DROPS / 155 / 12

Spring Is Here by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek in ribbelst van "Kid-Silk".

DROPS design: model nr. ks-090
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maten na het breien:
Hoogte in het midden: 50 cm
Breedte aan de bovenkant: 143 cm
Maten na het opspannen:
Hoogte in het midden: 58 cm
Breedte aan de bovenkant: 200 cm
Materiaal:
DROPS KID-SILK van Garnstudio
75 gr. kleur nr. 13, roze

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 8 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 12 st = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: omslagdoek, techniek: ruche, vorm: van boven naar beneden,

GOLVENDE RAND:
* 1 st r, 1 omsl *, herhaal van *-* en eindig met 1 st r. Herhaal deze nld nog een keer.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid, van boven naar beneden op de rondbreinld.
Zet 54 st op met rondbreinld 8 mm en Kid-Silk. Brei 1 nld recht. Brei de volgende nld als volgt: 1 st r, 1 omsl, 2 st r, 1 omsl, 48 st r (plaats een markeerder aan elke kant van de 48 st en neem de markeerders gaandeweg mee naar boven), 1 omsl, 2 st r, 1 omsl, 1 st r = 58 st. Brei dan alle nld recht en meerder TEGELIJKERTIJD met omsl zoals hierboven staat (dus na de eerste st, voor de eerste markeerder, na de tweede markeerder en voor de laatste st) – meerder om de nld (= 4 st gemeerderd per nld met meerderingen) tot het werk klaar is. Brei bij een hoogte van ongeveer 50 cm in de hoogte een GOLVENDE RAND – zie uitleg boven. Kant de omsl en de steken recht af.

OPSPANNEN:
Laat de omslagdoek weken in handwarm water tot hij door en door nat is.
Knijp voorzichtig het overtollige water uit de omslagdoek – niet wringen – en rol hem in een handdoek. De omslagdoek is nu nog vochtig maar niet meer kletsnat.
Spreid het werk uit tot de maten die bovenaan beschreven zijn op een matras of kleed, zet vast met spelden en laat drogen. Herhaal dit proces iedere keer als de omslagdoek gewassen is.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 155-12.