hoogte, er zijn dan nog 16-20-20 st over op de nld en kant dan de overgebleven st af. Brei nog een slof op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de hiel steek voor steek dicht in de st naast de afkantrand.
Naai de randen in ribbelst netjes aan elkaar aan elke kant van de voet als volgt: leg de rand in ribbelsteek van de voorkant van de voet over de rand van de achterkant en naai ze vast, door beide lagen heen. Hecht af.

Telpatroon

= zachtblauw
= naturel
= 1 omsl tussen 2 st met zachtblauw
= 2 r samen met zachtblauw
= 2 gedraaid r samen met zachtblauw

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 161-20) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (14)

Jenny Cyr 24.06.2020 - 15:45:

Bonjour, Je voudrais avoir plus d'explications pour le modèle 161-20, je ne comprend pas ce passage "Rabattre souplement avec 2 fils. Monter maintenant 17-19-21 m avec les aiguilles 4.5 et 2 fils bleu moyen. Continuer avec seul 1 fil et tricoter 2 côtes mousse, puis reprendre les mailles en attente". Comment 2 fils et 1 fil? Est ce possible de faire un petit vidéo avec plus d'explications. Merci beau modèle. Jenny

DROPS Design 24.06.2020 kl. 17:06:

Bonjour Mme Cyr, cette vidéo montre comment monter les mailles et comment les rabattre avec 2 fils. Bon tricot!

Renate Helgerud 24.04.2020 - 13:24:

Hei. Jeg skal nå strikke disse tøflene. Men forstår ikke hva som menes med 1 kast mellom 2 m? Det er jo økning men blir vel da hull? Kan dere hjelpe meg evt om hvor jeg kan se Video om dette? :)

DROPS Design 27.04.2020 kl. 15:07:

Hei Renate. Ta en titt på denne videoen, den viser hvordan man får et hull og hvordan man bare får et lite hull: mvh DROPS design

Alexandra Shirley Hansen 11.02.2019 - 20:59:

Kan denne opskrift laves i størrelse 44/45... ? Hvordan gør jeg? Alexandra

DROPS Design 12.02.2019 kl. 09:42:

Hej Alexandra, når du først er igang, så tror jeg let du kan strikke det strykke rundt om foden så langt du vil, inden du går igang med hælen. God fornøjelse!

Dayen 30.03.2016 - 00:29:

Is het mogelijk om het patroon uit te breiden naar maat 46 (EUR)?

DROPS Design 01.04.2016 kl. 16:33:

Hoi Dayen. Ik kan je helaas niet helpen met individuele aanpassingen, maar het zou mogelijk moeten zijn met hulp van de stekenverhouding (aantal st per 10 cm) en als je weet hoe groot de slof dan moet worden. Succes!

Lilith 14.03.2015 - 12:36:

Die Slipper finde ich wunderschön, leider kann ich noch keine Muster stricken. Deshalb meine Bitte: könnten Sie mir eine Kurzanleitung geben, wie ich daraus unifarbene Slipper stricken kann? Vielen Dank!

DROPS Design 14.03.2015 kl. 18:28:

Sie können ganz einfach die Farbwechsel weglassen und stricken die Diagranmme nur einfarbig glatt re mit den Zunahmen und Abnahmen. Sie müssen nur beachten, dass durch das Norwegermuster die Hausschuhe etwas dicker sind, da man ja den Faden, den man gerade nicht braucht, beim Stricken auf der Rückseite mitführt. Ihre Schuhe werden dann also etwas "dünnschichtiger". Für einen Einstieg ins Musterstricken schauen Sie sich doch einfach mal unser Hilfsvideo "Fair Isle" oben im Kopf neben dem Foto an - es ist nicht so schwierig, wie es Ihnen vielleicht erscheint, man muss nur ein wenig aufpassen und mitzählen. Sie können das Muster auch an einem Probestück testen.

Anna Göransson 30.01.2015 - 17:00:

Mystofflor. dessa tofflor är bra att ha på inne och bra passform.

Deedee 28.01.2015 - 20:52:

Can't wait to knit these!!!!

Jocelyne 23.01.2015 - 21:57:

De magnifiques chaussons. J'attends les explications avec impatience...

Becky Blackham 30.12.2014 - 03:36:

Sock patterns, not "sick" patterns! Sorry!

Becky Blackham 30.12.2014 - 03:35:

I plead with you to include this and other sick patterns by his particular design is charming and so very functional too!

Laat een opmerking achter voor DROPS 161-20

161-20 Alfie by Zofia

Zofia, Norway

161-20 Alfie

Sanneken, Germany

161-20 Alfie

Holly, United States